بازی های کریپتویی چگونه رویای دستیابی به درآمد را برای شما رقم خواهند زد؟

بازی های کریپتویی را می توان به عنوان نسل جدید صنعت بازی دنیا معرفی نمود که در کنار سرگرمی، مقوله ی درآمدزایی را نیز به همراه دارند. دنیایی پر از شگفتی و جذابیت که می تواند ساعت ها شما را جذب خود نموده  البته جیب شما را نیز پر پول کند. صنعت بازی های ویدیویی و کامپیوتری انقلاب شگفت انگیزی بود که با اثرگذاری ویژه ی خود، مخاطبین زیادی را به سمت خود معطوف ساخت. در واقع بازی های ویدیویی و کامپیوتری از نظر تعامل پذیری و ارتباط تعریف و سبک جدیدی از سرگرمی را به دنیا ارائه دادند و همین امر تداوم و گسترش آن را رقم زده است.

با روی کارآمدن پدیده ای تحت عنوان ارز دیجیتال، تحولات بزرگی در زندگی بشر رخ داد و می توان گفت تمامی جنبه های زندگی ما دستخوش تغییر و تحول شد. صنعت بازی های ویدیویی نیز از این تغییر و تحول دور نماند و در حال حاضر شاهد تلفیق جذاب و خلاقانه ی بازی و دنیای ارز دیجیتال هستیم. به نظر شما این بازی ها بیشتر سرگرمی هستند و یا به عنوان روشی برای کسب درآمد نیز می توانید روی آن حساب باز کنید؟ برای پاسخ به این سوالات و یک گشت و گذار هیجان انگیز در دنیای بازی های کریپتویی با ما همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه ی بازی های کریپتویی

بازی کن و جایزه ببر. این شعار جدیدی است که امروزه در صنعت گیمینگ بسیار به چشم می خورد. به نظر می رسد که استراتژی های صنعت گیمینگ به دنبال پدیده ی ارز دیجیتال تغییرات عمده ای داشته و بسیاری از شرکت های تولید بازی رویکردهای مثبت و خلاقانه ای به سمت ارز دیجیتال نشان می دهند. در حقیقت اصطلاح play to earn  نشان می دهد که با یک بازی در بستر بلاکچین مواجهید که قرار است توکن هایی از طریق آن به دست بیاورید.

بسیاری از این بازی ها بر بستر موبایل و از طریق سیستم عامل های Android و Ios قابل اجرا هستند و برخی دیگر نسخه های ویندوز نیز دارند. البته برخی بازی های سنگین متاورس که به تجهیزات واقعیت مجازی نیاز دارد، صرفا از طریق سیستم عامل ویندوز قابلیت اجرا دارند.

در حال حاضر لیست بازی های کریپتویی بسیار گسترده است و اسامی و عناوین هیجان انگیز متعددی به چشم می خورد که در ادامه نگاهی کوتاه به معروف ترین و محبوب ترین این بازی ها خواهیم داشت:

هانترکوین Huntercoin

آشنایی با بازی کریپتو؛ کسب درآمد رایگان و هیجان انگیز

دنیای مدرن ما بازی های کریپتویی را برای اولین بار با بازی Huntercoin شناخت. اولین بازی کریپتویی دنیا که بازیکنان و کاربران آن توانستند توکن HUC را به دست بیاورند. در حال حاضر این بازی از رده خارج شده و بازی های جدیدتری جای آن را گرفته اند. ماندگاری نام این بازی نیز به ایده ی جالب آن بازمیگردد که می توان از آن به عنوان بنیانگذار ایده ی تلفیق بازی و ارز دیجیتال یاد کرد. شکارچیان کوین ها توانستند کوین های خود را معامله کرده و از این طریق به سود قابل توجهی برسند. بد نیست بدانید که این کوین در حقیقت شاخه ای از نیم کوین Namecoin بود که مبتنی بر شبکه ی بلاکچین بیت کوین طراحی شده است.

کریپتوکیتز CryptoKitties

در ادامه بازی سرگرم کننده ای تحت عنوان کریپتوکیتز CryptoKitties که در حقیقت یک بازی کلکسیونی NFT بود، در سال 2017 میلادی به دنیا معرفی شد. کاربران این بازی می توانستند از طریق پرورش گربه هایی بامزه به درآمد برسند. بازی بر بستر بلاکچین اتریوم طراحی شده بود و نکته ی جالب ماجرا اینجا بود که کاربران نمی توانستند دو کیتی کاملا مشابه با یکدیگر را ببینند. در واقع هریک از گربه ها به صورت کاملا اختصاصی پرورش می یافتند و کاربران با پرداخت رمزارز اتر می توانستند صاحب آن شوند. نحوه ی پرورش گربه ها و سایر امکانات فوق العاده ی بازی، میزان سود و درآمد کاربران را رقم می زد.

این دو بازی را می توان به عنوان اولین تجربه ی بازی های کریپتویی در دنیا معرفی نمود. در ادامه مسیر پیش روی صنعت گیمینگ هموارتر گردید و ایده هایی بهتر و جذاب تر برای بازی های کریپتویی به وجود آمد. در ادامه به معرفی محبوب ترین بازی های این حوزه در سال های اخیر خواهیم پرداخت.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بازی Axie Infinity چیست؟ معرفی کامل بازی اکسی اینفینیتی

بازی کریپتویی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یکی از محبوب ترین و جذاب ترین بازی های کریپتویی دنیاست که بر بستر بلاکچین اتریوم شکل گرفته است. این بازی که اصالت ویتنامی دارد در سال 2021 میلادی به اوج معروفیت و محبوبیت خود رسید و در حال حاضر نیز طرفداران زیادی دارد. برای انجام این بازی می توانید یک کیف پول متناسب با شبکه ی بلاکچین اتریوم را به حساب کاربری خود در بازی متصل نموده و وارد فضای بازی شوید.

حیوانات و کاراکترهای جذاب این بازی در انتظار کاربران هستند تا از آنها مراقبت نموده و رشد و پرورش آنها مسیر بازی را رقم می زند.

سند باکس (SandBox)

در دنیای بازی های کریپتویی، سندباکس ایده ای خلاقانه بود. بازی برای اولین بار در سال 2012 میلادی از طریق موبایل به دنیا معرفی شد و در سال 2018 میلادی با صنعت کریپتو تلفیق گردید. بازی بر بستر شبکه ی بلاکچین اتریوم شکل گرفته و مبتنی بر تبادلات توکن های NFT پیش می رود.

این بازی ابزارها و امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد که از طریق آن می توانند ایده های خود را در دنیای متاورس خلق کنند. برای شروع این بازی به ارز دیجیتال SAND نیاز دارید.

 دیسنترالند (Decentraland)

بازی دیسنترالند به عنوان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین بازی های کریپتویی و دنیای متاورس شناخته می شود. بازی بر بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته و تجربه ی واقعیت مجازی را برای کاربران خود رقم می زند. کاربران بازی می توانند از طریق معامله ی زمین های متاورس و ساخت و ساز آنها به درآمد برسند و در کنار آن از تمامی امکانات بازی لدت ببرند. شما می توانید در این بازی مهمانی و یا جلسات کاری خود را برگزار نموده و با دوستان مجازی خود ملاقات داشته باشید. اگر به دنیای متاورس علاقه دارید، این بازی را از دست ندهید.

 استار اطلس (Star Atlas)

این بازی تلفیقی از هیجان، خلاقیت، دنیای کریپتو و متاورس است. در حقیقت تجلی کاملی از تکنولوژی روز پیش روی شما قرار دارد که علاوه بر درآمدزایی، وام دهی ارز دیجیتال نیز وجود دارد. بازی از طریق خرید ارز دیجیتال ATLAS آغاز می شود و بر روی شبکه ی بلاکچین سولانا طراحی شده است. اگر از علاقه مندان به دنیای ستاره ها، سیاره ها، سفینه های فضایی و اکتشافات جدید در این حوزه هستید پیشنهاد می کنیم این بازی را از دست ندهید.

 ایلوویوم (Illuvium)

اگر به ژانرهای ماجراجویی و هیجان انگیز علاقه دارید و به دنبال کسب درآمد هم هستید، این بازی گزینه ی مناسبی برای شماست. بازی ایلوویوم فضایی مدرن را به تصویر کشیده که شما از طریق یک تیم قدرتمند و امکانات بازی، قرار است ماموریت ویژه ی خود را برای بازسازی سیاره ی ویرانه ای تحت عنوان ایلوویوم آغاز نمایید.

بازی بر بستر بلاکچین اتریوم قرار دارد و به نظر کمی پیچیده است. تمامی آیتم های بازی می تواند به عنوان یک کلکسیون NFT در اختیار کاربران قرار بگیرد و مالکیت و کنترل کامل آنها امکانپذیر است.

 سوریر  (Sorare)

این بازی برای عاشقان دنیای فوتبال طراحی شده که رنگ و بویی از دنیای کریپتو نیز دارد. کاربران می توانند از طریق تیم های خود همانند یک ستاره ی فوتبال بدرخشند و امتیاز کسب کنند. شروع بازی رایگان است و پیروز مسابقات با دریافت امتیازات بیشتر پاداش هایی در قالب ارز دیجیتال دریافت می نماید.

بازی سوریر بر بستر بلاکچین اتریوم شکل گرفته و تجربه ی جالبی از بازی های کریپتویی را برای شما رقم خواهد زد.

 کریپتویی رولرکوین (Rollercoin)

رولرکوین یک بازی کریپتویی با حال و هوایی نوستالژیک است که به صورت آنلاین می توانید ارز دیجیتال از طریق آن استخراج کنید. شما قرار است در مسیر این بازی به یک کاراکتر قدرتمند تبدیل شوید و بدین منظور دو راه پیش روی شما قرار دارید. خرید ماینرهای مجازی و انجام بازی های درون شبکه ای.

در نهایت می توانید از طریق دریافت پاداش های بازی در قالب ارز دجیتال صاحب سود شوید. البته فراموش نکنید که معرفی این بازی به دوستان، 25 درصد از سود آنها را به شما بازمی گرداند و یک تخفیف 15 درصدی درون برنامه ای نیز به شما تعلق می گیرد.

 تتان آرنا  (Thetan Arena)

بازی تتان آرنا Thetan Arena | ره‌آورد

شما در این بازی قرار است در گروه هایی چهارنفره به رقابت با یکدیگر بپردازید و چنانچه پیروز میدان باشید، امتیازهایی به شما تعلق می گیرد. در ادامه بیشترین امتیاز این امکان را فراهم می کند که NFT های اختصاصی خود را طراحی و به معرض فروش بگذارید. امکان بازی بر بستر گوشی های اندروید و گوشی های آیفون فراهم است و توکن بومی THG خرید و فروش های داخلی بازی را برای کاربران آن امکانپذیر ساخته است.

گادز آنچیند  (Gods Unchained)

گادز آنچیند یک بازی کارتی هیجان انگیز و جذاب است که بر بستر بلاکچین اتریوم شکل گرفته است. کارت ها اختصاصی و مختص شما طراحی شده و مالکیت آن امکان معامله ی آن را فراهم ساخته است. در این بازی کارت هایی وجود دارد که بسیار ارزشمند هستند و قدرت مضاعفی به صاحبان خود می بخشند. ارزش مالی این کارت ها قابل توجه است و کاربران از این طریق می توانند به درآمد برسند.

در این لیست تعدادی از بازی های کریپتویی معروف و محبوب دنیا را به تصویر کشیدیم و با فضای آن آشنا شدیم. البته بازی های بیشتری در این حوزه وجود دارد که شرح کامل آن در این نوشتار نمی گنجد و در مقالات بعدی به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

انجام مشاوره حقوقی

تعاملات دوستانه ی نزدیک در کنار تجربه ی غیرمتمرکزسازی، استراتژی جدیدی است که صنعت گیمینگ را با تحولات فوق العاده ای مواجه نموده است. کاربران در فضایی متفاوت و جذاب به کسب تجارب جدیدی در بستر تکنولوژی بلاکچین می پردازند و نکته ی مهم تر اینجاست که درآمدزایی و کسب سود را تجربه می کنند.

فراموش نکنید که در دنیای ارز دیجیتال علی رغم ماهیت غیرمتمرکز و پیچیده ای که وجود دارد ، قانونگذاری حاکم است و قوانین و مقررات خاصی به چشم می خورد. تمامی جرایم حوزه ی ارز دیجیتال نظیر کلاهبرداری ارز دیجیتال، سرقت، هک کیف پول و معامله ی کوین های تقلبی قابل پیگیری و مجازات هستند و امکان طرح اینگونه دعاوی در مراجع قضایی ایران وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *