شبکه های انتقال ارز دیجیتال را بشناسیم

شبکه های انتقال ارز دیجیتال به اشکال مختلفی دسته بندی می شوند و با توجه به نیازهای متنوع کاربران طراحی شده اند. اگر تصمیم گرفته اید جزء کاربران و سرمایه گذاران حرفه ای و درجه یک حوزه ی کریپتوکارنسی باشید، آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات این حوزه برای شما بسیار ضروریست. هنگامی که صحبت از نقل و انتقال ارز دیجیتال می شود، احتمالا علاوه بر آدرس کیف پول، نوع شبکه ی نقل و انتقال نیز سوال شود.

به طور کلی شما برای نقل و انتقال و جابجایی کوین ها و توکن های خود به یک شبکه ی نقل و انتقال نیاز دارید. کوین ها دارای شبکه ی بلاکچین مستقل و اختصاصی هستند. در مقابل توکن ها شبکه ی بلاکچین اختصاصی ندارند و بر روی سایر شبکه ها ایجاد می شوند. به نظر شما شبکه ی انتقال ارز دیجیتال به چه معناست؟ امنیت این شبکه ها را چگونه ارزیابی می کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

شبکه های انتقال ارز دیجیتال

شبکه های انتقال ارز دیجیتال به چه معناست؟

اصطلاح شبکه های انتقال ارز دیجیتال به بسترهایی اطلاق می گردد که نقل و انتقال ارزهای دیجتال از طریق آن صورت می پذیرد. این شبکه ها از لحاظ ساختار و کارمزد با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. در یک تعریف کلی شبکه های انتقال ارز دیجیتال تابعی از شبکه ی بلاکچین مربوطه هستند. فناوری بلاکچین را می توان به عنوان زیرساخت اصلی ارز دیجیتال به حساب آورد. شبکه ی بلاکچین همانند یک دفتر کل دیجیتال می تواند تمامی اطلاعات تراکنش ها را ثبت و ذخیره نماید. این شبکه از تعداد زیادی اعضا تشکیل شده است که با یکدیگر در ارتباط بوده و تراکنش های اعضا طبق مقررات خاصی صورت می پذیرد.

هنگامی که برای اولین بار بیت کوین به دنیا معرفی گردید، تنها یک شبکه ی نقل و انتقال تحت عنوان بلاکچین بیت کوین وجود داشت. پس از معرفی رمزارزهای جدید و طراحی شبکه های جدیدتر، بر تعداد این شبکه ها افزوده شد و بدین ترتیب شبکه های زیادی در حوزه ی کریپتوکارنسی به وجود آمدند. برخی از ارزهای دیجیتال به سبب ماهیت خود دارای شبکه های نقل و انتقال مستقلی هستند. به عبارت دیگر برای این دسته از رمزارزها شبکه ی بلاکچین مستقلی طراحی گردیده است. مانند شبکه ی بلاکچین اتریوم و شبکه ی بایننس چین. اما برخی دیگر از رمزارزها بر روی سایر شبکه ها طراحی شده اند و شبکه ی بلاکچین مستقلی ندارند مانند چین لینک.

نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد، همخوانی شبکه ی مورد نظر با کیف پول ارز دیجیتال شماست. کیف پول های ارز دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که ممکن است از تمامی شبکه های انتقال ارز دیجیتال پشتیبانی نکنند. به همین دلیل شما بایستی قبل از انتخاب شبکه ی مورد نظر، به مشخصات کیف پول خود توجه داشته باشید.

نگاهی به انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

هرکدام از شبکه های نقل و انتقال ارز دیجیتال مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند. سرعت نقل و انتقال و همچنین کارمزد تراکنش ها در هر شبکه متفاوت است و از این رو الگوریتم های خاصی برای هر شبکه تعریف شده است.

شبکه ERC20

این شبکه یکی از استانداردهایی است که توسط شبکه ی بلاکچین اتریوم استفاده می شود و برای معرفی و میزبانی پروژه های جدید یکی از بهترین گزینه هاست. این شبکه قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را نیز دارد. به همین دلیل از محبوبیت و کاربرد بالایی برخوردار است و توسط بیشتر کیف پول های ارز دیجیتال پشتیبانی می گردد. کارشناسان حوزه ی ارز دیجیتال معتقدند که این شبکه میزبان بیشترین پروژه ی ارز دیجیتال در دنیاست و صرافی های زیادی از آن پشتیبانی می کنند. البته شبکه ی ERC20 کارمزد های نسبتا بالایی دارد.

شبکه TRC20

این شبکه متعلق به بلاکچین ترون است و جزء ارزان ترین شبکه های نقل و انتقال در دنیا به حساب می آید. کارمزدهای این شبکه بسیار پایین و سرعت تراکنش ها فوق العاده بالاست. این شبکه قابلیت پشتیانی از پروژه های جدید را داراست. همچنین تعداد کیف پول ها و صرافی هایی که از آن پشتیبانی می کنند، کم نیست.

شبکه BEP2

شبکه ای اختصاصی که به صرافی بایننس متعلق است و به بلاکچین بایننس اخصاص دارد. در حقیقت این شبکه استانداردهای مخصوصی را برای ایجاد توکن در این شبکه تعریف می کند و در کنار کارمزد کم از سرعت بالایی برخوردار است.

شبکه BEP20

BEP20 یکی دیگر از شبکه های متعلق به بلاکچین بایننس است که با استاندارد متفاوتی تعریف شده است. کارمزد پایین تراکنش ها در کنار سرعت بالای این شبکه قابل توجه است.

شبکه OMNI

OMNI را می توان به عنوان دومین شبکه ی نقل و انتقال بیت کوین در نظر گرفت. این شبکه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و سرعت تراکنش ها بالاست. البته کارمزدهای شبکه چندان پایین نیست و آدرس های شبکه مشابه با شبکه ی بیت کوین است. شما می توانید توکن مورد نظر خود را در این شبکه ایجاد نموده و حتی قرارداد هوشمند خودتان را پیاده سازی نمایید. این شبکه توسط تمامی صرافی ها و کیف پول هایی که از بیت کوین پشتیبانی می کنند، قابل پشتیبانی خواهد بود.

شبکه های انتقال ارز دیجیتال

انجام مشاوره تخصصی

در نگاه اول آشنایی با شبکه های . اما با یک بررسی دقیق تر و جامع تر در ساختار این شبکه ها به چند نکته ی مهم پی می بریم. هر شبکه یک آدرس اختصاصی دارد که از بلاکچین خود حکایت می کند. طبیعتا امنیت و سرعت هر بلاکچینی با دیگری متفاوت است و اهمیت این موضوع در تراکنش هایی با مبلغ بالا کاملا مشهود است. نکته ی بعدی کارمزدهای متفاوت هر شبکه است. اگر یک تریدر حرفه ای هستید و معاملات شما روزانه در حال جریان است، قطعا کارمزد پایین شبکه برای شما از اهمیت به سزایی برخوردار است. برای هر تریدر حرفه ای امنیت شبکه و امکاناتی که ارائه می دهد مهم است و بایستی از آن آگاه باشد. در نهایت اینکه کاربران بایستی حسب امکانات و نیاز های حرفه ای خود یک شبکه ی نقل و انتقال ایمن را انتخاب کرده و به معامله بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *