تون کوین را بیشتر بشناسیم

تون کوین شکلی از ارز دیجیتال است که با نماد اختصاصی TON شناخته می شود و می توان آن را جزء پروژه های تیم خالق تلگرام به حساب آورد. تان، تون و یا تن تلفظ هاییست که در میان فارسی زبانان برای TONCOIN متداول است. پس از قدرت گرفتن و محبوبیت پیام رسان تلگرام، برادران دروف وارد صنعت کریپتو شدند و پروژه ای را تحت عنوان تون کوین کلید زدند. در حال حاضر ارز دیجیتال تون کوین به یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال جهان تبدیل گردیده و نگاه سرمایه گذاران زیادی را به خود معطوف ساخته است.

ناگفته نماند که تون کوین از آغاز پیدایش خود مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده و صعود و سقوط های زیادی را تجربه کرده است. با این حال بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان بر این باورند که تون کوین ارزش سرمایه گذاری دارد و می توانید روی آن حساب باز کنید. شما ایده ی برادران دروف را چگونه ارزیابی می کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

تون کوین

تون کوین چیست؟

ایده ی اولیه ی پیدایش و خلق تون کوین به سال 2017 میلادی باز می گردد. نیکلای و پاول دروف بنیانگذاران پیام رسان تلگرام، در پی انتشار متنی شبکه ی بلاکچین اختصاصی تلگرام را تحت عنوان Telegram Open Network معرفی نمودند. پروژه ای با یک توکن اختصاصی که وایت پیپر آن در سال 2018 میلادی منتشر گردید. نام اصلی این پروژه در ابتدا Gram بود که در سال 2018 میلادی یک رکورد بزرگ را به نام خود رقم زد. پروژه در همان سال توانست در حدود 1.7 میلیارد دلار سرمایه را جذب نموده و بدین ترتیب مسیر جدید این پروژه آغاز شد.

در ادامه چالش هایی نظیر کلاهبرداری در این پروژه ایجاد گردید و SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) وارد میدان گردید. پس از یک جدال حقوقی برادران دروف بازنده ی این جدال حقوقی اعلام شدند و بازپرداخت سرمایه های جذب شده آغاز گردید. اما این پایان ماجرا نبود. پروژه ی مذکور از نوع اپن سرس بود و یک شبکه ی بلاکچین اختصاصی برای آن وجود داشت. این یعنی پروژه پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه دارد و علاقه مندان و طرفداران پروژه مدیریت و توسعه ی آن را به دست گرفتند.

سال 2020 میلادی را می توان سال تولد دوباره ی تون کوین به حساب آورد. تیمی از بهترین برنامه نویسان توسعه و مدیریت پروژه را در دست گرفتند و شکل بهبود یافته ای از این پروژه را به دنیا معرفی کردند. در حال حاضر شاهد عملکردی بهتر از توین کوین هستیم و بهبود مقیاس پذیری آن کاملا ملموس است. در حال حاضر توین کوین به عنوان ارز بومی و در حقیقت توکن اختصاصی این پروژه شناخته می شود.

تون کوین چه کاربردهایی دارد؟

پروژه ی تون فراتر از ارائه ی یک ارز دیجیتال عمل کرده و اهداف و کاربردهای زیادی برای آن وجود دارد. در حقیقت ما با یک اکوسیستم جامع و بهینه مواجهیم که بر روی ارائه ی خدمات انحصاری خود تاکید دارد. البته تمام این ویژگی های مثبت از قابلیت اپن سورس بودن آن نشات می گیرد. الگوریتم پروژه از گواه اثبات سهام  POS پیروی می کند که کاملا سازگار با محیط زیست است. ابتدا به امنیت شبکه اشاره می کنیم که به طرز قابل قبولی بالاست و برنامه های غیرمتمرکز متعددی بر بستر بلاکچین تون قرار دارند. ادغام پروژه با تکنولوژی قرارداد هوشمند بر قابلیت های جذاب آن افزوده است.

ارز دیجیتال تون کوین برای شما قابلیت های زیادی به همراه دارد. شما می توانید تمامی کارمزدهای استفاده از شبکه ی بلاکچین تون را از طریق آن پرداخت نمایید. پروژه یک قابلیت جالب دارد که شما می توانید یک سیستم ذخیره سازی جدید را تجربه کنید.

کاربرد دیگر پروژه سرویس TON DNS است که به کاربران اجازه می دهد آدرس کیف پول، قرارداد هوشمند و هرآنچه مد نظر خود دارند را به صورت اختصاصی و به دلخواه خود انتخاب کنند. TON Proxy  نیز در نوع خود جالب است و برای شما این امکان را فراهم می سازد که از هر سانسور و فیلتری عبور کنید و به برنامه های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در نهایت اینکه شما از طریق فرایند استیکینگ ارز دیجیتال تون کوین می توانید در رای دهی های پروژه شرکت کرده و بخشی از حاکمیت و مدیریت آن را بر عهده بگیرید. چه بسا که این رای دهی شما بتواند مسیر اکوسیستم تون کوین را تغییر دهد و در آینده هموارتر نماید. در کنار تمامی این قابلیت ها ویژگی تعامل با وب 3 باعث گردیده تا شاهد کاربردهای گسترده تری از این پروژه باشیم.

نگاهی به ساختار و ویژگی های تون کوین

یک کیف پول اختصاصی تحت عنوان TON Wallet  برای ذخیره و جابجایی ارز دیجیتال تون کوین در نظر گرفته شده است. زمان اعتبار سنجی بلاک ها کوتاه است و در حدود 5 ثانیه تخمین می گردد. زمان انجام تراکنش ها در شبکه ی تون زیر 6 ثانیه خواهد بود. همچنین ارتباط بین زنجیره های خرد شبکه که از آن تحت عنوان ارتباط کراس – شارد یاد می شود، در لحظه است که می تواند قابلیت جذابی باشد.

اگر یک کاربر حرفه ای هستید بد نیست بدانید که پروژه ی تون کوین از قابلیت شاردینگ پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که ماکسیمم ظرفیت شاردینگ شبکه ی تون در حدود 20 عدد زنجیره ی خرد شده در هر work chain عنوان گردیده است. کارمزد پایین تراکنش های شبکه ی تون ویژگی مثبت دیگریست که می توانیم به آن اشاره کنیم. عملکرد شبکه ی بلاکچین تون در تراکنش های ساده و پیچیده بالاست و شما با محدودیتی از این نظر مواجه نخواهید شد.

تون کوین

انجام مشاوره تخصصی 

موفقیت در صنعت کریپتو از ارزش های ذاتی پروژه ها تبعیت می کند و طبیعتا هرچه ارزش ذاتی یک پروژه بیشتر باشد، احتمال موفقیت آمیز بودن آن در آینده بیشتر خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که از پروژه ی تون کوین در دسترس است، به نظر می رسد که می توان به آینده ی آن امیدوار بود و پروژه در مسیر صحیحی پیش می رود. البته فراموش نکنید که این پروژه در آغاز مسیر خود قرار دارد و هنوز آزمون و خطای آن کار بسیاری دارد. در مجموع با یک پروژه ی منعطف و توسعه یافته مواجهیم که با بسیاری از استانداردهای صنعت کریپتو منطبق است.

برای یک سرمایه گذاری موفق و سودآور در صنعت کریپتو دانش و آگاهی حرف اول را می زند. توصیه می کنیم که قبل از هر اقدامی به خوبی مطالعه کنید و دانش و آگاهی های خود را گسترش دهید. این به شما افق دیدی وسیع تری می بخشد و باعث می شود که مسیر خود را به درستی انتخاب کنید. همچنین مشاوره با افراد آگاه و متخصص شما را با تجاربی جدیدتر آشنا می نماید و مسیرهای جدیدتری پیش روی شما می گذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *