دائو میکر را بیشتر بشناسیم

دائو میکر شکلی از دارایی های دیجتال است و به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های غیرمتمرکز جهان شناخته می شود. هدف و کارکرد اصلی این پروژه پیرامون وام دهی ارز دیجیتال متمرکز است. مقوله ی وام دهی ارز دیجیتال در سال های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است. به طوری که بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران خواهان استفاده از آن هستند، ولی یک مشکل بزرگ و اساسی در این میان وجود دارد. همانطور که می دانید ارز دیجیتال نوسانات بسیار شدیدی را تجربه می کند. شما در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت شاهد افت و خیزهای قیمتی زیادی هستید و این می تواند مساله ی بازپرداخت وام را با مشکلاتی همراه سازد. چرا که قیمت ها در زمان اخذ وام و بازپرداخت آن یکسان نیست و این تفاوت قیمت ضررهایی به همراه دارد.

پروژه ی دائو میکر با ارائه ی راهکاری متمایز و نو در صدد رفع این مشکل بوده است. بدین ترتیب مشکلات وام دهی ارز دیجیتال به حداقل خواهد رسید و ضرری متوجه وام گیرندگان نخواهد بود. به نظر شما این پروژه چه راهکاری ارائه داده است؟ آیا با این پروژه و اهداف آن آشنایی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

دائو میکر

نگاهی به پروژه ی دائو میکر

اگر به دنیای فناوری های صنعت ارز دیجیتال علاقه مند هستید، به احتمال زیاد نام پروژه ی دائو میکر را شنیده اید. دائو میکر پروژه ای غیرمتمرکز است که در سال 2017 میلادی کلید خورد. این پروژه نگاهی متفاوت به سرمایه گذاری ارز دیجیتال دارد مبتنی بر فناوری های مقیاس پذیر است. اگر به دنبال مدلی از سرمایه گذاری با ریسک منطقی هستید، می توانید روی این پروژه حساب ویژه ای باز کنید. همانطور که می دانید ریسک سرمایه گذاری و ارائه ی وام برای سرمایه گذاران و استارتاپ های صاحب توکن کم نیست. دائو میکر توانسته با ارائه ی راهکارهایی کارآمد چنین ریسک هایی را به حداقل برساند و به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

نکته ی جالب قضیه اینجاست که دائو میکر بستری برای بازاریابی بلاکچین نیز حساب می آید. ممکن است دائو میکر را با نام میکر دائو نیز بشونید که در واقع به یک پروژه اشاره می کنند. مبحث وام دهی در شبکه ی بلاکچین موضوعی پیچیده و پرریسک است. ساختار دائو میکر مبتنی بر قرارداد هوشمند است و بر بستر شبکه ی اتریوم شکل گرفته است. پروژه تحت حاکمیت بنیاد دائو میکر قرار دارد و مفهوم غیرمتمرکز بودن آن از طریق نحوه ی ارائه ی خدمات مالی شکل می گیرد. تمامی افرادی که قصد وام دهی و وام گیری در صنعت ارز دیجیتال دارند، می توانند از مزایای این پلتفرم برخوردار گردند. به عبارت دیگر پروژه در صدد ارائه ی خدمات مالی غیرمتمرکز به شیوه ای نوین است.

ساز و کار دائو میکر به چه شکل است؟ 

تمامی کاربران می توانند از سیستم وام دهی دائو میکر بهره مند شوند و نیازی به ضامن و یا اعتبار بالا و وثیقه های سنگین نیست. سیستم وام دهی هم بر اساس رمزارزهای موجود در پلتفرم  صورت می پذیرد. در پروژه ی دائو میکر ارز دیجیتال دای که با نماد اختصاصی DAI شناخته می شود، به عنوان یک استیبل کوین عمل می کند. در این پلتفرم ارزهای فیات هیچ جایگاهی ندارند و شما می توانید از طریق به وثیقه گذاشتن رمزارزهای موجود در پروتکل، وام دریافت نمایید.

ارز دیجیتال دای از پشتوانه ی دلار برخوردر نیست و بنابراین هیچگونه نظارتی روی آن وجود ندارد. در حقیقت قسمت غیرمتمرکز پروژه از این نقطه آغاز می شود و شما تمام پروسه ی وام دهی خود را به قرارداد هوشمند می سپارید. همانطور که می دانید احتمال لیکوئید شدن وثیقه ی شما در پروسه ی وام دهی ارز دیجیتال وجود دارد ولی در پروژه ی دائو میکر راهی برای بلوکه شدن دارایی های شما وجود ندارد.

تامین نقدینگی پروژه بر عهده ی توکن میکر قرار دارد که با نماد اختصاصی MKR شناخته می شود هولدرهای توکن میکر می توانند در رابطه با نوع دارایی هایی که به عنوان وثیقه در این پلتفرم قابل قبول است تصمیم گیری نمایند. این وثیقه ها بایستی مبتنی بر شبکه ی اتریوم باشند. در نهایت تمامی کاربران وام خود را به شکل ارز دیجیتال دای تحویل می گیرند. صندوق ذخیره ی پلتفرم دائو میکر از نوع غیرحضانتی است و کاربران تمام و کمال بر دارایی های خود نظارت دارند. هرگاه قرارداد هوشمند میزان وثیقه را کمتر از میزان مورد نظر تشخیص دهد، به صورت خودکار عمل می کند.

دائو میکر

انجام مشاوره تخصصی

هولدرهای توکن میکر در حاکمیت و مدیریت پروژه نقش فعالی ایفا می کنند. به همین دلیل می توان به توسعه و گسترش آن در آینده امیدوار بود. همچنین تعامل صندوق ذخیره ی دائو میکر با قرارداد هوشمند نوآوری جدیدی است که می تواند به بسیاری از مشکلات وام دهی ارز دیجیتال پایان دهد. فناوری اوراکل های قیمتی نیز در ساختار این پلتفرم به چشم می خورد. البته پروژه فقط مختص به این نیست و شما در مقام یک کیپر می توانید از طریق آربیتراژ کسب درآمد داشته باشید.

سرمایه گذاری بلند مدت برای کاربران صنعت ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است و استارتاپ ها در صدد هستند که بهترین ساز و کارها را در این زمینه معرفی کنند. البته فراموش نکنید که شرط بقای پروژه ها در فضای بلاکچین، غیرمتمرکز بودن آن است. با توجه به ساختار غیرمتمرکز و ساز و کار های متمایز پروژه ی دائو میکر به نظر می رسد که از جهت سرمایه گذاری بلند مدت گزینه ای مناسب به شمار می رود. به طور کلی پیش بینی می شود که پروژه های دیفای آینده ی روشنی در انتظارشان است و می توان به آنها امیدوار بود. مهار نوسان های صنعت ارز دیجیتال از طریق این پروژه می تواند فرصت های بهتری برای سرمایه گذاری در صنعت ارز دیجیتال ایجاد نماید و روند وام دهی ارز دیجیتال را نیز تسهیل کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *