حساب اجاره ای ارز دیجیتال را بیشتر بشناسیم.

حساب اجاره ای ارز دیجیتال به این معناست که شما اکانت کاربری و حساب بانکی خود را به سایر افراد واگذار می کنید. این امر فرصت مناسبی برای سودجویان و کلاهبرداران است مقاصد مجرمانه ی خویش را پیش ببرند. حوزه ی کریپتوکارنسی فرصت های بیشماری در اختیار کاربران خود قرار می دهد که به کسب سود و درآمد بپردازند. همین فرصت ها برای مجرمین این امکان را فراهم می سازد که قربانیان خود را به دام بیندازند. با اجاره دادن حساب خود به دیگران این اجازه را می دهید که از طریق حساب شما پول جابجا کنند. تصور کنید که از طریق حساب اجاره ای شما پولشویی صورت گرفته است؟ آیا از عواقب قانونی آن اطلاعی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

حساب اجاره ای ارز دیجیتال

حساب اجاره ای به چه معناست؟

کلاهبرداران روش های مختلفی را برای به دام انداختن طعمه های خود امتحان می کنند. یکی از بهترین تله های آنها سوءاستفاده از طمع و ناآگاهی قربانیان است. اگر نگاهی به آگهی های سایت دیوار و یا شیپور داشته باشید احتمالا با عبارت کار اینترنتی با درآمد بالا و یا کار پاره وقت با گوشی مواجه می شوید. طبیعتا چنین آگهی هایی برای افراد بیکار و کم درآمد که به دنبال کسب درآمد و ثروت هستند، بسیار وسوسه برانگیز است و جذب آن خواهند شد. همین موضوع برای کلاهبرداران و مجرمان کافیست تا قربانیان خود را شناسایی کرده و دست به کار شوند.

درون مایه ی تمامی این آگهی ها به یک نقطه ختم می شود و آن حساب اجاره ای است. حساب اجاره ای ارز دیجیتال به این معناست که شما در یک صرافی آنلاین داخلی و یا خارجی یک حساب کاربری برای خود ایجاد می کنید و سپس اطلاعات حساب همراه با کلید خصوصی آن را به دیگری واگذار می کنید. شکل دیگر آن به این صورت است که حساب بانکی متصل به صرافی را در اختیار دیگران قرار می دهید.  در حقیقت حساب به نام شماست ولی قرار است برای دیگران کار کنید. در چنین جرایمی روش کار مجرمین متفاوت است. بیشتر مجرمین از طریق پولشویی و فیشینگ اقدام می کنند.

فیشینگ

فیشینگ به معنای تخلیه ی حساب کاربری ارزی و یا بانکی شما توسط مجرمین است. در این روش مجرمین از روشهای مختلفی اقدام به تخلیه ی حساب بانکی قربانیان خود می نمایند. در روش فیشینگ امکان پیگیری و ردیابی مجرمین وجود ندارد. از این رو برای کلاهبرداری و سایر جرایم مرتبط با ارز دیجیتال گزینه ای مناسب است. همواره به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان اطلاعات حساب کاربری و بانکی خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهید.

پولشویی

روش پولشویی کمی پیچیده تر است. در این روش مجرمین به شما پیشنهاد می دهند که در یک یا چند صرافی معتبر و شناخته شده حساب باز کنید. در قدم دوم شخص مجرم به حساب بانکی شما که به حساب کاربری خود در صرافی متصل کرده اید مبلغی پول واریز می کند. این پول احتمالا در ساعات مشخصی از روز به حساب شما واریز می گردد. او از شما می خواهد که این پول را به یک ارز دیجیتال معتبر مانند بیت کوین یا اتریوم تبدیل نمایید. در نهایت شما بایستی این ارز دیجیتال را از کیف پول خود به کیف پول مجرمین ارسال کنید و بدین ترتیب بدون اینکه متوجه باشید وارد بازی پولشویی شده اید.

از آنجایی که حساب به نام شماست، تمام مسئولیت قانونی و کیفری حساب متوجه شما خواهد بود. مجرمین نیز رد پای خود را کاملا پاک کرده اند و سرمنشا پول ها به هیچ وجه قابل شناسایی نخواهد بود. البته علاوه بر اینها روش های دیگری نیز وجود دارد. در واقع این به درجه ی خلاقیت مجرمین و سطح آگاهی قربانیان باز می گردد که چه مانورهایی قابل اجرا باشد. در هر صورت حساب اجاره ای ارز دیجیتال جرم است و مسئولیت کیفری به همراه دارد.

 

نگاهی به مجازات حساب اجاره ای ارز دیجیتال

شما از طریق حساب اجاره ای ارز دیجیتال شریک فعالیت های مجرمانه به حساب می آیید. از آنجایی که به دنبال حساب اجاره ای جرایم بسیاری به وقوع می پیوندد، قانون گزینه های زیر را به عنوان مجازات در نظر گرفته است:

  • استرداد تمامی وجوه مبادله‌ شده همراه با سود حاصل از آن‌
  • پرداخت عواید حاصل از جرم به میزان ۲۵ درصد از کل مبلغ مبادله‌شده
  • پرداخت مالیات حساب اجاره ای ارز دیجیتال و وجوه مبادله‌شده
  • تحمل حبس تا زمان تکمیل پرونده و شناسایی متهم یا متهمین اصلی

با توجه به متون قانونی ایران حساب اجاره ای در هر شکلی و با هر هدفی جرم است. شما زمانی که حساب خود را به دیگران اجاره می دهید مهم نیست که از مجرمانه بودن آن اطلاعی دارید یا خیر، در هر صورت شما به عنوان مسئول اصلی شناخته می شوید و در صورت بروز مشکل در اولین قدم شما دستگیر خواهید شد. در حقیقت شما خواسته و یا ناخواسته وارد عملیات مجرمانه شده اید و مقصر شناخته می شوید. فراموش نکنید شما به محض راه اندازی حساب کاربری در صرافی های آنلاین مسئول حساب خود هستید. از این طریق مسئولیت تمام و کمال آن را بر عهده دارید.

حساب اجاره ای ارز دیجیتال

انجام مشاوره تخصصی 

صنعت کریپتوکارنسی شمشیر دولبه ای است که در ورای ظاهر فریبنده و وسوسه انگیز آن، می تواند مشکلات زیادی گریبانگیر شما گردد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران حرفه ای توصیه می کنند که قبل از هر اقدامی ابتدا سطح دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید. به همات میزان که سطح دانش و آگاهی های شما در این راستا افزایش می یابد، مجرمین و کلاهبرداران از شما مایوس می گردند و این به شما کمک می کند که یک سرمایه گذاری موفق و پرسود را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *