صرافی متمرکز و بررسی ویژگی های آن

صرافی متمرکز ارز دیجیتال نوعی پلتفرم آنلاین و متداول در زمینه ی معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال محسوب می شود. با افزایش شمار کاربران حوزه ی کریپتوکارنسی در سرتاسر دنیا معاملات ارز دیجیتال به شکل برق آسایی افزایش یافت. در نتیجه جهان با حجم انبوهی از معاملات ارز دیجتال مواجه شد و این فرصت مناسبی برای پیدایش و رشد پلنفرم های معاملاتی آنلاین بود. به طوری که امروزه شاهد تعداد زیادی صرافی متمرکز و آنلاین در دنیا هستیم که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند.

امروزه بسیاری از کارشناسان حوزه ی ارز دیجیتال معتقد هستند که صرافی های متمرکز نقش موثر و بسیار مهمی در زمینه ی معاملات ارز دیجیتال ایفا می کنند. در ادامه نگاهی دقیق تر به ساختار صرافی های متمرکز خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

صرافی متمرکز

صرافی متمرکز به چه معناست؟

اگر به تازگی به حوزه ی ارز دیجیتال وارد شده اید به احتمال زیاد نام صرافی متمرکز را شنیده اید. یک پلتفرم آنلاین و کاربردی است که در زمینه ی معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. طراحی و ساختار این صرافی ها بسیار ساده است و این برای کاربران تازه کار فرصتی بسیار مناسب به شمار می رود. به همین دلیل شمار کاربران آن بسیار بالاست و رقایت تنگاتنگی در این زمینه به چشم می خورد. نقشی که این صرافی ها در معاملات ارز دیجیتال ایفا می کنند بیشتر شبیه واسطه است. به عبارت دیگر عملکردی مشابه با بانک ها دارند و خدمات متعددی ارائه می دهند.

عبارت متمرکزی که در کنار نام این صرافی وجود دارد، نکته ی بسیار مهمی را بیان می کند. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین و متمایز ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است. این بدین معناست که هیچ فرد، گروه و دولت خاصی بر معاملات آن نظارت ندارد. متمرکز بودن این صرافی ها نشان می دهد که شخص ثالثی به عنوان واسطه حضور دارد. پس تمامی معاملات و خرید و فروش ها زیر نظر این واسطه ها صورت می پذیرد. این موضوع امنیت این صرافی ها را تا حد زیادی با مشکل مواجه کرده و سوالاتی را پیرامون آن مطرح ساخته است. از سوی دیگر تراکنش هایی که از طریق صرافی های متمرکز صورت می پذیرد بسیار سریع است. همین امر موجب گردیده این صرافی ها طرفداران زیادی داشته باشند.

نحوه ی نظارت این صرافی با یکدیگر متفاوت است. امروزه شرکت های زیادی خدمات متمرکز آنلاین ارائه می دهند و ادعا می کنند که از لایه های امنیتی بسیار خوبی برخوردار هستند.

نگاهی به ویژگی های صرافی متمرکز 

  • در صرافی های متمرکز به دلیل نظارت شخص ثالث بر معاملات شما، تمامی اطاعات کاربری شما در اختیار پلتفرم مورد نظر قرار دارد. به عبارت دیگر کلید خصوصی شما در دسترس صرافی است. در نتیجه اگر به هر دلیلی کلید خصوصی خود را فراموش کنید، جای نگرانی زیادی وجود ندارد. البته بسیاری از کاربران و کارشناسان به این موضوع نگاهی منفی دارند و امنیت خود را در خطر می بینند.
  • مالکیت کل دارایی ها در صرافی متمرکز متعلق به مجموعه ی صرافی است.
  • گزارش ها نشان می دهد که تاکنون صزافی های متمرکز زیادی هدف حمله ی هکرها قرار گرفته اند. بنابراین روی امنیت این صرافی ها چندان حساب باز نکنید.
  • صرافی های متمرکز قوانین و مقررات خاص و ویژه ای دارند که تمامی کاربران ملزم پذیرش و پیروی از آن هستند.
  • برای صرافی های متمرکز نظارت های قانونی و دولتی وجود دارد و راه اندازی و تاسیس آنها نیازمند اخذ مجوز است.
  • صرافی های متمرکز در قبال خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهند، کارمزدهای بالایی دریافت می کنند.
  • خدمات این دسته از صرافی ها بسیار وسیع و متنوع است و برای کاربران مبتدی و تازه وارد بسیار جذاب خواهد بود.
  • کاربران این دسته از صرافی ها ملزم به تایید احراز هویت هستند.

صرافی متمرکز

انجام مشاوره تخصصی

ذات ارزهای دیجیتال با ویژگی غیرمتمرکز بودن آن گره خورده و در هم تنیده شده است. اما این ویژگی در کنار تمامی مزایای مثبتی که دارد در مرور زمان نکات منفی خود را نشان داد. همین نقطه ی آغازی برای ایده ی تاسیس صرافی های متمرکز شد. به طور کلی عملکرد کلی این صرافی ها نشان می دهد که در سال های اخیر رشد و سود خوب و قابل قبولی داشته اند. برای ورود به حوزه ی ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی ایمن و مطمئن بسیار حائز اهمیت است و می تواند مسیر آینده ی شما را رقم بزند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *