وکیل دعاوی ارزی

وکیل دعاوی ارزی یکی از مهم ترین تخصص های عرصه ی وکالت است که بر روی دعاوی و موضوعات مرتبط با ارز فعالیت می کند. در حال حاضر ارز نقش بسیار مهمی را در فعالیت های اقتصادی و تجاری ایفا می کند. بسیاری از قرارداد های تجاری بین المللی منعقده بین افراد به گونه ای تنظیم می شوند که پرداخت ها از طریق ارز صورت پذیرد. به دنبال چنین امری بروز دعاوی ارزی و اختلافات حقوقی ناشی از آن امری دور از ذهن نیست. در چنین شرایطی وکیل دعاوی ارزی می تواند به حل و فصل این دعاوی کمک کرده و با تکیه بر دانش و تجربه ی خود بهترین راهکار های حقوقی را اتخاذ نماید. در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل دعاوی ارزی

نگاهی به دعاوی ارزی

ارز به واحد پول رایج و اصلی در کشور های خارجی گفته می شود. در حال حاضر ارز دولتی، ارز دانشجویی، ارز تهاتری، ارز صادراتی و … از مهم ترین انواع ارز به حساب می آیند. با توجه به قدرت جهانی و سیطره ی اقتصادی دلار و یورو در سطح دنیا، این دو ارز به عنوان مهم ترین و رایج ترین ارز ها در تجارت و معاملات جهانی شناخته می شوند. به طوریکه شاهد بیشترین حجم معاملات توسط این دو ارز جهانی هستیم. طبیعتا به دنبال چنین امری شاهد بروز مسائل حقوقی و دعاوی ارزی متفاوتی خواهیم بود. به خصوص در رابطه با بحث ایفای تعهدات ارزی که همیشه بستری برای اختلافات حقوقی می باشد.

به طور کلی از مهم ترین دعاوی ارزی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حوالجات ارزی
  • معاملات ارزی
  • کلاهبرداری ارزی
  • مطالبات ارزی
  • مسدود شدن حساب های ارزی
  • خسارت تأخیر تأدیه

البته در زمینه ی دعاوی ارزی، موارد بسیار بیشتری وجود دارد که بستری برای اختلافات حقوقی و دعاوی ارزی به شمار می روند. روند رسیدگی به دادرسی دعاوی ارزی با توجه به آیین دادرسی مدنی در صورتی که وجه نقد باشد، دادگاه محل سکونت خوانده است.

وکیل دعاوی ارزی

در دنیای کنونی ما تخصص گرایی به عنوان یکی از رموز اصلی موفقیت در بسیاری از امور شناخته شده است. قاعده ای که عرصه ی وکالت نیز از آن مستثنی نبوده و امروزه شاهد به وجود آمدن تخصص های زیادی در این حوزه هستیم. از سوی دیگر با گسترش ارتباطات بشری، به مرور شاهد ایجاد مسائل حقوقی بیشتری در زمینه های مختلف هستیم. برآیند این دو امر اهمیت و جایگاه وکیل متخصص را بهتر و بیشتر نمایان می کند.

وکیل دعاوی ارزی دانش آموخته ی حقوق و صاحب پروانه ی پایه یک دادگستری می باشد که به صورت تخصصی و متمرکز در رابطه با دعاوی ارزی فعالیت می کند. او از طریق کسب دانش و تجربه ای که در طول سالیان متمادی کسب کرده، می تواند بهترین راهکار های حقوقی را برای پرونده ی شما ارائه دهد و متعاقب آن، بهترین نتایج را برای پرونده ی شما رقم بزند. متذکر می شویم که حوزه ی ارز و دعاوی ارزی با قوانین و مقررت پیچیده ای همراه می باشد و این امر روند رسیدگی به پرونده های دعاوی ارزی را می تواند با مشکلات بسیاری مواجه کند.

قانونگذار ایران حمایت های قانونی لازم را در زمینه ی دعاوی ارزی در نظر گرفته است و بنابراین با خلأ های قانونی مواجه نیستیم. اما موضوعی که حائز اهمیت است، حضور نیروی متخصص و باتجربه در روند دادرسی دعاوی ارزی می باشد. حساسیت و پیچیدگی چنین موضوعاتی بالاست و بالتبع دادرسی به آن دشوار تر و زمان بر تر است.

وکیل دعاوی ارزی

انجام مشاوره حقوقی

وکیل دعاوی ارزی یکی از تخصص هایی است که در سال های اخیر شاهد شکل گیری و رشد آن بوده ایم. در اهمیت این تخصص مهم ترین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم بحران های اقتصادی سال های اخیر است که متاسفانه زمینه ساز بروز دعاوی ارزی بیشماری در داخل ایران بوده است. عدم انجام تعهدات، وصول مطالبات ارزی از سوی نهاد های دولتی و غیردولتی، معاملات و مبادلات ارزی، کلاهبرداری، پولشویی و بسیاری موارد دیگر از موضوعاتیست که در رابطه با دعاوی ارزی به وفور به چشم می خورد.

از سوی دیگر گاه از جهات مختلفی بایستی به این پرونده ها پرداخت و ممکن است با تعدد دعاوی نیز مواجه شویم. عدم حضور نیروی متخصص می تواند روند دادرسی چنین پرونده هایی را با موانع زیادی روبرو کند. در چنین شرایطی اطاله ی دادرسی پرونده امری دور از ذهن نیست و این امر قطعا می تواند به تضییع حقوق افراد منجر گردد. حضور وکیل دعاوی ارزی در روند دادرسی چنین پرونده هایی می تواند در صدور احکام مقتضی بسیار تأثیرگذار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *