رمزارز مانا مقدمه ای برای ورود به دنیای متاورس

رمزارز مانا چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

مانا را باید یک رمزارز کمتر شناخته شده محسوب کرد که در گذشته کاربردهای محدودی داشت . هر چند با اعلام تغییر برند فیسبوک شاهد افزایش قیمت آن نیز شدیم. طبق گزارش های منتشر شده از سوی سایت کوین مارکت کپ، قیمت این ارز از زمان ایجاد، به بالاترین میزان خود یعنی به 16/4 دلار رسید که این اتفاق بعد از اعلام تغییر نام فیسبوک رخ داد. هر چند در زمان نگارش این متن کمی کاهش داشته است . اما باید اذعان کرد که رشد آن در چنین مدت محدودی بی سابقه بوده است.

رشد مانا را می توان محصول توسعه «متاورس» دانست . هر چند تا تکامل و توسعه آن هنوز مسیر طولانی وجود دارد ولی باید گفت که ایده چنین فضای دیجیتالی که در آن طرفین بتوانند در یک محیط مجازی به خرید و فروش دارایی های دیجیتال خود بپردازند، ایده ای دور از ذهن نبوده و فیسبوک تمام تلاش خود را برای انجام آن به کار برده است.

فیسبوک هدف خود را از ایجاد چنین رمزارزی تحقق بخشیدن به فضای متاورس عنوان کرده است . ولی باید به این نکته نیز اشاره داشت که فیسبوک سابقه چندان مناسبی در حفظ حریم کاربران خود نداشته است.  لذا اینکه بتواند پرچم دار حمایت از یک رمزارز دیجیتال شود امری نزدیک به محال به نظر می رسد. هرچند برای اعتبار یک رمزارز در بازار پر نوسان این روزها نیاز به عوامل و ابزارهای بسیاری هست تا در اثر آن بتوان به رشد یک رمزارز امیدوار بود. این در حالی است که فیسبوک با توجه به سابقه ای که در خصوص اهمیت به کاربران خود دارد مسیر طولانی در خصوص رشد این رمزارز پیش روی خود دارد.

رمزارز مانا چیست؟

ارز دیجیتال مانا نوعی توکن است که اختصاصا برای پلتفرم دیسنترالند طراحی شده است. باید گفت در واقع نوعی بازی است که گیمرها می توانند از آن کسب درآمد کند. دیسنترالند نوعی بازی است که به وسیله ی آن می توان وارد یک دنیای مجازی غیرمتمرکز و آنلاین شد. همان چیزی که شما آن را به نام متاورس می شناسید.

شاید برای شما جالب باشد که در این بازی کاربران به توسعه و خرید انواع زمین ، آثار هنری ، خانه و یا انواع توکن مشغول هستند. حتی می توان انواع پروژه های عمرانی را نیز در آن پیاده کرد. درست همانند جهانی که در آن به سر می بریم.

توکن های این بازی از نوع NFT می باشند و غیرقابل تعویض هستند. تمامی این پروژه روی شبکه ی بلاکچین پیاده سازی شده و از ویژگی های آن پیروی می کند.برای پروژه ی دیسنترالند دو نوع توکن تعریف شده است:

  • ارز مانا
  • توکن لند

ارز مانا نوعی توکن بومی برای دیسنترالند است در بستر بلاکچین اتریوم شکل گرفته است. تمامی امکانات دیسنترالند را می توان به وسیله ی ارز مانا خریداری نمود . همچنین شما با در اختیار داشتن رمز مانا می توانید توکن لند نیز بخرید.

ارز مانا برای اولین بار در سال 2017 میلادی به دنیا معرفی شد. ولی از سال 2020 میلادی به طور رسمی و در سطح جهانی معرفی و فروش آن آغاز گردید.

پیش بینی آینده ی رمزارز مانا

همانطور که می دانید این روز ها متاورس تبدیل به یک بحث جنجالی و چالش برانگیز شده است. از طرفی بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند آینده ی دنیا را رمزارز ها رقم می زنند. از آنجایی که مانا به عنوان یکی از توکن های اختصاصی متاورس می باشد ، بعید نیست که در آینده ای نزدیک بر ارزش آن بیش از پیش افزوده شود. کافیست نگاهی کوتاه به ارز بیت کوین داشته باشید. ارز دیجیتالی که در آغاز معرفی خود کمتر از یک دلار ارزش داست. . ولی در حال حاضر قیمت هر بیت کوین به بیش از 40000 دلار می رسد.

با این تفاسیر می توان گفت در آینده ی نزدیک رمزارز هایی مانند مانا می توانند نبض اقتصاد دنیا را به دست گرفته و یکه تاز این میدان باشند. اما برای سرمایه گذاری در این حوزه باید توجه داشته باشید که هنوز ناشناخته های زیادی وجود دارد. پس بهتر است طوری سرمایه گذاری در آن را آغاز کنید که اگر به هر دلیلی شکست خوردید کل سرمایه ی شما از بین نرود.

برای شروع بهتر است با یک مبلغ کم آغاز کرده و نتایج را در گذر زمان بررسی کنید. اما اگر به دنبال یک راهکار مناسب برای شروع سرمایه گذاری هستید این می تواند برای شما ایده آل و جذاب باشد.

دیسنترالند شاید در واقعیت یک دنیای مجازی باشد. اما با رشد و توسعه ی گسترده ای که اخیرا داشته انتظار می رود به چیزی فراتر از یک واقعیت مجازی تبدیل شود. ارز مانا می تواند به شما کمک کتد که در فضای دیسنترالند مالکیت و حاکمیت به دست بیاورید. مانا در واقع یک پل ارتباطی بین دنیای حقیقی و دیسنترالند است.

ارز مانا را از کجا بخریم؟

ارز مانا همانند تمامی رمزارز های دیگر از صرافی ها قابل خرید است. هم صرافی های ایرانی و هم صرافی های خارجی را می توانید برای این امر انتخاب کنید.  ضمن اینکه روش ذخیره و نگهداری آن همانند سایر رمزارز ها کیف پول الکترونیکی است.

برای خرید و فروش مانا کافیست در صرافی مورد نظر خود عضو شده و با سایر کاربران آن را خرید و فروش نمایید. مانا رمزنگاری شده است و از ویژگی های عمومی بسیاری از رمزارز های بر بستر بلاکچین تبعیت می کند.

نتیجه گیری

ایده ی ایجاد متاورس را می توان از جمله ایده های پرچالش در شرایط کنونی عنوان کرد.  ولی به نظر می رسد با توجه به اینکه مردم جهان به ارزهای رمزنگاری شده اهمیت بسیاری قائل هستند، این ایده نیز جهت استقرار و توسعه با محدودیت های زیادی مواجه نشود. هرچند در بادی امر به دلیل ابهاماتی که در این خصوص وجود دارد، هم اکنون نمی توان در این خصوص قائل به پیش بینی مطمئنی بود.

در رابطه با قوانینی که در این زمینه در ایران وجود دارد باید گفت که فعلا قوانین ساکت هستند. این بدین معناست که خرید و فروش و نگهداری از آن جرم نیست. اما هنوز چیزی از طرف دولت به رسمیت شناخته نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی حقوقی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *