شیبا را بیشتر بشناسیم

شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB شناخته می شود و یکی از اشکال دارایی های دیجیتال در حوزه کریپتوکارنسی به شمار می رود. اگر از علاقه مندان به دنیای کریپتوکارنسی باشید به احتمال زیاد ارز دیجیتال شیبا با می شناسید. اگر هم اهل وب گردی هستید، احتمالا در بسیاری از سایت ها با تبلیغات و قرعه کشی های رایگان آن مواجه شده اید. شیبا در مدت زمان کوتاهی یک جهش ناگهانی قیمت را تجربه کرد و همین امر باعث گردید که مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. در حال حاضر با گردش حجم عظیمی از توکن های شیبا مواجهیم و جز رمزارزهای بسیار ارزان شناخته می شود. به نظر شما چه آینده ای در انتظار شیبا قرار دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

شیبا

شیبا چیست و چگونه پدید آمد؟

در ماه اوت 2020 میلادی یک فرد ناشناس با نام مستعار ریوشی رمزارز غیرمتمرکزی را تحت عنوان شیبا اینو به دنیا معرفی کرد. این رمزارز بر بستر بلاکچین اتریوم خلق شده است و طراحی آن الهام گرفته از دوج کوین است. شیبا با نماد یک سگ شناخته می شود و از آن تحت عنوان قاتل دوج کوین عنوان می گردد. در وب سایت توسعه دهنده شیبا عنوان گردیده است که کاربران می توانند با پرداخت مبالغ اندک تعداد بسیار زیادی توکن شیبا خریداری کنند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که شیبا با محدودیت تعداد عرضه مواجه نیست و به صورت نامحدود طراحی شده است. همچنین قیمت پایین آن به عنوان یک ویژگی مهم و اصلی این رمزارز ذکر گردیده است.

صرافی غیرمتمرکز شیباسواپ که توسط تیم این رمزارز تاسیس شده است، تنها صرافی رسمی دنیاست که به صورت تخصصی و انحصاری در زمینه ی تبدیل انواع رمزارز به شیبا اینو فعالیت می کند. این موضوع توجه افراد زیادی را به خود معطوف ساخت و باعث شد شیبا بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد. شیبا جزء سرمایه گذاری های نستا پر ریسک به حساب می آید و بهتر است تمام اندوخته و سرمایه ی خود را به آن اختصاص ندهید. چرا که آینده ی آن به شدت غیرقابل پیش بینی و پرتلاطم است.

برای ذخیره و نقل و انتقال این رمزارز به کیف پول ارز دیجیتال احتیاج دارید که می توانید به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که کیف پول ارز دیجیتال شما قابلیت پشتیبانی از این رمزارز را داراست.

شیبا یک میم کوین است.

میم کوین به گروهی از رمزارز ها اشاره می کند که بر اساس ترند ها و رویدادهای آنلاین و مجازی دنیا ایجاد گردیده اند و هیچگونه تکنولوژی و خلاقیتی در آنها به چشم نمی خورد. شیبا یکی از معروف ترین میم کوین های حال حاضر دنیاست. بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران حوزه ارز دیجیتال بر این باورند که شیبا و به طور کلی میم کوین ها صرفا یک شوخی هستند و ارزش آنچنان بالایی ندارند. بنابراین چنانچه در گذر زمان بر ارزش آن افزوده گردیده است، به علت قدرت رسانه ها و استقبال کاربران است. این رمزارز در مقایسه با رمزارزهایی نظیر بیت کوین و اتریوم ناپایدار به حساب می آید. شما با چند صد دلار می توانید صاحب چندین میلیون واحد شیبا شوید و آن را برای مدت زمان کوتاه یا طولانی در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید.

نگاهی به انواع توکن های شیبا

توکن شیبا اشکال مختلفی دارد که به شرح زیر دسته بندی می شود:

توکن SHIB

معروف ترین و پرکاربردترین شکل توکن شیبا می باشد و بسیاری از معاملات این رمزارز از طریق آن صورت می پذیرد.

توکن BONE

در حال حاضر حدود 250 میلیون عدد از این توکن وجود دارد. سرمایه گذاران از طریق این توکن ها می توانند در رای گیری ها شرکت کرده و تاثیرگذار باشند.

توکن LEASH

تعدا کل توکن های LEASH را 107 هزار و 646 واحد برآورد می کنند.  کاربران و سرمایه گذاران از این نوع توکن به منظور تایید تراکنش های استفاده می کنند و از طریق آن پاداش دریافت می کنند.

آینده ی شیبا چگونه ارزیابی می شود؟

ما از صفر شروع کردیم، صفر مطلق. این شعار معروف تیم بنیانگذار شیباست. در حال حاضر این رمزارز در بسیاری از صرافی های معتبر و رسمی ارز دیجیتال خارجی و داخلی معامله و خرید و فروش می شود و گردش ارزی آن در حدود 549 میلیون دلار است. بسیاری از سایت ها در ازای پیشنهادات مختلف و یا شرکت در نظرسنجی ها به کاربران خود توکن های شیبا را به صورت رایگان ارائه می دهند. از سوی دیگر کارمزد معاملات شیبا بسیار پایین و اندک است. تمامی این دلایل در کنار مجموعه ای از دلایل دیگر باعث شد که این رمزارز در مدت زمان کوتاهی مورد توجه کاربران و کارشناسان حوزه ارز دیجیتال قرار بگیرد.

از آنجایی که این رمزرز مبتنی بر شبکه ی اتریوم ساخته شده، می توان امیدوار بود که در ِآینده شاهد اتفاقات هیجان انگیزی در این مسیر باشیم. با نگاهی به تاریخچه ی شیبا نوسان قیمتی آن فوق العاده بالا بوده است. البته در دنیای کریپتوکارنسی این امر کاملا طبیعیست و جای تعجب ندارد. با این حال شیبا از یک قیمت بسیار پایین در مدت زمان کوتاهی رشدی بیشتر از 4200 درصد را تجربه کرده است که در نوع خود بی نظیر است. با این حال کماکان جز رمزارزهای ناشناخته و ارزان قیمت بازار شناخته می شود و نمی تواند شما را چندان ثروتمند کند.

شیبا

انجام مشاوره تخصصی

افزایش ناگهانی قیمت شیبا در مدت زمان اخیر باعث شد که بسیاری از کاربران به چشم یک سرمایه گذاری پرسود به آن بنگرند. البته با نگاهی دقیق تر و تخصصی تر می توان دریافت که این افزایش ناگهانی در مدت زمان طولانی پایدار نیست و قیمت و وضعیت آینده ی این رمزارز بسیار غیرقابل پیش بینی است. بنابراین نمی توان گفت که SHIBA گزینه ای مطلقا موفق و مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می رود. برای یک سرمایه گذاری پرسود و موفق دو رکن اساسی دانش و تجربه را همواره به یاد داشته باشید. پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه اقدام و سرمایه گذاری در حوزه ی ارز دیجیتال کسب آگاهی و مشاوره با افراد متخصص و با تجربه را فراموش نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *