اتریوم چیست؟ آشنایی با رمزارز اتریوم و کاربردهای آن

اتریوم چیست؟ نگاهی به اتریوم و کاربردهای آن با وکیل جوادی : اگر بخواهیم اتریوم را بهتر بشناسیم باید از دو جهت آن را بررسی کنیم.نخست آنکه اتریوم در مقام دوم قدرتمندترین رمزارز های دنیا شناخته می شود. اما چیزی که مهم تر است اتریوم به عنوان پلتفرم قراردادهای هوشمند نیز به حساب می آید. چنانچه قصد ورود به هر یک از این حوزه ها را دارید بد نیست نیم نگاه کوتاهی به اتریوم داشته باشید. شما چقدر با اتریوم آشنایی دارید؟ به نظر شما چه ویژگی هایی باعث گردیده تا اتریوم از نظر قیمت گذاری تا بدین حد رشد داشته باشد؟ در ادامه به بیان مطالب بیشتری در این باره خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اتریوم چیست؟

به سال 2013 میلادی باز می گردیم. جوانی روسی با نام ویتالیک بوترین اتریوم را برای اولین بار به دنیا معرفی کرد. تا آن زمان بیت کوین تنها رمزارز موجود در دنیا بود. اما ویتالیک معتقد بود که بیت کوین با کاستی های فراوانی همراه است و به همین دلیل ایده ی خلق یک رمزارز جدید به میان آمد. اتریوم با نام اختصاصی ETH شناخته می شود. نوعی رمزارز مبتنی بر فناوری بلاکچین که با قابلیت های فراوانی همراه است.. رمزارز اترویوم با نام اتر شناخته می شود.

یکی از مهم ترین این قابلیت ها این مساله است که شما به وسیله ی اتریوم می توانید تمامی برنامه های غیرمتمرکز را مانند قرارداد هوشمند اجرا نمایید. پس تا اینجا احتمالا متوجه شده اید که اتریوم چیزی فراتر از یک رمزارز است. در حقیقت با نوعی بستر یا پلتفرم مواجه هستیم که به وسیله ی نرم افزار منحصر به فرد خود می تواند قابلیت های فراوانی را برای کاربرانش ایجاد نماید .

رمزارز اتریوم

ارزش رمزارز اتر

این دارایی دیجیتال با ارزشی در حدود بیش از 382 میلیارد دلار توانسته دومین جایگاه بازار را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر هر اتر بیش از 3 هزار دلار آمریکا قیمت گذاری شده است. با چنین رقمی باید گفت پس از بیت کوین باارزش ترین و قدرتمند ترین رمزارز دنیا شناخته می شود. از طرفی اتر در سال های اخیر روند رشد بسیار خوبی از خود نشان داده است. همچنین قیمت بسیار معقول تر و مناسب تری در مقایسه با بیت کوین داراست. از همین رو یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه های برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

مزایای اتریوم چیست؟

اگر بخواهیم در یک نگاه کوتاه و کلی اتریوم را ارزیابی کنیم ، در رابطه با نکات مثبت آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

غیرمتمرکز بودن

پلتفرم اتریوم در بستر بلاکچین شکل گرفته است. در نتیجه از تمامی ویژگی های بلاکچین تبعیت می کند. یکی از مهم ترین این ویژگی ها ، غیرمتمرکز بودن است. غیرمتمرکز بودن به این معناست که اتریوم زیر نظر هیچ نهاد ، شخص و یا گروه خاصی اداره نمی شود. همچنین امکان دستکاری و تغییر داده ها توسط اشخاص ثالث و یا سازمان خاصی وجود ندارد. به همین دلیل هم به عنوان مناسب ترین گزینه برای بستر قرارداد های هوشمند شناخته شده است.

همچنین امکان هک ، حذف و حتی سانسور داده های موجود در این بستر وجود نخواهد داشت.

ایمن بودن

اتریوم به وسیله ی فناوری رمزنگاری شکل گرفته است. از طرفی هیچ نهاد مرکزی و شخصی بر آن نظارت مستقیم ندارد. به همین دلیل هم شبکه ی اتریوم از ایمنی و امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است. چون امکان ورود و نفوذ هیچ شخصی بر آن متصور نیست.  اتریوم به شکلی طراحی شده است که امکان توقف برنامه های آن وجود ندارد. شما می توانید هرگونه ایده ای را بر بستر اتریوم به شکل قرارداد هوشمند تعریف کرده و بدون کوچکترین خطایی شاهد انجام آن باشید.

دیجیتالی بودن

هرآنچه در این زمینه در حال شکل گیری و وقوع است در فضای مجازی و به شکل دیجیتال رخ می دهد. هیچ معادل فیزیکی برای آن تعریف نشده و وجود ندارد. با چنین وصفی باید گفت چه در زمینه ی رمرارز اتریوم و چه در رابطه با قرارداد هوشمند همه چیز از طریق آنلاین و در بستر اینترنت شکل می گیرد. شما برای ذخیره ی اتر نیاز به کیف پول الکترونیکی خواهید داشت.

ناشناس بودن هویت افراد در معاملات

اگر قصد معامله ی اتر را دارید باید بدانید که قرار نیست کسی از هویت شما آگاه شود. برای معامله ی اتر و تمامی رمزارها نیازی به معرفی خود ندارید. حتی طرف مقابل شما نیز ناشناس می باشد. فقط یک کد عمومی برای شما در نظر گرفته شده است که از طریق آن می توانید جابجایی ها و معاملات خود را انجام دهید.

آیا پلتفرم اتریوم ضعف و نکات منفی دارد؟

در کنار مزایای مثبتی که نام بردیم باید گفت اتریوم مانند بسیاری از دستاوردهای بشر با نکات منفی نیز همراه است. از مهم ترین نکات منفی و ضعف های پلتفرم اتریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اشتباه در کد نویسی

اتریوم به وسیله ی عامل انسانی و از طریق کد های برنامه نویسی ایجاد شده است. در نتیجه باید در نظر داشت که احتمال خطا و اشتباه وجود دارد. در هر صورت این امکان وجود دارد که برنامه نویسان در حین برنامه نویسی کد های اشتباهی را وارد سیستم کنند و ما شاهد مواردی از باگ ها و خطاهای سیستمی باشیم.

قانونگذاری

اتریوم و به طور کلی کریپتوکارنسی هنوز مورد تایید و پذیرش بسیاری از کشورهای دنیا قرار نگرفته است . در نتیجه نباید انتظار حمایت های قانونی ویژه و کامل در این زمینه داشته باشید . این مساله در رابطه با قرارداد هوشمند هم صادق است. در کشور ایران چنین قراردادهایی در آغاز مسیر قرار دارند و قانون در این زمینه سکوت کرده است. به عبارت دیگر عدم وجود چارچوب قانونی مشخص در این زمینه کار را کمی دشوار تر کرده است.

هزینه ی بالا

اگر به دنبال خرید اتر هستید باید گفت شما قرار است هزینه ی گزافی را متحمل شوید. چنین سرمایه گذاری هایی در کنار وسوسه انگیز بودن ، پرریسک هستند. از طرفی اگر خواهان نگارش یک قرارداد هوشمند در بستر اتریوم هستید شما هزینه ی بالایی برای آن باید در نظر بگیرید. قرارداد هوشمند و به طور کلی هر نوع پروژه ای که قرار است بر روی پلتفرم اتریوم اجرا گردد نیازمند تخصص کدنویسی می باشد. شما نیاز به برنامه نویسان ماهری دارید که بتوانند کدهای مورد نظر را روی سیستم پیاده نمایند. اما این را هم در نظر داشته باشید که قرار نیست هزینه های اضافی بابت رفع خطاها و جبران خسارات احتمالی در آینده بپردازید. به عبارت دیگر یک بار هزینه می کنید و بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

اتریوم به چه شکل عمل می کند؟

اگر خواهان تولید و استخراج رمزارز اتر هستید باید گفت شما نیاز به یک دستگاه استخراج ( ماینر ) دارید. از آنجایی که شبکه ی اتریوم به صورت رمزنگاری شده می باشد ماینر ها می توانند از طریق عملیات پیچیده ی ریاضی نسبت به کشف و استخراج اتر اقدام کرده و آن را در کیف پول الکترونیکی شما ذخیره نمایند. پس برای شروع ذخیره ی اتر باید سه گزینه ی زیر را در نظر داشته باشید.

  • ماینر قدرتمند
  • کیف پول اتریوم برای ذخیره ی اترهای استخراج شده
  • کشف و پیوستن به استخر استخراج اتر

پیگیری پرونده با وکیل جوادی

اتریوم کارکردی فراتر از یک رمزارز دارد. در حقیقت می توان گفت نوعی بستر و پلتفرم است که می توان به وسیله ی آن انواع ایده ها را خلق کرد و به معرض اجرا گذاشت. به همین دلیل هم در مدت زمان بسیار کوتاهی اتریوم تبدیل به یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین رمزارزهای دنیا شد. رقابت با بیت کوین کار چندان ساده ای نبود و اتریوم ثابت کرد که در کنار ارزان بودن می تواند عملکرد مفید تری داشته و کارآمد تر باشد.

اگر به سرمایه گذاری متفاوتی فکر می کنید و اهل ریسک پذیری هستید پیشنهاد می کنیم دنیای رمزارز ها را بهتر و بیشتر بشناسید. چرا که پتانسیل های فراوانی در این دنیای پیچیده وجود دارد که برای شما می تواند با موفقیت های فراوانی همراه باشد. به شرط آنکه آگاهی های خود را در این زمینه افزایش داده و با افراد متخصص و وکیل ارز دیجیتال مشورت کنید.

2 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *