بایننس کوین ( BNB ) چیست و چگونه وارد دنیای رمزارز ها شد؟

بایننس کوین چیست ؟ آشنایی با تاریخچه و نحوه ی کارکرد آن با وکیل جوادی : اگر از علاقمندان دنیای رمزارزها باشید احتمالا نام بایننس کوین را شنیده اید. بایننس (Binance) نام یک بستر مبادلاتی آنلاین است که برای بیشتر افراد تحت عنوان صرافی دیجیتال شناخته می شود. اما بایننس کوین نوعی ارز دیجیتال است. رمزارزی که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست قابلیت های زیادی از خود نشان دهد. هدف اصلی از ایجاد بایننس کوین جذب سرمایه برای گسترش و توسعه ی صرافی بایننس بود. همانطور که می دانید بایننس یکی از بزرگترین و مهم ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیاست که در میان کاربران از محبوبیت بسیار زیادی بر خوردار است.

شما چقدر با ویژگی های بایننس کوین آشنایی دارید؟ در ادامه با وکیل ارز دیجیتال همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه ی بایننس کوین

بایننس کوین برای اولین بار از طریق عرضه ی اولین سکه (ICO) در جولای 2017 میلادی به بازار جهانی معرفی شد. در روزهای ابتدایی هدف صرافی بایننس از معرفی بایننس کوین جذب سرمایه و توسعه ی مجموعه بود.

در روزهای آغازین BNB  با تعداد 100 میلیون عدد وارد بازار شد. هر BNB  معادل 15 سنت معامله می شد. در همان قدم اول بایننس توانست از این طریق سرمایه ای در حدود 15 میلیون دلار برای خود جمع آوری کند. و این آغاز راهی شد که BNB  در سال 2019 میلادی از یک توکن ساده به شکل یک ارز دیجیتال درآمد. ارز دیجیتالی که ابتدا در بستر بلاکچین اتریوم صاحب هویت و اعتبار شد.

امروزه BNB هم نمادی برای رمزارز اختصاصی صرافی بایننس است و هم به عنوان یک رمزارز مستقل و موفق شناخته می شود. البته بایننس علاوه بر ارز دیجیتال اختصاصی خود امروزه صاحب یک شبکه ی بلاکچین اختصاصی تحت عنوان بایننس چین نیز می باشد.

بایننس کوین ( BNB )

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین با نماد اختصاصی BNB شناخته می شود. نوعی ارز دیجیتال بومی که توسط صرافی بایننس به دنیا معرفی شد. در ابتدای امر بایننس کوین با هدف ارائه ی تخفیف در تراکنش ها و کارمزدها و جذب بیشتر کاربران راه اندازی شد. اما این توکن به مرور زمان ارزش و جایگاه بالاتری در میان رمزارز ها پیدا کرد و از اعتبار بیشتری برخوردار شد.

همانطور که گفتیم در ابتدا بایننس کوین روی شبکه ی بلاکچین اتریوم شکل گرفت و توسعه یافت. در واقع بایننس کوین نوعی توکن ساده بود که در بستر پلتفرم بایننس معامله می شد . ولی با گذشت زمان تبدیل یه یک ارز دیجیتال موفق در دنیای کریپتوکارنسی شد.

بایننس کوین همانند تمامی آلت کوین ها بر اساس استانداردهای ERC-20 ساخته شده است.  با این وصف می توان گفت اعتبار و امنیت بایننس کوین همانند سایز ارز های دیجیتال بالاست و هرگز امکان هک و سرقت آن وجود ندارد. به این مساله بارها پیشتر هم اشاره داشته ایم که اگر در حوزه ی ارز های دیجیتال با مواردی همچون کلاهبرداری رمز ارز ها و سرقت مواجه می شویم این مساله مربوط به مرحله ی معاملات و استخراج رمز ارز ها ست.

سقف عرضه ی BNB در حدود 200 میلیون واحد در نظر گرفته شده است.

بررسی نحوه ی عملکرد بایننس کوین 

در نگاه اول بایننس کوین نوعی دارایی دیجیتال است. پس در نتیجه در بازارهای جهانی شاهد نوسان قیمت آن در دوره های مختلفی هستیم. در دنیای ارز های دیجیتال معاملات کاربران ارزش ارز های دیجیتال را تعیین می کند. به عبارت دیگر هرچه تقاضای بیشتری نسبت به یک رمزارز مشخص بیشتر وجود داشته باشد شاهد افزایش قیمت آن رمزارز خواهیم بود.

از طرفی نحوه ی استخراج و محدود بودن تعداد رمزارز های مورد نظر کاربران می تواند روی قیمت نهایی آن رمزارز تاثیرگذار باشد. در رابطه با BNB باید بگوییم که کافیست به پلتفرم بایننس سری بزنید. رابط کاربری ساده و بسیار کاملی برای شما در نظر گرفته شده که می توانید تمامی نمودار ها و نوسانات قیمت را مشاهده کنید. 

همانوطر که گفتیم BNB بر روی بلاکچین اتریوم کار خود را آغاز کرد. اما در ادامه BNB  بر روی بلاکچین اختصاصی بایننس انتقال یافت. در زمانی که BNB روی شبکه ی بلاکچین اتریوم قرار داشت می توانست از قرارداهای هوشمند پشتیبانی کند. اما با انتقال آن بر روی شبکه ی بلاکچین اختصاصی بایننس چنین مساله ای امکانپذیر نبود. البته بایننس اعلام کرده که به تازگی بر روش شبکه ی بلاکچین خود تغییراتی لحاظ کرده که می تواند از قرارداهای هوشمند پشتیبانی کند. همین مساله موجب شده که بسیاری از کارشناسان آینده ای روشن و موفق برای بایننس در نظر بگیرند. البته افزایش قیمت و رشد صعودی  این رمزارز را هم باید در نظر داشت.

BNB چه ویزگی های جذابی دارد؟

اگر بخواهیم ویژگی های جذاب BNB  را بیان کنیم می توان به 8 مورد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت مبادله با ارز های فیات همچون دلار
  • دارا بودن هزینه ای پایین تر در میان رمزارز ها
  • دسترسی آسان از طریق تمامی سیستم عامل ها 
  • برخورداری از تخفیف های ویژه در معاملات بایننس و پرداخت کارمزدها 
  • امکان معامله در خارج از پلتفرم بایننس
  • سرعت تراکنش بالا
  • امکان پرداخت BNB جهت رزر. هتل و خرید هدایا و کارت های مجازی
  • امکان پرداخت هزینه ی خدمات آنلاین توسط BNB

کیف پول BNB

در رابطه با کیف پول BNB باید بگوییم تراست والت (Trust Wallet) یکی از بهترین هاست. این کیف پول موبایلی از سال 2018 میلادی به شبکه ی بایننس پیوست و در حال حاضر یکی از امن ترین و آسان ترین گزینه ها برای نگهداری بایننس کوین می باشد. البته کیف پولی تحت عنوان بایننس چین والت نیز وجود دارد که به شکل یک نرم افزار تحت وب می تواند از BNB های شما محافظت کند.

چگونگی خرید بایننس کوین

در صورتی که می خواهید از ایران برای خرید BNB اقدام نمایید دو روش زیر پیش روی شماست:

روش اول اینکه شما می توانید از طریق کارت بانکی خود از سایت های ایرانی BNB بخرید.

روش دوم به این صوزت است که می توانید ابتدا از سایت های ایرانی یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین خریداری نموده و سپس از طریق سایت های خارجی آن را با BNB مبادله نمایید.

نکته : برای خرید از سایت های ایرانی می توانید خرید خود را توسط ریال انجام داده  و از کارت بانکی خود استفاده کنید و نیازی به ارز های خارجی نیست.

سیر تا پیاز بایننس کوین با وکیل جوادی

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد سرعت رشد دارایی های دیجیتال در دنیا را یاید جدی گرفت. شاید در نگاه اول اغراق آمیز به نظر برسد ولی باید پذیرفت دنیای آینده ی ما با ارز های دیجیتال گره خورده است. امروزه ثروت و دارایی مفهومی جدید به خود گرفته و سرمایه گذاران زیادی جذب این بازار شده اند. اما رویای رسیدن به ثروت در این کارزار آشفته چندان آسان نیست. دنیای ارز های دیجیتال پیچیده و ناشناخته است و نیاز به مطالعه و بررسی ها بیشتری دارد.

بایننس کوین در دنیای ارز های دیجیتال توانسته جایگاه قابل قبولی پیدا کند و از این رو می تواند پذیرای سرمایه های بسیاری باشد. اما لازمه ی این کار شناخت و آگاهی از جنبه های مختلف آن است. در این میان جنبه های قانونی قضیه را نباید فراموش کرد که مهم ترین رکن آن را تشکیل می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی در این زمینه می توانید با مجموعه ی وکیل جوادی در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *