بیت کوین، خلق ثروت به سبک حرفه ای ها : اگر اهل دنبال کردن اخبار روز دنیا باشید قطعا با اصطلاح بیت کوین آشنا هستید. شما چقدر با این اصطلاح آشنایی دارید؟ به نظر شما چه عاملی باعث شده تا در سال های اخیر بیت کوین تا بدین حد رشد داشته باشد و ارزشمند گردد؟در حال حاضر بیت کوین شناخته شده ترین و ارزشمند ترین رمزارز دنیا به حساب می آید. ویژگی های منحصر به فرد این رمزارز موجب گردیده تا قیمت گذاری متفاوتی نسبت به سایر رمزارز های موجود در دنیا داشته باشد . اگر به تازگی به دنیای کریپتوکارنسی قدم گذاشته اید با وکیل بیت کوین همراه باشید تا بیشتر با این رمزارز شگفت انگیز آشنا شوید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بدون واسطه معامله می گردد. این پول دیجیتالی را می توان آغاز انقلاب مهمی در ارزهای دیجیتال دانست. چرا که بیت کوین علی رغم موانع قانونی و چالش های فراوان توانست صدرنشین قدرتمندترین رمزارز های دنیا گردد. در مدت زمان بسیار کوتاهی شناخته شد . از طرفی آغازگر راهی بود که پس از آن دنیای رمزارز ها شکل گرفت و شکوفا گردید.

از آنجایی که بیت کوین نوعی رمزارز به حساب می آید،در نتیجه در بستر بلاکچین شکل گرفته است؛ ازطرفی برای خلق آن از فناوری رمزنگاری استفاده شده است. بیت کوین دارای ارزش مالی است و می تواند به عنوان یک دارایی مستقل و ارزشمند به حساب بیاید.

هیچ شخصی نمی داند که بیت کوین کجا و توسط چه کسی ساخته شده است؛ همانند تمامی رمزارز ها در سکوت خبری شکل گرفته است؛ ولی کارشناسان حدس می زنند که این رمزارز برای اولین بار در سال 2008 میلادی توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو خلق شده است. در سال های اولیه ارزش بیت کوین چندان مشخص نبود. ولی در سال 2018 میلادی این رمزارز با مبلغی معادل 13 هزار دلار معامله شد. درست اینجا بود که توانست توجه دنیا را به خود معطوف سازد.

بیت کوین

بیت کوین چگونه به وجود می آید؟

وکیل ارز دیجیتال : بیت کوین دارایی نیست که فیزیکی و قابل لمس باشد. همانطور که بیان کردیم در دسته ی رمزارز ها قرار دارد. نوعی ارز دیجیتال که در فضای مجازی تولید و معامله می شود. بیت کوین از طریق رمزنگاری بر روی بستری به نام بلاکچین به وجود آمده است؛ اما تولید و استخراج آن کار فوق العاده پیچیده و دشواری است.

قبل از هر چیزی به خاطر داشته باشید که بیت کوین ها در دنیا دارای تعداد محدودی هستند. 21 میلیون واحد و قرار نیست بیت کوین جدیدی تولید شود. آنها متعلق به هیچ کشور و گروه خاصی نیستند و در فضای اینترنت پنهان شده اند, شما برای تولید و استخراج بین کوین نیاز به ابزارهای قدرتمندی به نام ماینر دارید؛ ماینر می توانند از طریق عملیات پیچیده ی ریاضی تراکنش هایی را انجام داده و در نهایت برای شما رمزارز استخراج کنند؛ با توجه به اینکه تعداد بسیار محدودی از بین کوین در سطح دنیا باقی مانده است عملیات استخراج آن به مراتب دشوار تر و پیچیده تر از قبل شده است.

به همین دلیل هم ماینر ها برای حل این عملیات پیچیده برق بسیار زیادی استفاده می کنند؛ در نهایت رمزارز استخراج شده در کیف پول الکترونیکی شما ذخیره می گردد و می توانید آن را ذخیره و یا معامله نمایید.

بیت کوین چه ویژگی هایی دارد؟

عمده ویژگی هایی که برای رمزارزها تعریف می شود را می توان برای بیت کوین در نظر گرفت. با این تفاوت که یک سری ویژگی های منحصر به فرد خاص هم مطرح است که سبب شده این رمزارز به جایگاه امروزی خود برسد.

غیرمتمرکز بودن

این ویژگی می تواند مهم ترین و ارزشمندترین ویژگی بیت کوین شناخته شود. این رمزارز در آغاز فعالیت خود ثابت کرد که برای مبادله و معامله ی آن نیاز به هیچگونه واسطه ای نیست.برای معامله ی چنین رمزارزهایی بانک و عوامل انسانی به طور کلی حذف شده بود. از طرفی هیچ نهاد، سازمان ، کشور و یا گروهی بر معاملات بیت کوین مالکیت و نظارت نداشت. در نتیجه بیت کوین مستقل از هر نهاد و گروهی ایجاد شده بود و به کار خود ادامه می داد. این ویژگی موجب شد تا توجهات زیادی به آن معطوف گردد.

نکته ی دیگری که در رابطه با غیرمتمرکز بودن باید به آن اشاره کرد این مساله است که تمامی معاملات چنین رمزارزهایی به صورت مستقیم است. یعنی خریدار و فروشنده بدون هیچگونه واسطه ای به صورت مستقیم آن را معامله کرده و این در هر ساعت از شبانه روز امکانپذیر است. نیازی هم به مراجعه ی حضوری به بانک یا هیچ نهاد دیگری نیست.

امنیت فوق العاده بالا

وکیل رمز ارز : اگر با نحوه ی عملکرد بلاکچین آشنایی داشته باشید حتما می دانید که امکان دستکاری و تغییر اطلاعات به هیچ وجه امکان پذیر نیست. بیت کوین بر بستر بلاکچین شکل گرفته است و از ویژگی های آن تبعیت می کند, بلاکچین برای بیت کوین همانند یک پایگاه داده است .که تمامی تراکنش ها و اطلاعات روی آن ذخیره می گردد. در نتیجه به هیچ عنوان نمی توان در اطلاعات مربوط به چنین شبکه هایی دست برد و یا آن را هک کرد.

امنیت شبکه ی بیـت کویـن به حدی بالاست که امکان هک و دستکاری اطلاعات آن تقریبا صفر است. در نتیجه دارایی های شما از دستبرد سارقین محفوظ خواهد بود . یعنی فقط شخص خودتان می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

از طرفی در بیت کوین هیچ چیز قابل لمس و فیزیکی وجود ندارد که سارقین بتوانند به آن دستبرد بزنند. این یعنی امنیت آن به مراتب بالاتر از پول و طلاست.

معامله ی آسان

بیت کوین به راحتی قابل معامله است. در نتیجه معامله ی آن بسیار آسان تر و شفاف تر از سایر بازار های معاملاتی است. قیمت آن مشخص است و شما هرگز شاهد روند سقوط و افت فاحش قیمت آن نخواهید بود. مبادلات و معاملات این رمزارز توسط کیف پول الکترونیکی صورت می پذیرد و همه چیز در بستر فضای مجازی می باشد. در ضمن برای نقل و انتقال آن نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

عدم دریافت مالیات

بـیت کـوین دارای هویتی مستقل و غیرمتمرکز است. و ملیت خاص و مشخصی ندارد. در نتیجه هیچ کشوری هنوز نتوانسته آن را به صورت رسمی بشناسد و اعلام مالکیت کند. این یعنی برای معاملات آن نیازی به پرداخت مالیات و عوارض نیست. به همین دلیل هم برای سرمایه گذاران بزرگ دنیا بسیار محبوب و دوست داشتنی است.

عدم دستکاری اطلاعات و تراکنش ها

در سیستم های سنتی و قدیمی معاملات مانند بانک ها و بازار معاملات بورس و سهام همیشه بیم دستکاری و هک اطلاعات وجود دارد. از طرفی بسیار اتفاق افتاده که پولی از طریق بانک جابجا شده و مدتها طول کشیده تا به حساب مورد نظر برسد. به طور کلی در چنین سیستم هایی درصد خطا بسیار بالاست.

اما در رابطه با بیت کویـن باید بگوییم که به علت فناوری فوق پیشرفته ای که برای رمزارزها در نظر گرفته شده امکان برگشت تراکنش ها و یا هک اطلاعات تقریبا صفر است. بیت کوینی که معامله می شود در لحظه انتقال می یابد. و برای تایید آن نیاز به هیچ نهاد خاصی نیست. از طرفی امکان نفوذ به اطلاعات بلاکچین برای هکر ها فوق العاده دشوار است .

ناشناس بودن هویت افراد

شما برای معاملات بیـت کوین و به طور کلی تمامی رمزارزها نیازی به مدارک شناسایی ندارید.در چنین معاملاتی هویت دو طرف معامله کاملا پنهان و ناشناس باقی می ماند و تنها چیزی که مشاهده می شود یک کد عمومی می باشد. که متعلق به کیف پول الکترونیکی طرفین معامله است . زیرا می تواند برای معاملاتی با جهت نامشروع مورد استفاده قرار بگیرد . اما با این حال هنوز هم ویژگی های مثبت فراوانی وجود دارد که این رمزارز را منحصر به فرد کند.

شفاف بودن معاملات

تمامی تراکنش ها و اطلاعات مربوط به تولید ، استخراج و معاملات بین کوین شما در یک دفتر دیجیتالی کل به نام بلاکچین ثبت و ذخیره می گردد. امکان دستکاری و تغییر این اطلاعات به هیچ وجه امکانپذیر نیست. در نتیجه شما شاهد یک بستر بسیار شفاف خواهید بود که در هر لحظه می توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

کلاهبرداری بیت کوین در ایران

در حال حاضر قیمت واقعی و نهایی بیت کوین با توجه به میزان عرضه و تقاضای آن تعیین می گردد.

هدف نهایی بیـت کویـن در دو چیز خلاصه می شود:  انتقال و ذخیره ی امن پول.

این رمزارز برخلاف پول های ملی هیچگونه پشتوانه ای ندارد. و قدرت آن در غیرمتمرکز بودن آن خلاصه می شود. یک ارز بی پشتوانه ولی بسیار ارزشمند که در حال حاضر بیش از 786 میلیارد دلار از سهم بازار را در دست دارد. هر بیت کوین با رقمی بیش از 40 هزار دلار معامله می شود. و کماکان صدرنشین ارزشمندترین دارایی هاست.

با چنین وصفی می توان گفت سمت و سوی آینده ی دنیای ما در حال تحولات شگفت انگیزی است. و در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی رمزارزهای بیشتری خواهیم بود. پس اگر به دنبال یک ایده ی بکر و پربازده برای سرمایه گذاری هستید. بد نیست که بازار رمزارز ها را هم در گوشه ی ذهن خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و هرگونه مشاوره ی حقوقی در این زمینه می توانید با وکیل جوادی در ارتباط باشید.

3 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *