استخراج بیت کوین یکی از چالش برانگیزترین و سودآورترین فعالیت ها در حوزه ی کریپتوکارنسی به شمار می آید و به قدرت و دقت محاسباتی بالایی نیاز دارد. اگر به چند سال پیش بازگردیم روش های سرمایه گذاری و کسب ثروت نسبت به امروز محدود تر بود. دارایی دیجیتال شناخته شده نبود و بشر هیچ تصوری از آن نداشت. پس از خلق بیت کوین موفقیت هایی برای آن رقم خورد که نگاه های بسیار زیادی را به خود معطوف کرد. به عقیده ی بسیاری از کارشناسان و کاربران حوزه ی ارز دیجیتال بیت کوین شکل جدیدی از سرمایه گذاری و ثروت را به دنیا معرفی کرد و سرآغاز مسیری شد که دنیا را متحول ساخت.

با افزایش قدرت و ارزش بیت کوین در سطح دنیا مساله ی استخراج و به دست آوردن آن به یکی از مسائل ترند روز تبدیل گردید. برای تصاحب و کسب بیت کوین بر خلاف سایر روش ها و دارایی ها بایستی از فضای وب در کنار دستگاه های قدرتمندی استفاده کنید. به عبارت دیگر شما می توانید این دارایی ارزشمند را خودتان به دست آورید، اما این مساله ی آسانی نیست و بایستی ابتدا با اصول استخراج آن آشنایی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین چگونه صورت می پذیرد؟

علی رغم نوساناتی که در مدت اخیر برای بیت کوین رقم خورد، کماکان صدرنشین قدرتمندترین ارز دیجیتال دنیاست. بسیاری از افراد خواهان به دست آوردن آن هستند و بحث استخراج بیت کوین بسیار داغ است. در حال حاضر سایت ها و مجموعه های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند و طیف وسیعی از اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. در این میان از تله های کلاهبرداران نباید غافل شد. افرادی که با وعده هایی مانند استخراج بیت کوین از طریق گوشی یا روش هایی نظیر ایردراپ در صدد هستند قربانیان خود را به دام بیندازند.

با استخراج بیت کوین تراکنش هایی به وجود می آید که در شبکه ی بلاکچین ذخیره می شوند. بدین ترتیب سابقه ای از فعالیت ها و تراکنش های شما در این شبکه که مانند یک دفتر کل دیجیتال عمل می کند ثبت و دخیره خواهد شد. متذکر می شویم که سایر افراد شبکه به لیست تراکنش ها و فعالیت های شما دسترسی دارند و نام و مشخصات شما به هیچ وچه مشخص نیست. تمامی تراکنش ها و معاملات با آدرس کیف پول شما صورت می پذیرد و در شبکه دخیره می گردد.

در ادامه نگاهی به چگونگی استخراج و ماینینگ بیت کوین خواهیم داشت و فرایند استخراح آن را شرخ خواهیم داد. آنگاه بهتر متوجه می شوید که استخراج بیت کوین چندان ساده و آسان نیست.

اینترنت

برای استخراج و ماینینگ بیت کوین بایستی به محیط اینترنت دسترسی داشته باشید. بنیانگذار بیت کوین تعداد 21 میلیون عدد بیت کوین را در نظر گرفته که تخمین زده می شود بیش از 19 میلیون آن تاکنون از طریق فضای وب استخراح و معامله شده است.

دستگاه ماینر 

استخراج بیت کوین مستلزم پردازش و نحاسبات ریاضی بسیار قوی و قدرتمند است. بنابراین روی دستگاه هایی نظیر موبایل و کامپیوترهای معمولی حساب باز نکنید. چون در این صورت جز استهلاک دستگاه و اتلاف هزینه و زمان چیز دیگری عاید شما نخواهد شد. برای استخراح بیت کوین تنها دستگاه هایی کارآمد هستند که سخت افزار بسیار قوی داشته باشند و قدرت پردازش اطلاعات آنها فوق العاده بالا باشد. محاسبات ریاضی مذکور بسیار پیچیده است و تنها ماشین ها می توانند آن را انجام دهند. بنابراین از قدرت انسان خارج است و به قدرت پردازش دستگاه شما بستگی دارد.

در حال حاضر دستگاه های ماینر بسیار پیچیده و قدرتمندی در سطح دنیا وجود دارد که در این رقابت هیجان انگیز می توانید مورد استفاده قرار دهید.

برق 

برای استخراج و ماینینگ بیت کوین برق بسیار حائز اهمیت است. در واقع بدون برق هیچگونه عملیاتی صورت نمی پذیرد و نیروی کافی برای دستگاه های ماینر وجود ندارد. دستگاه های ماینر برای پردازش و محاسبه ی معادلات پیچیده ی موجود برق بسیار زیادی مصرف می کنند. بدین ترتیب مصرف برق کاربر به طرز قابل توجهی افزایش می یابد و دولت نیز متوجه این مساله خواهد شد. در شرایط فعلی هرگونه استخراح و ماینینگ بیت کوین در ایران بدون مجوز های قانونی تخلف محسوب می شود و با پرداخت جریمه و توقیف دستگاه های ماینر همراه است.

کیف پول ارز دیجیتال 

بیت کوین نوعی دارایی دیجیتال محسوب می شود که نگهداری و ذخیره ی آن کمی متفاوت است. شما برای ذخیره و تبادل بیت کوین به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. امروزه کیف پول های دیجیتالی بسیار متنوعی در دنیا وجود دارد که به صورت سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شده اند. قبل از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال خود توجه داشته باشید که بتواند از بیت کوین پشتیبانی کند.

5 نکته حقوقی مهم در رابطه با استخراج بیت کوین

  • بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال در ایران به رسمیت شناخته نشده و هیچ قانون و مقررات خاصی در این زمینه به تصویب نرسیده است.
  • استخراح و خرید و فروش بیت کوین در ایران جرم نیست و مانع قانونی برای آن وجود ندارد.
  • برای استفاده از دستگاه های ماینر و استخراح بیت کوین بایستی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای قانونی دریافت کنید.
  • هرگونه کلاهبرداری و سرقت در زمینه ی استخراح و معامله ی بیت کوین قابل طرح در دادگاه های صالح است.
  • هرگونه استخراج غیرمجاز و بدون مجوز قانونی با توقیف دستگاه های ماینر و سلب حق اشتراک برق کاربر همراه می باشد.

استخراج بیت کوین

انجام مشاوره تخصصی 

فرایند استخراح بیت کوین می تواند تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز برای شما رقم بزند. البته بایستی به قوانین و مقررات کشور خود نیز توجه داشته باشد. در کشور ایران استخراج بیت کوین بدون مجوز های قانونی تخلفی آشکار تلقی می گردد و با اعمال جریمه های سنگین همراه است. موضوعی که محدودیت ها و چالش های بسیار زیادی را پیش روی کاربران قرار می دهد. با این حال هر شخصی از طریق دریافت مجوزهای قانونی مربوطه می تواند برای استخراج و ماینینگ بیت کوین اقدام نماید. بیت کوین بر اساس یک سیستم غیرمتمرکز بسیار پیشرفته و حرفه ای اداره می شود و به هیچ شخص، گروه و دولت خاصی تعلق ندارد. این دارایی ارزشمند تنها در کنترل کاربران آن قرار دارد و تراکنش های آن در لحظه و به صورت قطعی است.

اگر به استخراج بیت کوین به دید یک سرمایه گذاری پرسود و مطمئن می نگرید ضروریست که ابتدا آگاهی های خود را در این رابطه افزایش دهید. فراموش نکنید دنیای کریپتوکارنسی بسیار گسترده و ناشناخته است و برای کسب موفقیت در این حوزه به مطالعه، کسب آگاهی و از همه مهم تر مشاوره با افراد متخصص و باتجربه نیاز دارید. در غیر این صورت جز اتلاف وقت و سرمایه تجربه ی دیگری برای شما رقم نمی خورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *