فرند تک در ترازوی نقد

فرند تک یکی از شبکه های اجتماعی موجود در بستر زنجیره ی لایه دوم بیس است که به صورت غیرمتمرکز اداره می شود. در عصری زندگی می کنیم که شبکه های اجتماعی با سرعتی باورنکردنی در حال رشد و توسعه هستند و نگاه کاربران بسیاری را به خود معطوف ساخته اند. هریک از این شبکه های اجتماعی ایده های جذابی به همراه دارند و نوعی رقابت میان آنها به چشم می خورد. برای مثال شبکه ی اجتماعی فرند تک از طریق خرید و فروش سهام برای کاربران خود درآمدزایی دارد. صنعت کریپتو فرصت های بیشماری برای کسب درآمدزایی دارد و از آنجایی که با فناوری های نوین و روز دنیا در تعامل و ارتباطی مستقیم است، همواره به دنبال ارائه ی ایده های جدیدتر و جذاب تر است. در ادامه با ما همراه باشید.

فرند تک

نگاهی به پروژه ی فرند تک

فرند تک (Friend.tech) یکی از شبکه های اجتماعی دنیاست که راهکاری جذاب برای تعامل خود با کاربران ارائه داده است. اولین نکته ای که در رابطه با این پروژه به چشم می خورد غیرمتمرکز بودن آن است. این پروژه بر بستر لایه ی دوم شبکه ی اتریوم تحت عنوان بیس base شکل گرفته و به همین دلیل یکی از پروژه های مبتنی بر بلاکچین است. در این شبکه ی اجتماعی به افراد معروف سهام هایی تعلق می گیرد که به عنوان حق عضویت می توانند به دنبال کنندگان خود بفروشند و از طریق آن درآمدزایی آغاز می شود. خالقین پروژه ی فرند تک دو نفر با نام‌های مستعار 0xRacer و Shrimp هستند.

ساز و کار این شبکه بدین صورت است که افراد در قدم اول برای خود حساب کاربری ایجاد می کنند.  افراد پس از ایجاد حساب کاربری صاحب سهام (Shares) می شوند که در حال حاضر کلید (key) نامیده می شود. این سهام قابل فروش و واگذاری به دنبال کنندگان اوست. به عبارت دیگر دنبال کنندگان فرد به نوعی سهامدار حساب او شناخته می شوند و می توانند مستقیما با او در ارتباط باشند. ارتباط به طریقه ی چت کردن امکانپذیر است و فروش سهام لزوما به معنای اجبار به چت کردن با دنبال کنندگان نخواهد بود. در حقیقت نوعی فضای آزاد و غیرمتمرکز ایجاد گردیده است که در کنار تعامل و ارتباط می توان مدل های درآمدزایی نیز ایجاد نمود.

مدل درآمد زایی فرند تک

با افزابش شمار کاربران تعداد سهام افزایش می یابد و متعاقب آن ارزش سهام نیز بالاتر می رود و این یعنی سود و درآمد بیشتر. در واقع ارزش سهام یا همان کلیدها با شخصیت و هویت مالک حساب در ارتباط مستقیم قرار دارد. به همین دلیل افراد معروف و با نفوذ نظیر اینفلوئنسر ها طرفداران بیشتری دارند و از همین رو سهام بیشتری به آنها تعلق می گیرد. به محض ایجاد حساب کاربری هر کاربر صاحب یک گروه چت می شود. ورود به این گروه چت مستلزم خرید سهام از سوی دنبال کنندگان است. همچنین کاربرانی که قصد ترک محیط چت را دارند می توانند سهام خود را به سایرین بفروشند. به دنبال این معاملات پیاپی درآمدزایی به شکل توکن برای صاحب حساب کاربری ایجاد می گردد. کارمزد ها در این پلتفرم پایین است و همین منجر به افزایش شمار تراکنش ها گردیده است.

ورود به شبکه و ایجاد حساب کاربری با پرداخت مبلغ به شکل اتریوم امکانپذیر است. پس از ایجاد حساب کاربری سهام ها در صفحه ی اختصاصی او نمایان می گردند. در نظر داشته باشید که دسترسی به فرند تک و ایجاد حساب کاربری در این شبکه ی اجتماعی تنها از طریق کد دعوت امکانپذیر است. هر کاربری که به عنوان دنبال کننده وارد می شود همانند یک توکن است و می تواند سودمند باشد. قیمت کلیدها ( سهام) در شبکه ی اجتماعی فرندتک با خرید بیشتر سهام ارتباط مستقیمی دارد. بدین صورت که هرچه سهام بیشتری خریداری کنید، قیمت آن افزایش می یابد و می توانید آن را به بهایی بیشتر واگذار نمایید. البته این قیمت در طول زمان متغیر است و از مولفه های زیادی تاثیر می پذیرد. البته فرندتک پاداش هایی نیز برای کاربران خود در نظر گرفته که به طور مرتب توزیع می کند.

ارزیابی امنیت پروژه ی فرند تک

مدل درآمدزایی این پروژه در نگاه اول برای بسیاری از کاربران وسوسه برانگیز به نظر می رسد. اما بد نیست توجه شما را به این نکته معطوف کنیم که علی رغم غیرمتمرکز بودن پروژه، اطلاعات مربوط به حساب کاربری و کیف پول کاربران قابل شناسایی و ردیابی است. موضوعی که به شدت امنیت و حریم شخصی را زیر سوال می برد و از بعضی جهات به عنوان نکته ی منفی شناخته می شود. تمامی این اطلاعات در سرورهای پروژه ی فرند تک ذخیره می شوند و دسترسی به آن از طریق هک چندان دور از ذهن نیست.

البته در نقد مدل سرمایه گذاری و درآمدزایی این پروژه نگاه منتقدین و کارشناسان صنعت کریپتو قابل تامل است. از آنجایی که هویت اصلی و واقعی موسسین این پروژه مشخص نیست، شما دقیقا نمی دانید که قرار است به چه کسی اعتماد کنید. فراموش نکنید پروژه سرورهایی دارد که تمامی اطلاعات شما را ثبت و ذخیره می کند. از این رو برای سرمایه گذاری در مبالغ بالا زنگ خطرهایی وجود دارد. برای نصب فرند تک روی موبایل شما محدودیت هایی وجود دارد که نمی توان نادیده گرفت. خط مشی پروژه نیز دقیقا مشخص نیست و شما نمی دانید که دقیقا وارد چه فضایی شده اید.

از سوی دیگر ارزش سهام با شخصیت و نفوذ صاحب حساب در ارتباط مستقیم قرار دارد و از هیچ قاعده ی دیگری پیروی نمی کند. حال تصور کنید بنا به دلایلی صاحب حساب به صورت ناگهانی ناپدید شود و یا اخبار منفی در مورد او پخش شود و هویت و اعتبار این شخص زیر سوال برود. طبیعتا ارزش سهام او کاهش می یابد و ممکن است عملا سهام هایی که در دست دارید، بی ارزش تلقی شوند. در کل ریسک کلاهبرداری و هک کم نیست و بایستی بسیار هوشیارانه عمل کنید.

فرند تک

انجام مشاوره تخصصی

پلتفرم فرند تک اخیرا مورد توجه بسیاری از افراد مشهور و اینفلوئنسرهای دنیا قرار گرفته و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بسیاری از منتقدین و کارشناسان صنعت کریپتو آن را ایده آل ارزیابی کرده اند و آینده ای درخشان برای آن پیش بینی می کنند. در مقابل گروهی دیگر به شدت نگران آینده ی این پروژه هستند و آن را یک پروژه ی شکست خورده تلقی می کنند. با این حال اخبار و اطلاعات موجود نشان می دهد که کاربران بسیاری در بستر این پلتفرم به درآمدزایی مشغول هستند و حجم معاملات آن کم نیست.

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری پرسود و مطمئن در صنعت کریپتو هستید، در قدم اول دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید. نکته ی بعدی مشاوره با افراد متخصص و باتجربه است که می تواند افق دید وسیع تری به شما ببخشد و مسیر پیش روی شما را هموارتر نماید. شما آینده ی این پروژه را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا تجربه ای از سرمایه گذاری در فرند تک دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *