آپتیمیزم، راهکاری متفاوت برای بهبود مقیاس پذیری اتریوم

آپتیمیزم نوعی راهکار لایه دوم است که به منظور حل مشکلات مقیاس پذیری شبکه ی بلاکچین اتریوم به وجود آمده است. مساله ی مقیاس پذیری جزء مهم ترین مشکلات حوزه ی بلاکچین از جمله شبکه ی اتریوم به شمار می رود. با افزایش شمار کاربران شبکه های بلاکچین در سال های اخیر، مساله ی پاسخگویی شبکه مورد توجه قرار گرفت. در واقع این مشکلی بود که در سال های اول به دلیل کوچک بودن جامعه ی کاربران شبکه، چندان مورد توجه نبود. اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا، مساله ی مقیاس پذیری به چالشی بزرگ و جدی تبدیل شد. به طوریکه بسیاری از استارتاپ های معتبر دنیا در صدد ارائه ی راه حل برای آن گردیدند.

شبکه ی آپتیمیزم پاسخی جالب و جذاب برای حل این مشکل است که سرویس های متفاوتی نیز به کاربران خود ارائه می دهد. آیا با این سرویس ها آشنایی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

آپتیمیزم

نگاهی به مفهوم و عملکرد شبکه ی آپتیمیزم

شبکه ی آپتیمیزم  Optimism از دسته راهکارهای لایه دوم است که به منظور بهبود جریان مقیاس پذیری شبکه ی اتریوم ایجاد گردیده است. این پروژه همانند مفهوم نام خود در صدد بوده که به شکل خوشبینانه ای مساله ی مقیاس پذیری اتریوم را بهبود بخشد. این شکبه صاحب یک توکن بومی و اختصاصی تحت عنوان آپتیمیزم است که با نام اختصاصی OP شناخته می شود. شما برای نگهداری و انتقال این توکن به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. امنیت این شبکه در حد امنیت شبکه ی اتریوم ارزیابی می شود.

عملکرد این پروژه از طریق فناوری Optimistic Rollup و مکانیزم اجماع اتریوم صورت می پذیرد. در قدم اول شبکه ی آپتیمیزم تمامی تراکنش های شبکه را ذخیره و اجرا می کند. در قدم بعدی مجموع این تراکنش ها را فشرده می کند و به صورت یک تراکنش واحد به شبکه ی اتریوم ارسال می نماید. به دنبال این فناوری سرعت تراکنش های شبکه به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد  و در مقابل کارمزد ها کاهش می یابد.

تمامی تراکنش های شبکه ی اتریوم توسط شبکه ی اعتبار سنجی آن بررسی می شوند و از این لحاظ سرعت نهایی برای پردازش شبکه ی اتریوم افزایش می یابد. فناوری  Optimism توانسته سرعت نهایی پردازش شبکه اتریوم را افزایش دهد. چون اصل بر این است که تمامی تراکنش ها درست و معتبر هستند. یک نکته مهم در این میان وجود دارد: شبکه برای مدت زمان چند روز تراکنش ها را به صورت معلق حفظ می کند و در صورت عدم بروز مشکل نهایی خواهد شد. البته در صورتی که اعضای شبکه تراکنش های جعلی را تشخیص دهند، صاحب پاداش خواهند شد.

سرویس های شبکه ی آپتیمیزم 

این سیستم مبتنی بر قرارداد هوشمند است و تمامی مراحل ذخیره سازی بلاک ها، تولید بلاک و همچنین اجرای بلاک ها از طریق قرارداد هوشمند پیش می رود. همچنین کاربران شبکه ی آپتیمیزم می توانند تمامی پیام های مد نظر خود را بین این شبکه و اتریم رد و بدل کنند. شبکه ی آپتیمیزم  با طیف وسیعی از اپلیکیشن های غیرمتمرکز دنیا در تعامل است. پروژه ی Optimism این امکان را فراهم نموده که کاربران آن بتوانند توکن های خود را از شبکه ی اتریوم به شبکه ی Optimism انتقال داده و برای اپلیکیشن های مذکور به کار ببرند. همچنین امکان انتقال توکن ها از شبکه ی Optimism به شبکه ی اتریوم امکانپذیر است. شما از طریق این شبکه می توانید به بسیاری از پلتفرم های فعال در حوزه ی دیفای دسترسی داشته باشید.

شبکه ی آپتیمیزم یک مرورگر بلاکچین اختصاصی دارد که مختص کاربران شبکه طراحی شده است.کاربران از طریق این مرورگر می توانند تمامی اطلاعات شبکه را رصد کرده و از اخبار و تغییرات آن مطلع شوند. امکان ایجاد حساب چند امضایی از طریق شبکه ی Optimism وجود دارد. همچنین دسترسی به انواع برنامه های دیفای برای کاربران شبکه امکانپذیر است. مجموعه ای از توکن های بی همتا (NFT) نیز در بستر شبکه ی آپتیمیزم شکل گرفته است.

هولدرها و کاربران شبکه ی Optimism در توسعه و حاکمیت آن نقش فعالی ایفا می کنند و در کنار آن می توانند کسب درآمد را نیز تجربه کنند.

کوین OP

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، شبکه ی آپتیمیزم یک توکن اختصاصی تحت عنوان OP برای کاربران خود در نظر گرفته است. این کوین حاکمیتی از طریق ایردراپ میان کاربران شبکه توزیع گردیده است. این پروژه اعلام کرده که در مرحله ی اول بیش از 4 میلیارد کوین OP را به اشتراک گذاشته است. کوین OP از روز آغاز عرضه ی خود تا به امروز نوسانات مختلفی را تجربه کرده است. کاربران شبکه ی آپتیمیزم و سایر افرادی که از سرویس های این شبکه به صورت مکرر استفاده می کنند در راس واجدین شرایط دریافت ایردارپ این کوین هستند. هولدرها حق رای دارند و می توانند در توسعه و گسترش این پروژه سهیم باشند. ارز دیجیتال OP در بسیاری از صرافی های آنلاین داخلی و خارجی در دسترس است. به نظر شما این توکن برای سرمایه گذاری گزینه ی مناسبی به شمار می رود؟

آپتیمیزم

انجام مشاوره تخصصی

صنعت کریپتو در کنار فرصت های طلایی برای کسب سود، با چالش های متعددی نیز مواجه است. در واقع علی رغم تکنولوژی های فوق العاده ای که در این حوزه وجود دارد، موارد غیرقابل پیش بینی کم نیست. از این رو بسیاری از پروژه های مدرن دنیا از جمله آپتیمیزم فعالیت اصلی خود را در راه حل این مشکلات و برطرف کردن چالش ها متمرکز کرده اند. پروژه ی آپتیمیزم تاکید بسیاری بر عملگرایی و سادگی دارد و چنین فرض می شود که تمامی تراکنش های شبکه ی اتریوم معتبر است. به همین دلیل کاربران با مشکلات تاخیر در تایید تراکنش های شبکه مواجه نمی شوند و با سرعت بیشتری روبرو هستند. هولدرها و کاربران شبکه ی بلاکچین اتریوم می توانند در کسب سود و پاداش از این شبکه سهیم باشند و از این نظر با یک پروژه ی جذاب مواجهیم.

آیا تجربه ای از کار با شبکه ی آپتیمیزم دارید؟ به نظر شما ایده ی این شبکه برای حل مشکل مقیاس پذیری شبکه ی اتریوم چگونه است؟ نقاط ضعف و قوت این پروژه را  چگونه ارزیابی می کنید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *