چالش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال را بهتر بشناسیم

چالش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال در هر کشوری متفاوت است و ریسک های متعددی را پیش روی سرمایه گذاران قرار می دهد. به طور کلی در تمامی حوزه های سرمایه گذاری دنیا چالش و ریسک وجود دارد و صنعت کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شناخت این چالش ها به مدیریت و کنترل بهتر ریسک منجر می گردد و طبیعتا چنین امری می تواند موفقیت شما را در این مسیر رقم بزند. فراموش نکنید که صنعت ارز دیجیتال حوزه ای پیچیده و ناشناخته است و چنانچه به عنوان یک کاربر تازه وارد فعالیت خود را آغاز نموده اید، ضروریست که دورنمای این مسیر را به خوبی بشناسید. البته برای کاربران حرفه ای نیز شناخت چالش های پیش رو فوق العاده حائز اهمیت است.

شما چالش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما شناخت این چالش ها چه تاثیری در روند سرمایه گذاری شما دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

نگاهی به چالش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال

فضای صنعت کریتو آمیخته ای از تکنولوژی های مختلف است و در این میان سرمایه گذاران همواره در تلاشند تا فرصت های بیشتری برای کسب سود ایجاد کنند. این فرصت ها در شرایطی رقم می خورد که سرمایه گذاران آگاهانه تر و با افق دیدی وسیع تر به آن بنگرند. فراموش نکنید هدف اصلی صنعت ارز دیجیتال ارائه ی سیستم مالی شفاف تر برای یک زندگی بهتر است. قبل از اینکه استراتژی های مد نظر خود را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، چالش های زیر را به خاطر بسپارید. هر نکته ای که در ادامه بیان می کنیم، می تواند به عنوان یک تجربه ی مفید به شما کمک کند و مسیر پیش روی شما را همواتر نماید.

عدم درک صحیح از صنعت کریپتو

صنعت کریپتو در نگاه اول بسیار وسوسه برانگیز و جذاب به نظر می رسد و همین امر بسیاری از افراد را به سمت آن می کشاند. بسیاری از کاربران ارز دیجیتال افراد تازه وارد و ناآگاهی هستند که درک درست و صحیحی از صنعت کریپتو ندارند. این بزرگترین مشکلی است که اغلب کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند. هنگامی که فرد با این تفکر وارد صنعت کریپتو می شود که قرار است یک شبه ره صد ساله را بپیماید، طبیعتا نمی توان موفقیت چندانی انتظار داشت.

برای دستیابی به یک نتیجه ی موفقیت آمیز در سرمایه گذاری ارز دیجیتال ضروریست که در قدم اول درک صحیحی از دنیای ارز دیجیتال داشته باشید و با دانش و آگاهی کافی قدم در این مسیر بگذارید. در غیر این صورت با چالش های متعددی مواجه می شوید که ممکن است ادامه ی مسیر را برای شما غیرممکن نماید.

نوسان قیمت ها 

اگر با دنیای ارز دیجیتال آشنایی داشته باشید، احتمالا از نوسان قیمت ها به خوبی مطلع هستید. در حقیقت همین نوسان قیمت ها فرصت های کسب سود را برای کاربران و سرمایه گذاران ایجاد می نماید. اما این امر در شرایطی امکانپذیر است که شما قاعده ی این بازی را به خوبی بشناسید. در غیر این صورت نوسان قیمت ها و عدم آگاهی از قواعد آن می تواند ریسک فوق العاده ای به همراه داشته باشد و شما را در یک موقعیت چالش برانگیز و بحرانی قرار دهد.

یادگیری طریقه ی تحلیل نمودارهای تکنیکال و فاندامنتال و شناخت عناصر تاثیرگذار در قیمت گذاری ارزهای دیجیتال می تواند شما را در مقابل استرس ناشی از نوسان قیمت ها بیمه کند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال

در سال های اخیر دنیای ارز دیجیتال موقعیت های جدیدی برای کلاهبرداری فراهم نموده است. کلاهبرداران با روش های مدرن تر و پیچیده تر قربانیان و طعمه های خود را انتخاب می کنند و پشت پرده های مجازی پنهان می شوند. ناگفته نماند که عدم آگاهی کاربران و سرمایه گذاران بهترین موقعیت را برای کلاهبرداری ارز دیجیتال فراهم می نماید. بنابراین توصیه می کنیم که همواره به روز باشید و دانش و آگاهی های خود را افزایش دهید.

محدودیت کارایی

ارز دیجیتال نوعی پول الکترونیک رمز نگاری شده است که فاقد ماهیت فیزیکی می باشد. بنابراین نمی توان انتظار داشت که کارایی های پول فیزیکی و ارز فیات را برای ما به همراه داشته باشد. قبل از ورود به دنیای ارز دیجیتال ابتدا اهداف خود را مد نظر داشته باشید و دقیقا به این فکر کنید که هدف شما از ذخیره و معامله ی ارز دیجیتال چیست. عدم شناخت کافی از محدودیت های کارایی ارز دیجیتال مشکل بزرگیست که بسیاری از کاربران با آن روبرو می شوند. همچنین بسیاری از ارزهای دیجیتال کارایی های بسیار محدودی دارند و حتی در بسیاری از صرافی های معتبر دنیا شناخته شده نیستند. بنابراین ذخیره و نگهداری آنها فایده ی چندانی ندارد و معامله ی آن نیز سودمند نخواهد بود.

تسریع و تسهیل فعالیت های مجرمانه 

با پدید آمدن صنعت ارز دیجیتال بسیاری از فعالیت های مجرمانه وارد مرحله ی جدیدی شدند. برای مثال ارز دیجیتال فرایندهای پولشویی را تسهیل می بخشد و ردیابی آن را دشوار تر می نماید. فعالیت های مجرمانه ی بسیار زیادی وجود دارند که در ورای صنعت ارز دیجیتال پنهان هستند و به سهولت انجام می پذیرند. این یکی از بزرگترین چالش هایی است که نهادهای بین المللی و کشورهای دنیا با آن روبرو شده اند.

سرقت

همانند تمامی دارایی های با ارزش دنیا، ارز دیجیتال نیز به عنوان یکی از گزینه های سرقت برای سارقین مطرح است. سرقت ارز دیجیتال می تواند در مراحل مختلفی و به طریقه های متعددی رخ دهد. سرقت ارز دیجیتال فقط متوجه کاربران تازه وارد نیست و کاربران و سرمایه گذاران حرفه ای نیز با آن مواجه می شوند. برای جلوگیری از سرقت ارز دیجیتال ضروریست که اطلاعات کاربری محرمانه ی خود را نظیر آدرس کیف پول در اختیار سایر افراد قرار ندهید و به تمامی نکات امنیتی توجه ویژه ای داشته باشید.

عدم قانون گذاری و شفافیت

حوزه ی ارز دیجیتال نوپا و ناشناخته است و در حال حاضر قوانین و مقررات خاصی در رابطه با آن وجود ندارد. بسیاری از کشورهای دنیا در این رابطه موضع سکوت را برگزیده اند و فعلا قوانین تخصصی برای آن به تصویب نرسیده است. این موضوع از جهات مختلفی حائز اهمیت است. عدم قانون گذاری و شفافیت از سوی کشورهای دنیا می تواند روابط حقوقی افراد را در دنیای ارز دیجیتال تحت شعاع قرار داده و با مشکلاتی همراه سازد. از سوی دیگر وجود قوانین و مقررات از سوی دولت ها به منزله ی نظارت و مدیریت این حوزه است و این امر با فلسفه ی غیرمتمرکز بودن صنعت کریپتو در تضاد کامل است.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری شبکه های بلاکچین یکی از مشکلاتی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر استارتاپ های زیادی در تلاشند که به حل مشکل مقیاس پذیری بپردازند و راهکارهای کارآمدی برای آن عرضه کنند. مقیاس پذیری در ارز دیجیتال به توانایی و نحوه ی پاسخگویی یک شبکه ی بلاکچین به تقاضاهای موجود اشاره می کند. طبیعتا با افزایش شمار کاربران، میزان تقاضا نیز افزایش می یابد و مقیاس پذیری شبکه به عنوان یک چالش اصلی و مهم مطرح می گردد.

تحریم و عدم دسترسی آزاد به صرافی های خارجی

بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران در اثر تحریم های بین المللی در انزوا قرار دارند و این امر بسیاری از فعالیت های مالی و اقتصادی را در چنین کشورهایی با مشکل و چالش مواجه می کند. تحریم های بین المللی که اخیرا علیه ایران وضع گردیده، مشکلاتی را در زمینه ی سرمایه گذاری ارز دیجیتال به وجود آورده است. برای مثال کاربران ایرانی دسترسی آزاد به صرافی های خارجی ندارند و نمی توانند آزادانه به خرید و فروش و معامله بپردازند. این چالش بزرگی است اخیرا مشکلات و بحران های زیادی را در مسیر سرمایه گذاری ارز دیجیتال به وجود آورده است.

مالیات

پرداخت مالیات جزء چالش هایی به شمار می رود که بیشتر متوجه دولت های دنیاست. فرار مالیاتی در حوزه ی ارز دیجیتال بسیار آسان است و قاعده ی خاصی برای پرداخت مالیات وضع نشده است. از آنجایی که در صنعت کریپتو تمامی فعالیت ها به صورت غیرمتمرکز پیش می رود خبری از نظارت نهادهای دولتی و رسمی نیست. همچنین قانون و مقررات خاصی برای پرداخت مالیات وجود ندارد و هیچ یک از معاملاتی که در سطح خرد و کلان رخ می دهد، مالیاتی ندارد.

چالش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال

انجام مشاوره تخصصی

اگر در دنیای ارز دیجیتال قدم بگذارید با پدیده های ناشناخته ی بسیاری مواجه خواهید شد. در واقع بسیاری از ابعاد صنعت کریپتو ناشناخته و غیرقابل پیش بینی است و این خود چالش بزرگی به حساب می آید. قطعا با نگاهی دقیق تر علاوه بر چالش های فوق، با چالش های بیشتری در این مسیر مواجه خواهید شد که به ریسک سرمایه گذاری شما اضافه می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم که برای یک سرمایه گذاری موفق و غلبه بر چالش های پیش رو، در قدم اول دانش و آگاهی خود را افزایش دهید. شما با یک دنیای بی حد و مرز مواجهید که بدون داشتن دانش و آگاهی کافی جز تاریکی چیزی نخواهید دید.

در قدم بعدی مشاوره با افراد متخصص و باتجربه می تواند افق دید وسیع تری به شما ببخشد. این یعنی شما به شکل بهتری می توانید با چالش های مسیر خود روبرو شوید و ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانید. حضور یک مشاور آگاه و باتجربه فرایند تصمیم گیری و سرمایه گذاری شما را تسهیل می بخشد و موفقیت و سود شم را در این مسیر تضمین می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

یک دیدگاه

  1. سلام من مقدار ۷۰ملیون برای ارز دیجیتال پیکوین سرمایه گذاری سه ساله با سود ۷درصد انجام دادم الان سود دهی ها با تاخیر زیاد مواجه شده میگن اگه بخوام قرار داد و فسخ کنم هرچی سود گرفتن و کم میکنن بعد بقیه پولم و میدم حتی ممکنه یه چیزی هم بیشتر از اصل سرمایه سود دریافت کرده باشم این درسته؟؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *