وکیل دعاوی بانکی

وکیل دعاوی بانکی تخصصی است که در زمینه ی دعاوی و پرونده های مرتبط با امور بانکی شکل گرفته و به عنوان یکی از شاخه های تخصصی در دنیای حقوق مطرح می باشد. با توسعه و گسترش روابط و مناسبات انسانی، نظام بانکداری با تحولات گسترده ای روبرو شد و ابعاد حقوقی آن به شکل بهتری نمایان گردید. امروزه دعاوی بانکی در زمینه های بسیار گسترده و متعددی مطرح هستند. از آنجایی که بانکداری رابطه ای تنگاتنگ با اقتصاد یک جامعه دارد، حمایت های قانونی که در رابطه با آن لحاظ می شود بسیار حائز اهمیت است.

در نظام حقوقی ایران بانکداری و دعاوی بانکی مورد توجه قانونگذار قرار گرفته و از ابعاد حقوقی متفاوتی به آن پرداخته شده است. ضمن اینکه در فقه اسلامی نیز اشاراتی به آن شده است. نکته ی مهمی که در بسیاری از دعاوی بانکی به چشم می خورد تخصصی بودن موضوعات این حوزه و قوانین مرتبط با آن است. به همین دلیل روند دادرسی چنین پرونده هایی با سایر پرونده ها ممکن است کمی متفاوت باشد.

با توجه به تخصصی بودن این حوزه و پیچیدگی های که در امر دادرسی چنین پرونده هایی به چشم می خورد، جایگاه وکیل دعاوی بانکی بهتر و بیشتر نمایان می گردد. وکیل دعاوی بانکی با سال ها فعالیت متمادی و مطالعه ی مستمر در این حوزه از تجاربی ارزشمند در این زمینه برخوردار است و می تواند پرونده ی شما را در درست ترین مسیر خود قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل دعاوی بانکی

دعاوی بانکی

در سال های اخیر بر تعدد پرونده های دعاوی بانکی افزوده شده است. دلیل این امر به چند مورد مهم باز می گردد که یکی از آنها تسهیلاتیست که از سوی بانک ها به افراد حقیقی و حقوقی اعطا می شود. در برابر اخذ این وام ها سپردن وثیقه ی ملکی در قالب یک قرارداد وجود دارد که با ابعاد حقوقی گوناگونی همراه می باشد. طبیعی است که چنین مسائلی می تواند محل بروز اختلافاتی باشد و مشکلات حقوقی متعددی را به همراه بیاورد.

البته دعاوی بانکی دایره ی بسیار وسیعی از موارد متعدد را در بر می گیرد. از جمله مهم ترین این دعاوی می توان به فک رهن، ربح مرکب، موضوعات پیرامون سود بانکی، ابطال اجراییه ها، مشکلات ناشی از قرارداد های بانکی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. قرارداد های بانکی از مفادی برخوردار هستند که در صورت هرگونه عدم آگاهی از تبعات حقوقی آن می تواند باعث بروز اختلافاتی گردد. 

نکته ی مهم : در خصوص دعاوی بانکی دادگاه محل شعبه ی بانک مورد نظر به عنوان دادگاه صالح برای رسیدگی به دعوی شناخته می شود.

در یک تقسیم بندی کلی دعاوی بانکی را از سه منظر زیر می توان بررسی نمود:

  • دعاوی بانک علیه بانک
  • دعاوی بانک علیه اشخاص حقیقی و حقوقی
  • دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه بانک

هر یک از این دعاوی ویژگی های خاصی دارند و روند دادرسی آنها متفاوت است. 

وکیل دعاوی بانکی

موضوع مشترکی که در میان بیشتر دعاوی بانکی به چشم می خورد پیچیدگی و تخصصی بودن دعاویست. به دلیل وجود قوانین و مقررات متعدد و گوناگونی که در حوزه ی بانکی به تصویب رسیده است و با توجه به سطح تخصصی بودن پرونده ها لزوم حضور وکیل دعاوی بانکی در چنین پرونده هایی بهتر نمایان می گردد. یک وکیل دعاوی بانکی توانمند و متخصص بایستی با اشراف و تسلط کامل بر قوانین و مقررات این حوزه به خوبی از آن ها آگاه بوده و می تواند به شکل بهتری مسائل را تجزیه و تحلیل کند. نکته ی مهمی که در رابطه با قوانین و مقررات بانکی به چشم می خورد، پراکندگی و پیچیدگی آنهاست. هر یک از این قوانین و مقررات از ساز و کار متفاوتی برخوردار هستند. 

از نظر حقوقی تمامی وکلای پایه یک دادگستری صلاحیت قانونی ورود به تمامی دعاوی و پرونده های بانکی را دارا می باشند. اما در شرایطی هستیم که بسیاری از امور به سمت تخصصی گرایی حرکت می کنند. بدیهی است که وکیل متخصص در دعاوی بانکی نسبت به سایر وکلا از تجارب و دانشی بیشتر در این حوزه برخوردار است. بنبراین به طرز قابل توجهی می تواند در پیشبرد پرونده ی شما و صدور رأی مقتضی از دادگاه مؤثر واقع گردد.

 وکیل دعاوی بانکی با دانش و تجربه ی ویژه ای که در این حوزه دارد می تواند با ارائه ی مشاوره های حقوقی درست، صحیح ترین راهکارها را به شما نشان داده و از این جهت می تواند در جلوگیری از بروز بسیار از اختلافات حقوقی مؤثر واقع گردد.

وکیل دعاوی بانکی

انجام مشاوره حقوقی

امروزه یکی از مهم ترین نهاد هایی که در هر جامعه وجود دارد و به رشد و شکوفایی اقتصاد آن جامعه کمک می کند، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری می باشند. با توجه به حجم معاملاتی که در بانک ها صورت می پذیرد و گستردگی و تنوع امور بانکی، طبیعی است که شاهد پاره ای اختلافات و دعاوی حقوقی در این زمینه باشیم. تخصصی بودن و پیچیدگی این دعاوی ناگزیر حضور وکیل دعاوی بانکی را در چنین پرونده هایی مطرح می نماید. به خصوص در شرایطی که اغلب دعاوی بانکی در بطن خود با پیچیدگی هایی همراه هستند. چنین امری می تواند روند رسیدگی به پرونده را کند تر کرده و مشکلاتی پیش روی افراد قرار دهد.

وکیل دعاوی بانکی با اشراف و تسلط کامل بر قوانین و مقررات حوزه ی بانکداری به خوبی از آن آگاه بوده و بهترین و کارآمدترین راهکارها را برای پرونده می تواند مطرح نماید. علاوه بر این وکیل دعاوی بانکی می تواند به عنوان یک مشاور حقوقی مورد اعتماد، همواره در کنار شما حضور داشته باشد و درست ترین مسیر قانونی را پیش روی شما قرار دهد. ضمن اینکه اطاله ی دادرسی پرونده های مرتبط با امور بانکی امریست که به وفور به چشم می خورد. از این رو با انتخاب وکیلی توانمند و باتجربه برای پرونده ی خود می توانید با جلوگیری از اطاله ی دادرسی پرونده، شاهد بهترین نتایج باشید. متذکر می شویم اطاله ی دادرسی به شرایطی اشاره می کند که پرونده برای مدت زمانی طولانی در دادگستری بلاتکلیف می ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی در این زمینه می توانید با دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

2 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *