وکیل قرارداد هوشمند + طرح شکایت و پیگیری پرونده

وکیل قرارداد هوشمند ، مسلط به قوانین جدید بین المللی : قرارداد هوشمند اصلاح جدیست که در حوزه ی ارز دیجیتال تعربف شده است. نسل جدیدی از قرارداد ها که بر پایه ی رمزارز ها و هوش مصنوعی مبتنی می باشد. قراردادی با ابعاد متعدد و گوناگون که این روزها به عنوان یک تخصص حقوقی شناخته می شود. وکیل قرارداد هوشمند با شناخت کامل از جنبه های حقوقی قضیه و با اشراف بر فناوری به کار رفته در چنین قراردادهایی می تواند به عنوان یک مشاور و راهنمای مطمئن در کنار شما حضور داشته باشد.

قرارداد هوشمند نوعی پروتکل هوشمند برای تنظیم و انعقاد قراردادهاست که با کمک اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط قرارداد مذکور ، تمامی اقدامات و دستورالعمل های پیش بینی شده در آن را به صورت خودکار انجام می دهد . به این معنا که تمامی تراکنش های آن بدون نیاز به حضور افراد صورت می پذیرد و روند انجام کار به صورت دیجیتالی است.

اساسا پیشرفت علم و تکنولوژی در توسعه ی تجارت الکترونیک نقش به سزایی ایفا کرد. به طوری که ابزار ها و روش هایی در اختیار بشر قرار داد که با سرعتی بالاتر و امنیتی بیشتر بتوان به تبادلات دوجانبه اقدام نمود. اما از چالش ها و نکات منفی آن نباید غافل بود. به نظر شما قرارداد هوشمند چه چالش هایی پیش روی شما قرار می دهد؟ در ادامه با وکیل ارز دیجیتال همراه باشید.

وکیل انواع قرارداد هوشمند

قرارداد هوشمند چیست ؟

قرارداد های هوشند بر بستر بلاکچین تعریف می شوند. بنابراین با نوعی هوش مصنوعی مواجه هستیم که قرار است به جای انسان تصمیم گیری کرده و وارد عمل شود. در چنین شرایطی پرواضح است که مشکلات متعددی می تواند مطرح باشد. ضمن اینکه ابعاد حقوقی چنین مسأله ای بسیار جائز اهمیت است. چرا که قانون در هر شرایطی برای حفظ حقوق افراد ارزش قائل است و بایستی متضمن آن باشد.

با توجه به اینکه قرارداد های هوشمند در حالت کلی تمامی شرایط قانونی معاملات را دارا هستند نوعی عقد و یا قرارداد تلقی می گردند. بنابراین از تمامی ویژگی های قانونی و ذاتی قرارداد ها بهره مند هستند و تبعیت می کنند.

بستر بلاکچین همانند یک دفتر دیجیتال می تواند تمامی وقابع و تراکنش ها را ثبت کرده و ذخیره کند. بنابراین امنیت قرارداد های هوشمند از نظر پیگیری تراکنش ها و سایر عوامل کاملا برقرار است. اما چالش های بسیار مهمی در این راستا وجود دارد.

بخش مهمی از این چالش ها به مسائل فنی قرارداد باز می گردد. اما بخش عمده تر آن مربوط به مسائل و نکات حقوقی آن می باشد. در شرایط فعلی و با توجه به نکات و مزایای مثبت قرارداد های هوشمند بسیاری از افراد خواهان انعقاد چنین قراردادهایی هستند. اما بیشتر افرادی که سرمایه ی خود را در این حوزه تزریق می کنند اطلاع درستی از نکات فنی و حقوقی قضیه ندارند. قراردادهای هوشمند و به طور کلی حوزه ی ارز های دیجیتال حوزه ای ناشناخته و پیچیده است. به همین دلیل نکات مبهم زیادی در این رابطه وجود دارد و اینجاست که اهمیت و جایگاه وکیل قرارداد هوشمند بهتر نمایان می شود.

وکیل متخصص قرارداد های هوشمند

وکیل قرارداد هوشمند نامیست که شاید کمتر به گوش شما خورده باشد. به طور کلی تمامی وکلای پایه یک دادگستری از نظر قانونی صلاحیت ورود به تمامی پرونده های حقوقی را دارا هستند. اما در رابطه با موضوعات مرتبط با قرارداد هوشمند چالش های حقوقی متفاوتی وجود دارد که بایستی با نگاهی دقیق تر و ظریف تر به آن نگریست. در واقع با نوعی تخصص گرایی حقوقی مواجه هستیم که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

با روی کار آمدن فناوری های نوظهور و جدید بشر شاهد چالش ها و مسائل حقوقی متعددی گردید که تا بیش از این تعریف نشده بود. ما در قرارداد های هوشمند شاهد طیف وسیع و گسترده ای از دستور العمل های خاص ، تعهدات دو جانبه و برنامه ها و تراکنش های مختلف هستیم. چنین مسأله از بعد حقوقی با پیچیدگی های بسیار زیادی همراه است. زیرا در شرایط فعلی قوانین منسجم و یکپارچه ای در این زمینه وجود ندارد. بنابراین ناگزیر از تفسیر و استناد به سایر قوانین هستیم.

تخصص و تجربه ی وکیل قرارداد هوشمند در همین امر نمایان می شود که بتواند از طریق تفسیر سایر قوانین موجود و استنادات قانونی خود بهترین راه حل های قانونی را اخذ کرده و در واقع بعد قانونی مسأله را شفاف سازی نماید. البته در کنار تمامی اینها بایستی بر ابعاد فنی قضیه نیز اشراف کلی داشته باشد. زیرا بدون شناخت جنبه ی فنی قرارداد های هوشمند ارائه ی مشاوره ی حقوقی و پیش بردن پرونده امکانپذیر نیست.

مشاوره حقوقی و پیگیری پرونده

بستر بلاکچین و قرارداد های هوشمند برخلاف قراردادهایی که در زندگی روزمره ی خود منعقد می کنیم قابل لمس و رؤیت نیست. در چنین فضای ناشناخته و مبهمی سودجویان و مجرمان را نباید از نظر دور داشت. چرا که از طریق روش هایی جدید تر و پیچیده تری می توانند مقاصد مجرمانه ی خویش را پیاده نموده و به ارتکاب جرایم متعددی دست بزنند. بنابراین بسیار ضروری به نظر می رسد که قبل از هر گونه اقدامی مشاوره های کافی را در این زمینه دریافت نموده و با افراد آگاه و مطمئن مشورت کنید. آگاهی محکم ترین سدی است که می توان در برابر اعمال مجرمانه ی سودجویان و کلاهبرداران ساخت.

وکیل قرارداد هوشمند می تواند با تجربه و تخصص خاص خود در تمامی مراحل کار مشاوره های حقوقی ارزنده ای ارائه داده و از آنجایی که از تمامی چالش ها و مشکلات حقوقی مسیر آگاه است می تواند درست ترین و کم ریسک ترین گزینه را به شما نشان دهد. از طرفی در صورت بروز اختلافات حقوقی می تواند پرونده را در بهترین مسیر ممکن هدایت کرده و نتایجی موفقیت آمیز برای پرونده ی شما رقم بزند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در تماس باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *