وکیل صرافی رمزارز + طرح شکایت و پیگیری پرونده

وکیل صرافی رمزارز نامیست که شاید کمتر شنیده باشد. رمزارز ها حوزه ای نوپا و ناشناخته هستند که از ابعاد مختلفی می توان مورد بررسی قرار داد. همانطور که می دانید در بسیاری از کشورها از جمله ایران در زمینه ی رمزارز ها قوانین منسجم و مکتوبی وجود ندارد که بتوان به آن استناد کرد. همین امر موجب گردیده تا ابعاد حقوقی رمز ارز ها و سایر موضوعات مربوطه از جمله صرافی رمزارز چندان شناخته نشود.

از طرفی با تخصص شدن مشاغل و فعالیت ها وکالت نیز به سوی تخصصی شدن حرکت کرده است. در سال های گذشته تخصص در حوزه ی وکالت چندان مطرح نبود. اما در سال های اخیر با روی کار آمدن مباحث تخصصی و پیچیده بالتبع تخصص در عرصه ی وکالت نیز مطرح گردید. وکیل صرافی رمزارز یکی از تخصص هاییت که در حوزه ی ارز های دیجیتال مطرح گردیده است. حوزه ای با چالش های حقوقی فراوان و بسیار پیچیده که این روزها پرونده های زیادی حول محور آن ایجاد می گردد. به نظر شما وکیل صرافی رمزارز در چه زمینه هایی تخصص دارد؟ در ادامه با وکیل رمز ارز همراه باشید .

وکیل صرافی رمزارز

صرافی رمزارز چیست ؟

صرافی رمزارز یک پلتفرم تخصصی هوشمند است که به منظور معاملات و تبادلات رمزارز ها طراحی شده است. با روی کار آمدن رمز ارز ها مفاهیم دارایی و پول شکل جدید به خود گرفت . نسل جدیدی از دارایی به دنیا معرفی شد که تا پیش از این وجود نداشت. رمزارز ها نوعی دارایی دیجیتال هستند که به صورت غیرمتمرکز طراحی شده و اداره می شوند. یعنی هیچ دولت ، نهاد و گروه خاصی بر آن نظارت ندارد. به عبارت دیگر رمز ارز ها به صورت مستقیم معامله می شوند و نکته ی مهم تر آنکه هویت اغلب معامله گران ناشناس باقی می ماند. یعنی همه چی در یک شناسه ی چند رقمی خلاصه می شود که از طریق آن می توان تراکنش ها را پیگیری نمود.

عمده فعالیت صرافی ها در زمینه ی تبادلات پول و ارز است. صرافی های رمزارز نسل جدیدی از صرافی ها هستند که به صورت آنلاین و مجازی در زمینه ی ارز دیجتال و معاملات آن فعالیت می نمایند. با این تفاوت که عمده فعالیت این صرافی ها مجازی و در زمینه ی معاملات رمزارز ها می باشد. بیشتر این صرافی ها به صورت واسطه عمل کرده و خریداران و فروشندگان رمزارز ها را به یکدیگر معرفی کرده. و مبلغی را به عنوان کارمزد از مشتریان خود دریافت می نمایند. اما برخی دیگر از صرافی های دیجیتال خود به عنوان فروشنده و خریدار رمزاز عمل کرده و با مشتریان  به صورت مستقیم وارد معامله می شوند. طبیعیست که در چنی فضایی شاهد جرایم متعدی نیز باشیم.

در حال حاضر تمامی جرایم صورت گرفته در این حوزه قابل رسیدگی در محاکم قضایی ایران هستند. و افراد می توانند شکایات قانونی خود را در این زمینه تقدیم مراجع قضایی نمایند.

وکیل صرافی رمزارز متخصص و کاربلد

در حالت کلی تمامی وکلای پایه یک دادگستری توانایی و صلاحیت قانونی ورود به تمامی پرونده های قضایی را دارند. اما در باب پرونده های تخصصی با موضوعات خاص قطعا تجربه و تخصص حرف اول را می زند. یک وکیل باهوش و مجرب در وهله ی اول بایستی بداند که چگونه و به استناد چه قوانینی از پرونده دفاع کرده و لوایح خود را تنظیم نماید.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم در زمینه ی رمزارز ها و ارز دییجتال فعلا قوانین منسجم و یکپارچه ای وجود ندارد. در نتیجه برای چنین پرونده هایی باید از طریق تفسیر سایر قوانین مرتبط پیش رفت. از طرفی ورود به چنین حوزه هایی مستلزم آگاهی ، مطالعه ، پژوهش و تجربه است. که در طی سالها فعالیت در این حوزه به دست می آید. امروزه این مساله بر همگان آشکار گشته که ابعاد حقوقی رمرزارز ها به مراتب ناشناخته تر و پیچیده تر از سایر حوزه های حقوقی است. وکیل صرافی ارز دیجیتال یعنی سالها تجربه و تخصصی که در این حوزه کسب شده و به دست آمده است.

شاید در نگاه اول ارزش و اهمیت چنین تخصص هایی چندان مشهود نباشد. اما در زمانی که با چنین پرونده های حقوقی روبرو می شویم چنین تخصص هایی اهمیت و جایگاه خود را بهتر نشان می دهد. بسیاری از افراد بر این باورند که به دلیل مسکوت ماندن قوانین ایران در زمینه ی رمزارز ها بستر برای ارتکاب جرم محیاست و آماده . اما بد نیست بدانید علی رغم اینکه در این زمینه جرم انگاری صورت نپذیرفته است. به استناد تفسیر سایر قوانین می توان جرایم این حوزه را پیگیری نمود و در دادگاه شکایت کرد. پولشویی ، کلاهبرداری و سرقت بیشترین جرایم این حوزه را تشکیل می دهند.

پیگیری پرونده با وکیل جوادی

موضوعی که حائز اهمیت است جرایمیست که در سال های اخیر توسط صرافی های رمزارز مشاهده می شود. از آنجایی که نظارت مستقیم و کافی بر عملکرد چنین صرافی هایی وجود ندارد و همه ی فعالیت ها به صورت مجازی صورت می پذیرد ، پرواضح است که بستر مناسبی برای ارتکاب جرم محیاست. رسیدگی به چنین جرایمی و پیشبرد چنین پرونده هایی نیاز به تخصص و تجربه ای فراتر دارد و اینجاست که بحث تخصصی شدن وکالت ارزش و اهمیت خود را نشان می دهد. زیرا مباحث فنی و حقوقی بسیار پیچیده ای در رابطه با چنین پرونده هایی وجود دارد که در صدور حکم مؤثر خواهد بود.

هنگامی که از حوزه ی رمزارز ها صحبت به میان می آید به دلیل عدم وجود قوانین منسجم ، این موضوع به ذهن متبادر می گردد که جنبه ی قانونی چنین مسائلی منتفی است. اما رسیدگی به تمامی شکایات و پرونده های رمزارز ها در مراجع قضایی ایران امکان دارد و آرای صادره در این زمینه گویای همین مطلب است. وکیل صرافی رمزارز می تواند با تکیه بر تخصص و تجربه و دانش خود در چنین پرونده هایی نتایجی به غایت بهتر رقم زده و روند دادرسی را به شکلی بهتر پیش ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در تماس باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *