دلایل غیرفنی سقوط بیت کوین در بازار این روزهای رمزارزها

این روزها شاهد افت و خیز شدید قیمت رمزارز بیت کوین هستیم. شاید برای شما هم جای سوال باشد که چه اتفاقی در بستر این بازار رخ می دهد که بیت کوین چنین نوسان شدیدی را در حال تجربه کردن است؟ در این مقاله به دلایل غیرفنی سقوط بیت کوین در بازار این روزها می پردازیم.

تنوع رمزارزها

یکی از دلایل سقوط بیت کوین، وجود رمزارزهای متنوع در بازارهای مالی کنونی است. به نحوی که دیگر نمی توان بیت کوین را پادشاه مسلط و بلامنازع بازارها رمزرازها عنوان کرد. رمزارزهای متنوع با قابلیت و کاربردهای زیادتری در این بازار ظهور کرده اند که موجب سقوط قیمت بیت کوین شده اند. هر چند بیت کوین همچنان بزرگترین بازار سرمایه گذاری جهان را به خود اختصاص داده است، اما این امر به دلیل قدمت طولانی استفاده از این رمزارز به شما می رود. به عبارت دیگر، طی سال های اخیر به دلیل عدم وجود رمزارزهای با کیفیت تر، بیت کوین بازار بزرگی را به خود اختصاص داده است. این بازار به دلیل کارکردهای قبلی بیت کوین می باشد نه کارکرد فعلی آن.

تحول و پیشرفت در دنیای رمزارزها

با توجه به این که رمزارزهای زیادی بعد از بیت کوین ایجاد شده اند دیگر بیت کوین در این دنیا، به نوعی قدیمی محسوب می شود. مشکلات مربوط به بلاکچین بیت کوین دیگر نمی تواند آن را به عنوان رمزارز مسلط جهان عنوان کند. نسل های جدید بلاکچین دارای امکاناتی به مراتب بیشتر از بلاکچین بیت کوین بوده و سرعت تراکنش ها در آن بسیار بالا است. لذا سیستم فنی بیت کوین نتوانسته خود را با وضعیت روز این بازارها هماهنگ کرده و موجب گردد که بیت کوین همچنان به عنوان رمزارز محبوب اقتصادی به شمار رود.

مطرح شدن فضاهای اقتصادی جدید

با مطرح شدن فضاهایی همانند متاورس و توکن های غیرمثلی غیرمتمرکز (NFT) رمزارزهای جدیدی هماهنگ با این تکنولوژی ها مطرح شده است که بیت کوین در میان چنین تحول هایی غریب بوده و از آن در این بسترها دیگر استفاده نمی شود. لذا محبوبیت این رمزارز نیز به مرور کم شده و با توجه به این که اقتصاد این روزها، متاثر از تکنولوژی های جدید است لذا بیت کوین دیگر محبوبیت قبلی خود را ندارد.

عدم پذیرش بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت یکی از مهم ترین دلایل سقوط بیت کوین به شمار می رود.

بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا، پذیرش بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت در دستور کار خود قرار داده بودند. اما به مرور و با توجه به تغییرات عدیده در اقتصاد مبتنی بر رمزارزها، دیگر شاهد چنین پذیرشی نیستیم. لذا محبوبیت بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت به مرور کمتر شده و دیگر خبری از پذیرش بیت کوین در کسب و کارهای مختلف نیست.

به نظر می رسد دنیای کنونی دیگر بیت کوین را به عنوان یک رمزارز مسلط قبول نداشته و در صدد استفاده از رمزارزهای دیگر با تنوع بیشتری است تا بتواند از امکانات آن ها استفاده کرده و مرزهای جدیدی را برای این تکنولوژی ایجاد کند. شاید به پایان عصر بیت کوین پادشاه رمزارزها نزدیک شده ایم… .

 

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *