کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق توکن تقلبی، شگرد جدید کلاهبرداران

کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق توکن تقلبی را بهتر بشناسید.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که اخیرا در کیف پول الکترونیکی بسیاری از کاربران توکن هدیه دیده می شود. شگردی جدید برای کلاهبرداری رمزارز ها. این توکن های هدیه که با نام و نشان توکن های مطرح بازار ایجاد شده اند، چیزی جز یک دام و تله نیست. کلاهبرداری ارز دیجیتال این بار با روشی جدید طعمه های خود را شکار می کنند.در واقع این توکن های تقلبی نوعی تله گذاری برای سرقت رمز عبور و کلید خصوصی کاربران است. اما چگونه ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

توکن تقلبی روشی جدید برای کلاهبرداری ارز دیجیتال

در حال حاضر ساخت توکن کار چندان سخت و پیچیده ای نیست. شبکه ی بلاکچین اتریوم و چند شبکه ی دیگر مانند ترون به گونه ای توسعه یافته اند که بسیاری از افراد می توانند به کمک آن توکن اختصاصی خود را خلق کنند. با چنین اوصافی کلاهبرداران و سارقان از این فرصت استفاده کرده و مقاصد مجرمانه ی خود را پیاده سازی می نمایند. کلاهبرداران در این روش از طریق فیشینگ سرقت های خود را انجام می دهند.

نحوه ی عملکرد و نقشه ی کلاهبرداران در این روش به شرح زیر است:

1- کلاهبرداران ابتدا روی شبکه ی بلاکچین ترون یا اتریوم یک توکن تقلبی مشابه با توکن اصلی طراحی می کنند. همزمان با طراحی این توکن یک سایت تقلبی مشابه با سایت صرافی اصلی نیز طراحی می شود.

2- از آنجایی که شبکه ی بلاکچین ترون بسیار ساده است، کلاهبرداران می توانند دارندگان رمزارز ترون را شناسایی کنند. در نتیجه مقداری توکن تقلبی برای هر یک از آنها ارسال می نمایند.

3- کاربران با مشاهده ی توکن های تقلبی گمان می کنند که صاحب دارایی قابل توجهی شده اند. اینجاست که ماجرا شروع شده و قربانیان در دام کلاهبرداران اسیر می شوند. این توکن ها به شکلی طراحی شده اند که در نگاه اول قیمت آنها قابل توجه و بالاست. در نتیجه کاربران اقدام به نقد کردن آنها می نمایند. پس روی لینک سایتی که برای آنها ارسال شده کلیک کرده و قیمت توکن را مشاهده می کنند.

4- در این مرحله کاربران کیف پول خود را به سایت جعلی متصل کرده و اطلاعات کاربری خود را وارد می نمایند.

5- با اتصال کیف پول الکتریکی به سایت جعلی تمامی اطلاعات وارد شده نظیر کلید خصوصی در دسترس کلاهبرداران قرار گرفته و بدین ترتیب کیف پول کاربران خالی می شود.

4 نکته ی امنیتی مهم در رابطه با کلاهبرداری ارز دیجیتال

1-  گاه از سمت بسیاری از مجموعه های معتبر ممکن است توکن هایی به عنوان هدیه و تبلیغ برای کاربران در نظر گرفته شود. اصالت این توکن ها با توکن های جعلی متفاوت است. در این مقاله ما به توکن هایی اشاره داریم که ماهیت جعلی دارند و برای فریب کاربران طراحی شده اند. این توکن ها معمولا قیمت قابل توجهی دارند. از طرفی همیشه به همراه آنها یک سایت صرافی جعلی به چشم می خورد.

2- وجود این توکن ها در کیف پول شما به خودی خود با مشکلی همراه نیست. مشکل زمانی آغاز می شود که شما روی لینک های ارسالی کلیک کرده و وارد سایت مورد نظر کلاهبرداران شوید.

3-توکن های هدیه برای بسیاری از کاربران ارز دیجیتال به خصوص تازه وارد ها وسوسه انگیز و فریبنده است. این موضوع برای کلاهبردران ارز دیجیتال محرز بوده و بسیاری از آنها از این طریق طعمه های خود را شکار می کنند. فراموش نکنید رمز عبور و کلید اختصاصی کیف پول شما تنها روش دستیابی به دارایی ها و اطلاعات شماست. هرگز آن را در اختیار کسی قرار ندهید . به خصوص زمانی که وارد سایت های ناشناخته می شوید.

4-کیف پول های الکترونیکی روز به روز در حال تکمیل و توسعه هستند و از امکانات بیشتری برخوردار می شوند. شما می توانید گزینه ی نمایش توکن های هدیه و جعلی را غیرفعال کرده و بدین ترتیب توکنی برای شما قابل مشاهده نخواهد بود. با این حال اگر متوجه شدید که در کیف پول شما مقادیری توکن هدیه و ناشناس وجود دارد بهتر است آن را به حال خود رها کرده و برای خرید و فروش آن اقدامی ننمایید. چرا که به احتمال خیلی زیاد یک تله است.

به هر لینکی اعتماد نکنید.

دارایی های دیجیتال شما بر خلاف دارایی های نقدی تان آسیب پذیر ترند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. بسیاری از کاربران بر این باورند که دارایی های دیجیتال مانند رمزارز ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در عمل هم جز این نیست. شبکه ی بلاکچین و زیرساخت رمزارز ها به گونه ای طراحی شده است که امکان هک و سرقت آن بسیار ضعیف است. اما فراموش نکنید کل دارایی شما در یک کد و نرم افزار خلاصه می شود.

کافیست این کد را در اختیار شخص ثالثی قرار دهید و یا در سایتی غیرمعتبر و جعلی وارد نمایید. در یک لحظه تمامی دارایی شما از دسترستان خارج خواهد شد. در واقع بسیاری از موارد کلاهبرداری ارز دیجیتال مربوط به مراحل معامله و نقدینه کردن آن است. به همین دلیل کارشناسان امنیت توصیه می کنند هرگز به لینک های ناشناخته اعتماد نکنید و راه های تله گذاری کلاهبردارن را بشناسید.

نتیجه گیری

در دنیای رمز ارز ها به همان اندازه که ثروت و سرمایه در چرخش است، کلاهبرداری و سرقت هم دور از انتظار نیست. چرا که این بازار پذیرای سرمایه های کلانی از سوی افراد می باشد . پس طبیعیست که برای مجرمان و کلاهبرداران بهترین فرصت سودجویی به حساب بیاید. به میزانی که امنیت شبکه ی رمزارز ها بیشتر می شود  ،شاهد روش های جدید تری از کلاهبرداری ارز دیجیتال نیز هستیم .

پیشنهاد می کنیم قبل از ورود به این دنیای ناشناخته و پیچیده آگاهی های خود را تا حد زیادی افزایش دهید تا روش های کلاهبرداری را بهتر بشناسید. بسیاری از قربانیان کلاهبرداری ارز دیجیتال به علت عدم آگاهی و تجربه ی کافی گرفتار دام کلاهبرداران شده اند.

کلام پایانی اینکه اگر در دام کلاهبرداران ارز دیجیتال گرفتار شده اید و یا برای دارایی های شما مشکلی به وجود آمده است، می توانید شکایت خود را مطرح کرده موضوع را از طریق وکیل ارز دیجیتال پیگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

3 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید من داخل یه کانال تلگرامی در حوزه اخبار ارز دیجیتال عضو شدم که به شدت یه ارز دیجیتال رو تبلیغ میکرد و میگفت سود چند درصدی داره و بعد از لیست شدن داخل صرافی کوکوین ۲۰۰۰برابر رسد میکنه ، منم خرید رو از طریق کیف پول تراست ولت و صرافی پنکیک سواپ انجام دادم ولی بعد فهمیدم کلاه برداری بوده ایا این مشکل قابل پیگیری میباسد یا خیر؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *