آکاش نتورک را بیشتر بشناسیم

آکاش نتورک شکلی از دارایی های دیجیتال است و به شکل یک شبکه ی غیرمتمرکز متن باز طراحی شده که خدمات پردازش ابری ارائه می دهد. پردازش ابری یا cloud computing مجموعه ای از سرویس های پردارشی مختلف است که بر بستر وب تعریف شده است. به لطف گسترش و توسعه ی اینترنت در سال های اخیر بسیاری از فناوری های موجود شکل مدرن تری به خود گرفتند و بر بستر اینترنت تعریف شدند. پردازش ابری از انعطاف پذیری و مزایای روش پردازش ابری موجب گردید تا در صنعت کریپتو نیز اشکال مختلفی از آن را مشاهده کنیم. پروژه ی آکاش نتورک یکی از این پروژه هاست که اخیرا بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

همانطور که می دانید نحوه ی ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. آنها همواره به دنبال مطمئن ترین و در عین حال کارآمدترین روش ها برای ذخیره و تبادل ارزهای دیجیتال خود هستند. غیرمتمرکز بودن و شفافیت دسترسی به اطلاعات نیز بخش دیگری از این پروسه را تشکیل می دهد. شما می توانید سرویس مورد نظر خود را با قیمتی مناسب از لیست ارائه دهندگان این نوع سرویس انتخاب کنید. فضای ابری مجموعه ای از سرویس های ذخیره سازی و پردازش و محاسبات بر بستر وب است. آکاش نتورک تلاش کرده که در یک مجموعه ی کامل تمامی این گزینه ها را برای کاربران ارز دیجیتال فراهم نماید. در ادامه با ما همراه باشید.

آکاش نتورک

نگاهی به آکاش نتورک 

آکاش نتورک (Akash Network) شبکه ای متشکل از یک فضای ابری غیرمتمرکز است که برای شما امکان ذخیره سازی و ارائه ی سرویس محاسباتی ابری را فراهم می نماید. تکنولوژی پردازش ابری چند سالی است که در فضای وب و به صورت متمرکز جریان دارد و به یک سرویس پرطرفدار و بسیار پرکاربرد تبدیل گردیده است. صنعت کریپتو فرصت های بی نظیری برای خلق تکنولوژی های جدید فراهم نموده است، به طوری که در سال های اخیر شاهد شکل گیری و رشد پروژه های فوق العاده در این حوزه هستیم. پیدایش پلتفرم آکاش نتورک به سال 2018 میلادی باز می گردد.

تصور کنید در فضای کریپتو و بر بستر بلاکچسن مالک یک فضای ابری هستید و می توانید مازاد سرویس های پردازش ابری خود را به دیگران اجاره دهید. این دقیقا همان ایده ای است که توسط آکاش نتورک به واقعیت تبدیل شده است. تمامی کاربران در اقصی نقاط دنیا می توانند از خدمات این سرویس بهره مند شوند و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. هدف اصلی این پلتفرم ایجاد مجموعه ای از ارائه دهندگان سرویس ابری در جهان به صورت غیرمتمرکز است. به عبارت دیگر شما با یک بازار مواجه هستید و تمامی ارائه دهندگان سرویس های محاسباتی ابری می توانند خدمات خود را از طریق این پلتفرم ارائه دهند.

اکاش نتورک بر بستر بلاکچین شکل گرفته و از این نظر امنیت فوق العاده ای دارد. از طرف دیگر غیرمتمرکز بودن این پلتفرم دسترسی و نظارت دولت ها و افراد را بر این پروژه محدود و عملا غیرممکن می سازد. ارز بومی این پلتفرم با نام اختصاصی AKT شناخته می شود. شما از طریق این توکن بومی می توانید عملیات ذخیره سازی را در پلتفرم انجام دهید و پاداش های خود را دریافت نمایید.

کاربردهای آکاش نتورک

پلتفرم آکاش نتورک برای توکن بومی خود کاربردهای مختلفی در نظر گرفته است. از آنجایی که پروژه از نوع غیرمتمرکز است، صاحبان توکن ها در حاکمیت و مدیریت آن نقش عمده ای ایفا می کنند. بنابراین هولدرها از حق رای و حق حاکمیت برخوردار هستند.

کاربرد دیگر توکن آکاش تامین امنیت شبکه از طریق استیکینگ است. همانطور که می دانید استیکینگ یا استیک کردن به فرایند ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال با هدف کسب درآمد و تامین امنیت شبکه  اشاره می کند. همچنین شما می توانید از طریق توکن بومی اکاش پاداش دریافت نمایید و امکان تبادل و معامله ی آن نیز برای کاربران فراهم است.

به طور کلی کاربران می توانند برای مدیریت و گسترش قراردادهای هوشمند و کلیه ی پلتفرم های غیرمتمرکز (دیفای) روی آکاش نتورک حساب باز کنند. همانطور که می دانید پروژه از نوع اپن سورس یا متن باز است که امکان توسعه ی پلتفرم برای تمامی کاربران وجود دارد و می توانند امکانات و ویژگی های جدید و کارآمدتری به آن اضافه کنند. ادغام فناوری بلاکچین و وب 3 قطعا فرصت های بی نظیری برای خلق ایده های جدید فراهم می نماید.  تمامی ارائه دهندگان خدمات ابری از طریق پلتفرم آکاش نتورک می توانند سرویس ها و خدمات خود را در اختیار کاربران دیفای و ارز دیجیتال قرار داده و بابت آن کارمزد دریافت نمایند.

آکاش نتورک

انجام مشاوره تخصصی

ارائه ی خدمات پرسرعت و با امنیت بالا در فضای بلاکچین برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل رویکرد اصلی پروژه های صنتعت کریپتو بر این اصل استوار است. صنعت ارز دیجیتال بسیار منعطف است و پتانسیل پذیرش بسیاری از تکنولوژی های روز را دارد. پردازش ابری امکان پردازش اطلاعات و انجام محاسبات را در سریع ترین زمان ممکن امکانپذیر نموده و از این رو برای بسیاری از کسب و کارها ضروریست. صنعت بلاکچین نیز مفهوم جدیدی از امنیت و شفافیت دسترسی به اطلاعات را در دنیا ایجاد کرده است. ترکیب این دو فناوری در کنار یکدیگر ایده ای فوق العاده بود و فضای ابری غیرمتمرکز برای اولین بار به دنیا معرفی شد.

با توجه به اهداف و ساز و کار این پروژه به نظر می رسد که آینده ای روشن در انتظار آن باشد. البته در صنعت کریپتو نمی توان با قطعیت کامل نظر داد و بایستی در گذر زمان به آن نگریست. توصیه می کنیم برای یک سرمایه گذاری موفق و پرسود در صنعت کریپتو کسب دانش و آگاهی می تواند افق های دید وسیع تری به شما ببخشد. همچنین مشاوره با افراد متخصص و باتجربه در این امر می تواند موفقیت شما را در این مسیر تضمین کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *