بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 شامل پروژه های خلاقانه و موفقیت آمیزیست که به نوعی در راستای حوزه ی کریپتوکارنسی شکل گرفته اند. دیفای (Decentralized Finance) به ساختار و سیستم های مبتنی بر ارائه امور و خدمات مالی غیرمتمرکز اشاره دارد که به عنوان یکی از موفق ترین پروژه های فناوری در حوزه ی بلاکچین شناخته می شود. خدمات مالی یکی از ضروری ترین نیازهای انسان قرن حاضر به شمار می رود و سالهاست که بشر در تکامل و شکل گیری آن نقش موثری ایفا می کند. در این میان یک مشکل بسیار مهم وجود دارد و آن ساختار متمرکز امور و خدمات مالیست.

سالیان متمادی است که خدمات مالی مبتنی بر ساختار متمرکز شکل گرفته و بر اساس آن اداره می شود. ساختار متمرکز به این معناست که شخص، گروه و یا دولت خاصی می تواند بر نهاد مورد نظر نظارت داشته و نوعی واسطه گری مطرح است. در مقابل سیستم غیرمتمرکز تحت نظارت هیچ گروه و دولت خاصی قرار ندارد.

پس از ظهور تکنولوژی دیفای بسیاری از خدمات بانکداری سنتی با تحولات گسترده ای روبرو شد و سبک جدیدی از خدمات مالی روی کار آمد. امروزه در دنیای کریپتو دیفای به عنوان یک پروژه ی قدرتمند و موفق نقشی اساسی و موثر دارد و فضای تعاملی بهتر و امن تری را برای سرمایه گذاران و کاربران این حوزه فراهم نموده است. در ادامه به بررسی مهم ترین و بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 میلادی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بهترین پروژه های دیفای

نگاهی به بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

به دنبال استقبال بسیار گسترده ی کاربران و سرمایه گذاران از حوزه ی کریپتوکارنسی و پروژه های دیفای در سال های اخیر شاهد رشد و توسعه ی کم نظیر این پروژه ها در سال های اخیر بوده ایم. به طوری که امروزه پروژه های فوق العاده خلاقانه ای در این حوزه به چشم می خورد. همانطور که می دانید اخیرا پروژه های دیفای از نظر سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت هستند. در ادامه نگاهی به بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 خواهیم داشت.

چین لینک (Chinlink)

یکی از مشهورترین و بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 چین لینک است. چین لینک نوعی سیستم اوراکل غیرمتمرکز است که می تواند به عنوان واسطه میان شبکه ی بلاکچین و دنیای خارج شناخته شود. به عبارت دیگر از طریق چین لینک می توان بستری مناسب برای ارتباط و تبادل داده ها میان شبکه ی بلاکچین با خارج از آن ایجاد نمود. برای پروژه ی چین لینک یک توکن اختصاصی تحت عنوان لینک در نظر گرفته شده که بر بستر شبکه اتریوم قرار دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پروژه چین لینک را می توان یکی از پیشتازان و موفق ترین پروژه های دنیا در زمینه ی فناوری اوراکل دانست.

پنکیک سواپ (PancakeSwap)

پروژه ی پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز هوشمند در زمینه ی معاملات رمزارزهاست. نام توکن بومی این پروژه کیک است که با اهداف مختلفی مورد استفاده کابران شبکه قرار می گیرد. ساز و کار پروژه ی پنکیک سواپ بر اساس بازارساز خودکار شکل گرفته و برای ترید کردن یک استخر نقدینگی در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه کاربران با واریز توکن های خود به این استخر می توانند توکن LP دریافت کرده و برای پرداخت کارمزد تراکنش های خود از آن استفاده کنند.

آوه (Aave)

پروژه آوه نوعی سیستم وام دهی غیرمتمرکز و هوشمند است که از طریق ارز دیجیتال صورت می پذیرد. کاربران از طریق آوه می توانند به صورت ارز دیجیتال وام دریافت کنند و در مقابل سپرده گذاری نیز انجام می گردد. به عبارت دیگر آوه را می توان نوعی بانک مدرن و هوشمند به حساب آورد که در زمیه ی سپرده گذاری و وام دهی به شیوه ای متفاوت فعالیت می کند. با این تفاوت بزرگ که هیچ واسطه ای وحود ندارد و ساز و کار سیستم به روش همتا به همتا است.

آوه برای سیستم وام دهی خود دو مدل ساز و کار زیر را ارئه داده است:

  • کاربران می توانند با تودیع وثیقه از سیستم وام دهی آوه استفاده کنند. در چنین شرایطی پس از تسویه ی کامل مبلغ وام وثیقه ی آنها آزاد می گردد.
  • سرمایه گذاران می توانند مبلغی را تحت عنوان سپرده در آوه سرمایه گذاری کرده و در مقابل پاداش دریافت می کنند. این سپرده ها در قالب وام به سایر کاربران شبکه اعطا می گردد.

یوما (UMA)

پلتفرم یوما را به منظور دسترسی به بازار جهانی طراحی شده است. کاربران از طریق یوما می توانند برای معاملات انواع دارایی های خود با یکدیگر استفاده کنند. نکته ی قابل توجه اینجاست که برای این دسته از معاملات نیازی به حضور واسطه نیست و تمام پروسه از طریق قرارداد هوشمند صورت می پذیرد.

فانتوم (Fantom)

لقب یکی از موفق ترین و بهترین پروژه های دیفای جهان به فانتوم متعلق است. فانتوم نوعی شبکه ی هوشمند غیرمترمرکز است که بر بستر قرارداد هوشمند قرار دارد. فانتوم دارای دو ویژگی خاص و منحصر به فرد زیر است:

  • مقیاس پذیری بی نهایت
  • انجام تراکنش های فوری و سریع با حداقل کارمزد ممکن

یونی سواپ (uniswap)

پلتفرم یونی سواپ را می توان جز اولین صرافی های غیرمتمرکز دنیا در زمینه ی رمزارز محسوب کرد. این پروژه بر بستر شبکه ی بلاکچین اتریوم قرار دارد و از نوع منبع باز (Open Source) است. یونی سوآپ می تواند قیمت یک رمزارز را بر اساس نست دو رمزارز موجود در استخر نقدینگی تخمین بزند. سرعت فوق العاده بالا و انجام معاملات سریع در پلتفرم یونی سواپ می تواند تجربه ای متفاوت از معاملات ارز دیجیتال را برای شما رقم بزند.

بهترین پروژه های دیفای

انجام مشاوره حقوقی 

نظام متمرکز سالهاست که بر بسیاری از جنبه های زندگی بشر حاکم است و نظارت دارد. در مدت سال های اخیر این واقعیت بر همگان عیان گردید که نظام های متمرکز با مشکلات بسیار زیادی همراه هستند. فساد مالی و عدم شفافیت امور از جمله مواردیست که در بسیاری از نظام های متمرکز دنیا به وفور دیده می شود. دنیای کریپتوکارنسی به نوعی برای مقابله با نظام متمرکز شکل گرفت و گسترش یافت. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فناوری های نوظهور حوزه ی ارز دیجیتال همانند دیفای انقلاب بزرگی در سیستم های ارائه ی خدمات مالی در دنیا ایجاد کرده اند. به طور کلی حذف واسطه ها، موجب شفافیت و تسریع در روند انجام بسیاری از امور می گردد. چنین فضایی می تواند مناسب ترین بستر برای رشد و پویایی اقتصاد به شمار بیاید و چرخه ی آن را شتاب بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *