تحلیل آن چین و جایگاه آن در دنیای کریپتوکارنسی

تحلیل آن چین از طریق تجزیه و تحلیل و آنالیز اطلاعات و داده های شبکه ی بلاکچین به دست می آید و نقش بسیار مهمی در ترید ارز های دیجیتال دارد. دسترسی داشتن به اطلاعات شبکه ی بلاکچین یکی از ویژگی های منحصر به فرد دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید. چرا که شفافیت و غیرمتمرکز بودن این حوزه را تایید می کند. این یعنی کاهش دزدی و فساد مالی که می تواند بنیان یک اقتصاد سالم و پویا را تشکیل دهد.

کریپتوکارنسی حوزه ای جدید و در عین حال ناشناخته است که به دلیل ماهیت غیرملموس خود بر پیچیدگی آن افزوده گشته است. در این دنیای ناشناخته و جذاب بسیاری از اصول و قواعد تغییر می کند و اساس و شالوده ی آن بر پایه ی تحلیل ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. به عبارت دیگر یک تحلیل درست و منطقی می تواند از شما یک تریدر موفق بسازد. همچنین در بهود تصمیم گیری های شما نیز موثر واقع شود. در ادامه با ما همراه باشید.

تحلیل آن چین

تحلیل آن چین به چه معناست؟

در دنیای ارز دیجیتال سه نوع تحلیل بسیار مهم وجود دارد که عبارت اند از تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و تحلیل آن چین. بسیاری از تریدرهای موفق دنیا بر این باورند که از طریق این سه گزینه می توان یک ترید موفق را رقم زد و به سود قابل توجهی دست یافت. البته با این شرط که تحلیل های فوق منطقی و صحیح صورت پذیرفته باشند. تحلیل آن چین از طریق آنالیز اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های شبکه ی بلاکچین به دست می آید. شبکه ی بلاکچین به عنوان پایه و اساس اصلی رمزارزها شناخته می شود و عملکرد آن دقیقا مانند یک دفتر کل توزیع شده است. به این معنا که می تواند تمامی اطلاعات و تراکنش های شبکه را ثبت و ذخیره کند و در اختیار اعضای شبکه قرار دهد. به این ترتیب تمامی معاملات و تراکنش های شبکه قابل مشاهده و ردیابی است.

ویژگی مهم دیگر شبکه ی بلاکچین غیرقابل دستکاری بودن اطلاعات شبکه است. به همین دلیل هک و نفوذ به این شبکه در عمل غیرممکن می گردد. تحلیل آن چین برای اولین بار در سال 2011 میلادی به دنیا معرفی شد و در ابتدا محدود به بررسی رفتارهای بیت کوین بود. نام دیگر تحلیل آن چین،تحلیل درون زنجیره ای و تحلیل درون شبکه ای است.

تحلیل آن چین چه اطلاعاتی ارائه می دهد؟

از طریق تحلیل آن چین کاربران به تمامی اطلاعات مالی و تراکنش های شبکه دست می یابند. از این طریق می توانند تمامی پارامترها و عناصر تاثیرگذاری که باعث نوسان قیمت رمزارز ها شده شناسایی کنند و بدین ترتیب استراتژی های آینده ی خود را مشخص کنند. در حقیقت تمامی تریدرهای موفق دنیا به خوبی بر اهمیت و ارزش داده های آماری واقف هستند و به بهترین شکل ممکن آن را به کار می گیرند. شاید بتوان گفت ارز دیجیتال تنها بازار مالی دنیاست که تمامی اطلاعات مالی آن به صورت دقیق و روشن در اختیار کاربران این حوزه قرار دارد. بنابراین بستر بسیار مناسبی محیاست تا بتوان به روند سقوط و صعود قیمت ها را با دقت هرچه تمام بررسی کرد و وضعیت فعلی و آینده ی رمزارز مورد نظر را ارزیابی نمود.

شما از طریق تحلیل آن چین می توانید به راحتی متوحه شوید که قیمت گذاری یک رمزارز در کدام شرایط غیرواقعی بوده است. تحلیل آدرس کیف پول های فعال و اطلاع از حجم تراکنش های شبکه از اطلاعاتیست که برای تحلیل آن چین ضرورت دارد. تحلیل آن چین از شاخص ها و اطلاعات مختلفی تغذیه می شود. مجموع این اطلاعات و شاخص ها می تواند یک ارزیابی کلی از رمزارز مورد نظر را به کاربر ارائه دهد. رفتارها و احساسات سرمایه گذاران نیز در امر ترید کردن بسیار حائز اهمیت است. چرا که مبنای بسیاری از تصمیمات آنها را مشخص می نماید و مسیر موفقیت آنها را نشان می دهد.

آیا می توان به طور 100 درصد روی تحلیل آن چین حساب باز کرد؟

دنیای ارزهای دیجیتال به شدت غیرقابل پیش بینی است. بنابراین هیچ امر 100 درصدی در آن معنی ندارد. بیت کوین در آغاز مسیر خود آنچنان بی ارزش بود که در ازای خرید دو پیتزا معادل 10000 واحد بیت کوین پرداخت گردید. اما در مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از ارزشمندترین دارایی های دنیا تبدیل گردید. به طوری که ارزش آن تا بیش از 69 هزار دلار نیز بالا رفت. اما سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین در مدت زمان اخیر بسیاری از کاربران را به شوک بزرگی فرو برد. همین اتفاق به سادگی ثابت می کند که نمی توان 100 درصد به تحلیل های بازار اعتماد کرد.

تحلیل های مانند تحلیل آن چین بسیار حائز اهمیت هستند و می توانند افق دید کاربران را گسترده کنند. اما نمی توان گفت که 100 درصد تضمین کننده موفقیت در این مسیر هستند. بسیاری از اطلاعات شبکه ی بلاکچین عمر طولانی ندارند و نمی توانند چندان معتبر محسوب شوند. از سوی دیگر تفسیر دقیق این اطاعات به لحاظ ناقص بودن امکانپذیر نیست. یکی از محدودیت های تحلیل آن چین مناسب نبودن اطلاعات آن برای اسکالپرها و تریدر های کوتاه مدت است. در حقیقت اطلاعات و تجزیه  و تحلیل های آن چین بیشتر مناسب تریدرهای بلند مدت است و نتایح مفیدتر و موثرتری برای این دسته از کاربران ارائه می دهد.

تحلیل آن چین

انجام مشاوره تخصصی 

با توجه به ارزش و جایگاه بیت کوین در میان رمزارزهای دنیا به نظر می رسد تحلیل آن چین برای این رمزارز از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که بیشترین تقاضا در سطح جهان متعلق به بیت کوین است و رقابت تنگاتنگی در این زمینه جریان دارد. با این حال تحلیل آن چین به هیچ رمزارز خاصی متعلق نیست و برای تمامی ارزهای دیجیتال عمومیت دارد. در حال حاضر وب سایت های معتبر و رسمی زیادی وجود دارند که تحلیل های آن چین را به صورت دقیق رصد می کنند و در اختیار کاربران این حوزه قرار می دهند.

شما در مقام یک سرمایه گذار و یا تحلیل گر بازار کریپتوکارنسی در وهله ی اول بایستی دورنمایی کلی از وضعیت بازار در دست داشته باشید. آنگاه می توانید به یک استراتژی درست و حرفه ای دست بیابید و به یک سود بزرگ دست بیابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *