رمزارزهای متاورس در حال حاضر شامل طیف گسترده و بسیار وسیعی از انواع رمزارز ها می باشد که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. متاورس ایده ای جدید نیست و رد پای آن را در بسیاری از رویاپردای های بشر می توان دنبال نمود. اما نکته ای که حائز اهمیت است، تبدیل شدن این رویا به واقعیت است که در عصر کنونی شاهد آن هستیم. در حقیقت متاورس جهانیست فراتر از جهان ما که حاصل عالی ترین درجه ی نبوغ و تکنولوژی بشر است. در این جهان مجازی می توان گفت ممنوعیت ها و محدودیت های موجود در جهان واقعی از بین رفته و شکل جدیدی از تعاملات بشری به چشم می خورد.

اگر از کاربران متاورس بپرسیم که چه چیزی در این جهان خیالی شما را مجذوب خود ساخته است، شاید پاسخ مشترک همه ی آنها در یک جواب خلاصه شود و آن واقعی بودن فضاها و رخدادهاست. این واقعی بودن فضاها از مکانیزم هایی ناشی می شود که یکی از مهم ترین آنها تبادل است. تبادل هایی که به وسیله ی رمزارز ها امکانپذیر گشته و همان جهان واقعی را برای ما ترسیم می کند. به عبارت دیگر رمزارزهای متاورس بخش اصلی این ماجراست که به آن هویت می بخشد. در ادامه با ما همراه باشید.

رمزارزهای متاورس

نگاهی کوتاه به متاورس 

آواتارها، زندگی دیجیتال، هوش مصنوعی و واقعیت های مجازی تنها قسمتی از یک پروژه ی بسیار مهم هستند که امروزه تحت عنوان متاورس می شناسیم. جهانی مجازی و دیجیتال که ساخته و پرداخته ی ذهن بشر است. با نگاهی به ادبیات و سینمای گذشته با آثار بسیار زیادی مواجه می شویم که به نوعی ترسیم کننده ی جهانی موازی با جهان حقیقی ولی متفاوت با آن هستند. در این جهان خیالی زندگی با سبک متفاوتی در جریان است و تلفیقی از تکنولوژی های پیشرفته در آن به چشم می خورد. در عصر کنونی تکنولوژی هایی مانند بلاکچین توانست مسیر دستیابی به رویا ها را برای بشر هموارتر سازد و ایده هایی از این دست را به واقعیت تبدیل کند.

متاورس در لغت به مفهوم فراتر از جهان است. جهانی در ورای جهان حقیقی که درون مایه ی آن را تکنولوژی و اراده ی بشریت تشکیل می دهد. تخیل هایی که به واسطه ی سنسور ها و هوش مصنوعی به واقعیت تبدیل می شوند و کاربران یک زندگی متفاوت را در آن تجربه می کنند. نکته ی قابل توجه اینجاست علی رغم اینکه با حضور در متاورس در فضای مجازی قرار دارید،نوع حضور شما نسبت به حضور در سایر فضاها و شبکه های مجازی متفاوت است. شما برای حضور در متاورس نیاز به ابزارهایی نظیر هدست و عینک واقعیت مجازی دارید تا بتوانید ارتباط درستی برقرار کنید. این ابزار ها به شما کمک می کند که حتی بتوانید لمس کردن را حس کنید و دنیای واقعی برای شما تداعی شود. تعامل پذیری نیز ویژگی مهم دیگریست که تنها در متاورس می توان شاهد بهترین شکل آن بود.

رمزارزهای متاورس را بشناسیم. 

متاورس جهانی سراسر مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی است که هویت خود را از هوش مصنوعی و ارز دیجیتال گرفته است. رمزارزهای متاورس از جهات گوناگونی قابل بحث است و کارکردهای گوناگونی دارند. برای مثال شما برای ساخت و طراحی آواتار نیاز به توکن های غیرقابل معاوضه یا NFT دارید. این آواتارها اشخاص و اشیا را به صورت سه بعدی ترسیم می کنند و در واقع تصویرسازی این فضا را بر عهده دارند. یکی از ایده های مهم متاورس خرید و فروش و تبادل است که در حقیقت اقتصاد متاورس را تشکیل می دهد. تمامی این امور به وسیله ی توکن ها امکانپذیر می باشد.

شما می توانید با پرداخت قیمت زمین در متاورس از طریق ارز دیجیتال مالک یک قطعه زمین شوید و در آن ساخت و ساز خود را شروع کنید. خرید مصالح، طراحی و ساخت چنین پروژه هایی تماما از طریق رمزارزهای متاورس امکانپذیر می باشد. لازم به ذکر است که در متاورس هر رمزارزی پذیرفته نمی شود و فقط برخی از آنها قابل پذیرش هستند.

نکته ی مهم دیگر در رابطه با رمزارزهای متاورس سیستم پاداش دهی متاورس است که از طریق همین رمزارز ها امکانپذیر می گردد. این پاداهاش ها می تواند انگیزه ی کاربران را افزایش دهد و بر هیجان و جذابیت موضوع بیفزاید.

شاید به نوعی بتوان گفت که همانند جهان واقعی اقتصاد و پایه های اصلی متاورس بر اساس ارز های دیجیتال تعریف می شود. کاربران همانند جهان حقیقی بایستی هزینه های زندگی در متاورس را بپردازند و ا این طریق به توسعه و پایداری آن کمک کنند. هرچند که اقتصاد متاورس با جهان واقعی ما بسیار متفاوت است، اما مفاهیمی مانند دارایی و مالکیت به صورت تمام و کمال در آن تعریف شده است.

6 نکته در رابطه با رمزارزهای متاورس

  • سرمایه ی مورد نیاز و تأمین مالی پروژه ی متاورس مبتنی بر تراکنش های مالی است.
  • تراکنش ها از طریق سیستم غیرمتمرکز صورت می پذیرد
  • برای انجام تمامی تراکنش ها و تبادلات در دنیای متاورس نیاز به کیف پول دیجیتال دارید.
  • امنیت تراکنش ها بسیار بالاست و به ندرت مسائلی نظیر هک در آن رخ می دهد.
  • مالیاتی وجود ندارد و تحت نظارت هیچ دولت و نهادی قرار نمی گیرید.
  • تراکنش های متاورس بر پایه ی قرارداد های هوشمند طراحی شده است از این رو کارایی و امنیت بسیار بالایی دارند.

آیا متاورس می تواند یکی از روش های نوین سرمایه گذاری به حساب بیاید؟

قبل از پاسخ به این سوال ابتدا بایستی به ویژگی های سرمایه گذاری از طریق رمزارز ها نگاهی داشته باشیم. ریسک پذیری در دنیای کریپتوکارنسی بسیار مهم است. چرا که با نوسانات بیشماری در رابطه با رمزارز ها مواجه خواهید شد. سیستم کریپتوکارنسی بر پایه ی سیستم های غیرمتمرکز طراحی گردیده است. بنابراین در متاورس نیز شاهد این ویژگی بسیار مهم هستیم. با توجه به رشد و توسعه ی بی نظیر ارز های دیجیتال در سال های اخیر و سرمایه هایی که چندین برابر شده اند، به نظر می رسد که سرمایه گذاری در متاورس برای افرادی که با دنیای کریپتوکارنسی آشنایی دارند و اهل ریسک پذیری هستند، موقعیت مناسبی به حساب بیاید.

رمزارزهای متاورس

انجام مشاوره تخصصی

اصطلاح متاورس برای اولین بار در سال 1992 میلادی توسط نویسنده ای به نام نیل استفنسون در کتاب سقوط برفی مطرح گردید. پس از معرفی تکنولوژی بلاکچین توسط ساتوشی ناکاموتو، رویای متاورس به واقعیت نزدیک تر شد. هم اکنون شاهد تولد و تبلور تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای در زمینه ی متاورس هستیم. به طوریکه به مرور زمان مفاهیم و عملکرد آن به واقعیت نزدیک تر گردیده و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بایستی در نظر داشت که ورای چنین پروژه ای اهداف اقتصادی بزرگی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها سرمایه گذاری است.

تکنولوژی عصر حاضر این امکان را برای ما فراهم ساخت که از بطن آن بتوانیم به رویاهای خود جامه ی عمل پبوشانیم. رویایی که در کنار آن سرمایه گذاری را نیز تجربه خواهیم کرد. فراموش نکنید برای موفقیت در چنین عرصه ای بایستی آگاهانه و محتاطانه قدم بردارید و واقعیت های پیش رو را در نظر بگیرید. مشورت با افراد آگاه، متخصص و باتجربه می تواند افق های بیشتری را پیش روی شما باز کند و دورنمایی جامع تر برای شما ترسیم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *