زمین مجازی متاورس یکی از دستاوردهای جالب و جدید متاورس است که می تواند همانند یک دارایی تحت مالکیت کاربران قرار بگیرد. شاید اگر در گذشته ای نه چندان دور به وجود زمین مجازی و مالکیت آن اشاره ای می شد، کسی آن را درک نمی کرد و جدی نمی گرفت. اما با ظهور فناوری هایی مانند بلاکچین و متاورس چنین ایده ای به عمل نزدیک تر شد و امروز به یک موضوع جنجال برانگیز تبدیل شده است. فروش قطعه زمین هایی در فضای مجازی که قابل لمس نیست، ولی قیمتی معادل با زمین های واقعی و گاه بسیار بیشتر از آن را دارد.

متاورس یک محیط مجازی بسیار خاص و حرفه ایست که بر اساس پیشرفته ترین تکنولوژی های قرن اخیر شکل گرفته است. شما می توانید تعاملات انسانی، کار، آموزش، تفریح و سرمایه گذاری را به صورت یکجا در محیط متاورس به عالی ترین و متفاوت ترین شکل ممکن تجربه کنید. متاورس بستری فراهم ساخت که توانست مفهوم مالکیت دیجیتال را به دنیای حقیقی معرفی نماید و سبک جدیدی از سرمایه گذاری و اقتصاد را بنیان نهد. به نظر شما مالکیت دیجیتال چگونه توجیه می شود؟ آیا می توان به زمین های متاورس همانند یک دارایی ملموس و باارزش نگریست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

زمین مجازی متاورس

نگاهی به ماهیت زمین مجازی متاورس

متاورس از نظر ماهیت جفرافیایی و فیزیکی به مکان خاصی تعلق ندارد و یک دنیای گسترده و بی انتهاست که بر بستر اینترنت شکل گرفته است. خالقان و توسعه دهندگان متاورس به منظور دستیابی به اهداف خاصی در یک اقدام جنجال برانگیز قطعاتی از زمین های متاورس را به فروش گذاشتند. در مدت زمان کوتاهی بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت های تجاری بزرگ و معتبر برای خرید این زمین ها با قیمت هایی فوق العاده بالا اقدام نمودند. این قطعه زمین های مجازی در ابعاد و اندازه های مختلفی میان سرمایه گذاران و کاربران تقسیم و فروخته شد. این زمین ها از امکانات گوناگون و متنوعی برخوردار هستند و حتی می توان بنای دلخواه را روی آن احداث نمود. به عبارت دیگر صاحبان این زمین ها می توانند خانه و دفتر کار مورد نظر خود را با هر سلیقه ای روی این زمین ها بنا کنند.

زمین های متاورس از نظر قیمت یکسان نیستند و شرایطی مشابه با توکن های غیرقابل تعویض دارند. قیمت زمین در پلتفرم های معروف تر نظیر سند باکس و دیسنترالند به مراتب گران تر و بالاتر است. به این علت که امکانات این پلتفرم ها بیشتر بوده و کاربران زیادی دارد. از این رو فضای دیده شدن و تعامل شما وسیع تر خواهد بود. در کل قیمت زمین در متاورس بسته به ابعاد و موقعیت قرار گیری آن متفاوت است.پرداخت تمامی هزینه ها از طریق ارز های دیجیتال متاورس صورت می پذیرد.

نکته ی دیگری که وجود دارد امکان اجاره ی زمین مجازی در متاورس است. شما می توانید از طریق قرارداد هوشمند برای مدت زمانی مشخص قطعه زمین یا یک دفتر کار مجازی را در متاورس اجاره کرده و رویداد مورد نظر خود را برگزار کنید.

نحوه خرید زمین مجازی متاورس 

برای خرید زمین در متاورس دو راه زیر پیش روی شماست:

  • شما می توانید به صورت مستقیم از پلتفرم مورد نظر خود خرید نمایید.
  • برای خرید زمین از واسطه هایی نظیر صرافی های NFT استفاده کنید.

کاربردهای زمین مجازی متاورس

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، متاورس فضایی چندوجهی و گسترده است که به شما کمک می کند پدیده های گوناگونی را تجربه کنید. در ادامه به شرح مهم ترین کاربردهای زمین مجازی متاورس خواهیم پرداخت:

تبلیغات

یکی از مهم ترین اهدافی که با خرید زمین در متاورس می توانید به آن دست بیابید تبلیغات کسب و کار شماست. متاورس محل گذر گردشگران و افراد بیشماریست و این بهترین فرصت برای تبلیغات کسب و کار شماست. شما می توانید با خرید یک قطعه زمین در متاورس به سادگی تبلیغات کسب و کار خود را به شیوه ای نوین آغاز نمایید.

سرمایه گذاری و کسب درآمد

یکی از اهدافی که کاربران از خرید زمین در متاورس دنبال می کنند سرمایه گذاری است. خرید و فروش زمین های متاورس همانند معاملات حوزه ی ارز دیجیتال می تواند سود بسیاری زیادی به همراه داشته باشد.

برگزاری مراسم و ارتباط با دوستان 

تعجب نکنید. متاورس یکی از بهترین گزینه ها برای برگزاری انواع مراسم و ارتباط با دوستانتان است. شما می توانید از طریق متاورس رویداد کاری، کنفرانس و گردهمایی های کاری تشکیل دهید و یا اقدام به برگزاری کنسرت کنید. حتی این امکان وجود دارد که بتوانید جشن تولد خود را برگزار نموده و دوستان حود را از سرتاسر دنیا دعوت کنید.

راه اندازی کسب و کار و ذفتر مجازی

اگر به دنبال یک کسب و کار متفاوت و به روز هستید، خرید زمین در متاورس قطعا تجربه های جالبی برای شما رقم می زند. شما می توانید با راه اندازی یک فروشگاه و یا دفتر مجازی در متاورس به انواع کسب و کار ها بپردازید و حتی نمایندگی برند خود را افتتاح کنید.

بازی و سرگرمی

متاورس یکی از بهترین گزینه های بازی و سرگرمی در دنیا به شمار می رود. خرید و فروش زمین های متاورس می تواند به منظور بازی صورت بپذیرد. شما می توانید با خرید این NFT ها، پاداش هایی نیز دریافت کنید.

زمین مجازی متاورس

انجام مشاوره حقوقی

با توجه به کارکردهای وسیع و گسترده ی زمین های متاورس در سال های اخیر شاهد استقبال گسترده ای از سوی کاربران بوده ایم. ترکیب کار و سرمایه گذاری در کنار زندگی دیجیتال و واقعیت مجازی می تواند بسیار جذاب و در عین حال کارآمد باشد. متاورس با امکانات بی نظیر خود توانست سبک زندگی بشر را تغییر دهد و مفهوم دارایی دیجیتال را به عالی ترین شکل ممکن بیان نماید. بسیاری از کاربران و کارشناسان این حوزه معتقدند که متاورس عملکردهایی فراتر از دنیای واقعی دارد و می تواند بسیار سودمند باشد. برخی قطعه زمین های متاورس تا مرز 900 هزار دلار نیز معامله شده اند که در نوع خود بی نظیر است. شما آینده ی زمین های مجازی متاورس را چگونه ارزیابی می کنید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *