سرقت رمزارز با فیلترشکن پدیده ای است که به تازگی در صنعت ارز دیجیتال به وقوع پیوسته و مجرمین از طریق آن اقدام به سرقت و کلاهبرداری می کنند. شاید در ابتدای امر کمی عجیب به نظر برسد، اما فیلترشکن می تواند راهی برای نفوذ سارقان و کلاهبرداران به اطلاعات شخصی شما باشد. افراد به دلایل متعددی روی گوشی خود فیلترشکن نصب می کنند. به خصوص با توجه به شرایط حاکم در کشور ایران ،طبیعتا آمار استفاده از فیلترشکن بالاتر است. حال تصور کنید فیلترشکنی که نصب کرده اید یک بدافزار است و شما در گوشی خود مقداری ارز دیجیتال نیز ذخیره کرده اید. طبیعتا شرایط برای سرقت رمزارزهای شما محیاست و این شگرد تازه ای است که اخیرا از سوی کلاهبرداران ارز دیجیتال باب شده است. به نظر شما چنین امری چگونه امکانپذیر است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

سرقت رمزارز با فیلترشکن

آیا سرقت رمزارز با فیلترشکن امکانپذیر است؟

تنوع کیف پول های دیجیتال اخیرا افزایش یافته و بسیاری از افراد کیف پول خود را روی موبایل نصب می کنند. در واقع آنها رمزارزهای خود را روی موبایل خود ذخیره می کنند و در مواقع ضروری به آن دسترسی دارند. تصور کنید یک حمله ی فیشینگ به این موبایل صورت بپذیرد. شما امنیت این روش را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما آیا مجرمین می توانند از طریق فیشینگ به موبایل و ارزهای دیجیتال افراد دسترسی داشته باشند؟ بله.

در حال حاضر فیلترشکن های متعددی در دسترس کاربران قرار گرفته است و بد نیست بدانید که بسیاری از این فیلترشکن ها در حقیقت بدافزار و مخرب هستند. به طوری که می توانند اطلاعات موبایل شما را در اختیار مجرمیان و کلاهبرداران قرار دهند و از این طریق حملات فیشینگ را راحت تر کنند. کافیست که یک تبلیفات گسترده در فضای مجازی صورت پذیرد و فیلترشکن مورد نظر رایگان باشد. در حال حضار فیلترشکن هایی وجود دارد که می توان از طریق آنها جاسوسی انجام داد و به تمامی اطلاعات کاربران دست یافت. بدین ترتیب به راحتی می توان به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران دسترسی داشت و اقدام به سرقت رمزارزهای آنها نمود.

نکته ی قابل توجه ماجرا اینجاست که بیشتر قربانیان و کاربران این فیلترشکن ها ایرانی بوده اند. در سال های اخیر با توجه به پاره ای مسایل اجتماعی و سیاسی متاسفانه استفاده از فیلترشکن در  میان کاربران ایرانی افزایش یافته است. شاید در وهله ی اول موضوع ساده به نظر برسد، اما می توان گفت عدم آگاهی کاربران از چنین مسایلی باعث گردیده تا نگاه بیشتر مجرمین و کلاهبرداران به سوی آنها معطوف گردد.

سرقت رمزارز با فیلترشکن چگونه صورت می پذیرد؟

ساز و کار این روش کمی قابل تامل است و طراحی بسیار هوشمندانه ای دارد. کاربر فیلترشکن مورد نظر را روی موبایل خود نصب می کند و اجاره ی دسترسی به اطلاعات موبایل را فراهم می نماید. این فیلترشکن ها قادر هستند که تمامی عملکرد و فعالیت های کاربر با موبایل خود را ثبت نموده و می تواند در اختیار مجرمین قرار دهد. حال تصور کنید فیلترشکن گوشی کاربر روشن است و او قصد دارد آدرس خصوصی کیف پول خود را وارد نماید. تمامی اطلاعات کاربری نظیر رمزها و اکانت ها در نرم افزاری که تحت عنوان فیلترشکن نصب گردیده، دخیره می شود.

در قدم بعدی مجرمین و کلاهبردارانی که در کمین قربانیان نشسته اند به راحتی می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. حتی می توانند موبایل افراد را هک نموده و آدرس کیف پول ها را جابجا کنند. در واقع با نصب چنین برنامه هایی حریم خصوصی شما به صورت کامل از بین می رود و بایستی انتظار هر نوع خرابکاری را داشته باشید.

راهکارهایی برای مقابله با سرقت رمزارز با فیلترشکن 

  • فیلترشکن ها و برنامه های مورد نظر خود را از طریق سرویس ها و برنامه های معتبر دانلود و نصب کنید. به سایت های ناشناخته و تبلیغات های فضای مجازی اعتماد نکنید. به خصوص کانال های تلگرامی که از طریق تبلیغات های مختلفی در زمینه ی نصب فیلترشکن رایگان و قوی در صدد جذب شما هستند.
  • در نظر داشته باشید که سرقت رمزارز با فیلترشکن فقط مختص موبایل نیست. کافیست شما این فیلترشکن را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. به همین سادگی کامپیوتر شما در معرض خطر سرقت و کلاهبرداری قرار می گیرد. بنابراین بهتر است همواره یک آنتی ویروس امن و مطمئن روی دستگاه های خود نصب کنید.
  • هرگز گوشی خود را برای نصب فیلترشکن در اختیار سایر افراد قرار ندهید و صرفا از افرادی که به آنها اعتماد دارید در این زمینه کمک بگیرید.
  • برای نصب فیلترشکن به فروشگاه های معتبر مراجه کنید و به هر فروشگاهی در این زمینه اعتماد نکنید.
  • اگر احساس می کنید که اخیرا فیلترشکنی روی گوشی خود نصب کرده اید که ناشناخته است سریعا آن را پاک کنید و بهتر است گوشی خود را به حالت کارخانه برگردانید. در قدم بعدی اطلاعات گوشی خود نظیر رمز عبورها را تغییر دهید.
  • شاید بتوان گفت مهم ترین نکته برای مقابله با چنین خطراتی مطالعه و آگاهی است. سرمایه گذاری در صنعت ارز دیجیتال مستلزم دانش و اطلاعات بسیار وسیعی است. شما بایستی با مبانی امنیتی به خوبی آشنا باشید و ساز و کار و نحوه ی عملکرد مجرمین را به خوبی بشناسید.

سرقت رمزارز با فیلترشکن

انجام مشاوره تخصصی 

نرم افزارها و بدافزارها یکی از مهم ترین روش های مجرمان برای دستیابی به اطلاعات خصوصی شماست. همه ی ما روزانه با نرم افزارها و اپلیکیشن های زیادی سر و کار داریم و از سوی دیگر مهم ترین و محرمانه ترین اطلاعات خود را روی موبایل هایمان ذخیره می کنیم. اما بد نیست بدانید که برخلاف تصور شما حریم خصوصی موبایلتان از طریق نصب بعضی از این نرم افزارها از بین می رود. این روشی متفاوت برای فیشینگ و سرقت آنلاین است و در بیشتر موارد رد و اثری از مجرمین باقی نمی ماند.

فراموش نکنید برای یک سرمایه گذاری موفقیت آمیز و پرسود در حوزه ی ارز دیجیتال دانش و آگاهی حرف اول را می زند. در قدم بعدی مشاوره با افراد متخصص و باتجربه بسیار حائز اهمیت است. انتخاب یک مشاور آگاه و باتجربه در زمینه ی ارز دیجیتال می تواند جزئیات و نکات بسیار مهمی در اختیار شما قرار دهد و افق دید وسیع تری به شما ببخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *