شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال را چگونه آغاز کنیم؟

شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال ، قانون چه راهی پیش روی شما قرار داده است؟ علی رغم اینکه هنوز بستر شفاف قانونی برای حوزه ی ارز دیجیتال تعریف نشده است باید گفت امکان شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال وجود دارد.در حال حاضر پرونده های زیادی در ارتباط با جرایم رمزارز ها در دادگستری مفتوح و در حال رسیدگی است. اما شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که از کجا و چگونه باید آغاز نمود؟ اهمیت پاسخ به این سوال تا بدانجاست که آگاهی از قوانین حقوقی این حوزه می تواند مسیر پرونده ی شما را به کلی تغییر دهد.

حوزه ی ارز دیجیتال شبیه به هیچ یک از حوزه های حقوقی نیست. مهم ترین نکته در این میان این است که این حوزه هنوز به رسمیت کامل شناخته نشده است. پس استناد به دسته ای از قوانین کلی که به تصویب رسیده ، لازم است. از طرفی برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال و به طور کلی تمامی جرایمی که در این حوزه شکل می گیرد نیاز به شناخت درست از قانون دارید.

شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال

کدام قانون برای کدام موقعیت و جرم پیش آمده ؟ این قسمت ماجرا به تخصص وکیل انتخابی شما باز می گردد. وکیلی که تا آخرین قدم همراه شماست ، شما را پیروز میدان می کند و از همه مهم تر اینکه قانون را به درستی می شناسد. در ادامه با وکیل ارز دیجیتال همراه باشید.

برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال به کدام جرایم می توان اشاره کرد؟

در این رابطه باید گفت تمامی جرایمی که در حوزه ی رمزارز ها به وقوع می پیوندند قابل پیگیری و شکایت هستند. جرایمی از قبیل:

  • کلاهبرداری ارز دیجیتال
  • شکایت از صرافی ها
  • شکایت از طرح های پانزی
  • ربات های تلگرامی
  • فروش توکن ها و رمزارز های بی ارزش
  • هک کیف پول
  • سرقت اطلاعات
  • فیشینگ
  • استخراج غیرقانونی
  • کیف پول تقلبی
  • کریپتوجکینگ

و هر گونه فعالیت مجرمانه ی دیگری که در این حوزه رخ می دهد. درست است که قانونگذار ایران فعلا فعالیت های حوزه ی ارز دیجیتال را به رسمیت نشناخته است. اما در صورت نقض قانون و تجاوز به حق و حریم خصوصی افراد امکان برخورد و پیگیری آن برای همه وجود دارد.

چرا برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال به وکیل نیاز داریم؟

حوزه ی رمزارز ها و به طور کلی ارز دیجیتال حوزه ای ناشناخته و پیچیده است. هرگونه ورود به آن چه در مرحله ی سرمایه گذاری و چه در مرحله ی پیگیری های قانونی مستلزم شناخت و آگاهی است. یک وکیل با تجربه و حرفه ای می تواند به شما کمک کند که در این میان درست ترین و کوتاه ترین مسیر قانونی را انتخاب کرده و شکایت شما را به شکلی درست تنظیم می کند.

باید بدانید که رمزارز ها مفهوم جدیدی هستند که به تازگی وارد دنیای حقوق شده اند. پس این تخصصی نیست که در دروس دانشگاهی و توسط استاد تدریس شود. به همین دلیل نیاز به مطالعات آزاد میدانی و تحقیق و پژوهش فراوان در این حوزه دارد. یک وکیل متخصص در حوزه ی حقوق رمزارز ها باید به درستی مفاهیم این حوزه را تحلیل کرده و از قوانین مرتبط با آن مطلع باشد. در این صورت می تواند تمامی پرونده های حقوقی و کیفری این حوزه را به درستی پیش ببرد.

هرچند قوانین مشخصی در این حوزه هنوز به تصویب نرسیده اند. اما باید گفت قوانین کلی زیادی وجود دارد که می توان از طریق تفسیر موسع برای این حوزه در نظر گرفت. تخصص یک وکیل رمزارز خبره هم دقیقا همینجاست که مشخص می شود. این که بداند در حوزه ی رمزارز ها در کدام موقعیت به کدام قانون استناد کند.

برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال باید به کجا مراجعه کنیم؟

توجه داشته باشید که برای شکایت در حوزه ی ارز دیجیتال هم می توان از مسیر کیفری پیش رفت و هم مسیر حقوقی را در پیش گرفت.

اینکه در ابتدای امر شما شکایت حقوقی مطرح می کنید یا شکایت کیفری بستگی به اوضاع و احوال پرونده ی شما دارد. البته این وکیل شماست که باید نوع شکایت را در اولین قدم مشخص کند.

برای شروع شکایت حتما باید در سامانه ی ثنا ثبت نام کنید. تمامی ادله و مدارکی که برای اثبات ادعای خویش نیاز دارید ضمیمه ی پرونده ی خود نمایید. شکایت خود را می توانید از دفاتر خدمات قضایی ثبت کرده و آغاز کنید.

البته در صورتی که کلاهبرداری توسط صرافی مورد نظر شما صورت گرفته باشد می توانید از طریق کانون صرافان یا بانک مرکزی هم اقدام نمایید. اما پیگیری از طریق دادگستری آسان ترین و بهترین مسیر ممکن است.ولی اگر بحث الزام به انجام تعهد و وفای به عهد باشد بهتر است درخواست حقوقی مطرح کنید.

پیگیری پرونده و انجام 0 تا 100 شکایت با وکیل جوادی

رمزارز یا ارز دیجیتال حوزه ای نوپاست که به تازگی مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است؛ از طرفی امروزه با پرونده های قضایی زیادی در این حوزه مواجه هستیم که نشان می دهد مجرمین این حوزه را مورد هدف خود قرار داده اند. کلاهبرداری ارز دیجیتال از جمله جرایم روبه افزایشی است که در سال های اخیر روند روبه رشدی داشته است. قربانیان و مالباختگان اینگونه جرایم اغلب با سردرگمی مواجه هستند که با وجود عدم رسمیت ارز دیجیتال در ایران تکلیف پرونده و شکایت آنها چه خواهد شد؟ این موضوع برای حوزه ی بلاکچین و قرارداد های هوشمند هم صادق است. از همین رو در چنین شرایطی انتخاب یک وکیل باتجربه و حرفه ای اهمیت بسیاری دارد.

اگر قربانی کلاهبرداری ارز دیجیتال شده اید و نیاز به مشاوره ی حقوقی دارید، می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی در تماس باشید.

11 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    پول من در این سایت پانزی کلاهبرداری شده است.
    لطفا کمکم کنید تمام داراییهام اینجا‌ست.نمیدونم دیگه چیکار کنم
    ۱۴۷۰۰ دلار پول دارم این سایت
    از صرافی coinex تتر فرستادم به اون سایت تراکنش هاش همش موجود هست.
    لطفا راهنماییم کنید چیکار میتونم بکنم پولم برگرده؟.
    باسپاس.

  2. سلام وقت بخیر یکی از دوستانم 12 کلمه والت خودشو داد به کسی که براش نقد کنه و پیش همون شخص سرمایه گذاری کنه 850 دلار موجودی از ارزهای مختلف داشت و اون شخص بلاکش کرد یک شماره مجازی فیک داشت داخل امارات بود پیجش هم دلیت اکانت شد اونجور که در اخرین صحبت ها با اون شخص داشت اون شخص بهش گفت ارزها رو سه بار جابجا کرد تا بتونه بفروشه
    آیا قابل پیگیری هست

  3. سلام .بنده در تراست والت پول داشتم و بعد از مدتی وصل شد به این سایت
    https://defi.df-ethe.cc/#/trade
    و متاسفانه کل موجودی بنده رو خالی کردن. حدود دو سالی هست و چون فک میکردم دیگه نمیشه پیگیری کرد کاری نکردم. آیا امکان پیگیری حقوقی دارم ؟

  4. سلام من در یک شرکت خارجی به اسم nexere consulting ltd سرمایه گذاری با تتر انجام دادم الان اجازه برداشت بهم نمیده و حساب کاربری من را حذف کرده چون شرکت در خارج از ایران است من چطوری میتونم از این شرکت شکایت کنم لطفا منو راهنمایی کنید

  5. من در یک شرکت خارجی بنام nexer consulting ltd سرمایه گذاری با تتر انجام داده ام و متوجه شدم که شرکت کلاهبرداری است با توجه به این موضوع که این شرکت خارجی است من چگونه می توانم از این شرکت شکایت کنم لطفا راهنماییم کنید

  6. باسلام و عرض ارادت خالصانه خدمت جناب دکت جوادی بزرگوار
    تشکر ویژه دارم از خدمتتون. مطالب مقالات خیلی مفید بود استفاده وافی بردیم انشاالله که همیشه صحت و سلامت حاصل باشد.

  7. سلام 30 تومن سرمایه داشتم تتر بود در تلگرام با اقایی به نام (حسین نوری )که خودش تریدر معرفی کرد پیام دادم قرار بود کمک کنن و ارز معرفی کنن و برای خرید و فروش راهنمایی کنن در عوض 8درصد سود را به جای دستمزد پرداخت کنم سه تا کد برام فرستادن گفتند تو تراست والت بزنید تا عضو کانالمون بشید بعد اسکن کدها موجودی من صفر شد بلافاصله دیلیت اکانت کرد ، شماره هم دارم ولی نمیشه تماس گرفت چطور میتونم شکایت کنم امکان داره به حقم برسم

  8. سلام یک دوست به من گفت ارض دیتجال داری بده باهاشون کار بکنم سودش با هم ضررش با خودم ۷۳۶دلار پول رو برداشت
    فردای اون روز گفتم من پولمو رو نیاز دارم برای عمل جراحی نمیتونم نگرش دارم برای کار کردن
    از همون روز تا به امروز که حدودا۷۰روز میشه هر روز یک دروغ به من گفت
    روز اول گفت ۷۲ساعت زمان میبره تا برگرده
    بعد گفت احراز هویت باید بشه
    بعد گفت گیر کرده یک ماه طول میکشه اما ۱۵روزه میاد
    بعد گفت یک ماه گفت یک هفته دیگه
    من خلاصه گفتم
    از گوشی من خارج شده مشخصه
    خود ایشون پیام داد شب اول که ۷۳۶دلار رسید
    چندین بار در پیامها گفته میدم چند روز دیگه
    با توجه به این آیا من میتونم شکایت بکنم
    راهش چی هست
    لطفا راهنمایی کنید
    اگر از من دزدی می‌شد یا پول رو با میل خودم میدادم اصلا مهم نبود
    اما وقتی یک دوست نامردی کرده و هر روز یک دروغ گفتع و باعث شده که بین و من و خانوادم مشکل به وجود بیاد
    نمیتونم بگذرم ازش
    مترسم یک روز عصبانی بشم و یک بلایی سرش بیارم
    خواهشن راهنمایی کنید راه قانونیش چیه که به حقم برسم
    تشکر

    • سلام من در یک شرکت خارجی به نام Globals miningسرمایه گذاری کردم بعد از چند روز پیام آمد که باید در تبلیغات شرکت کنید ومبلغ ۷۵۰۰ دلار برای تبلیغات واریز نمودم سپس پیام داد که باید در همگام سازی شرکت کنید ومبلغ ۴۰۰۰دلار واریز کنید حالا لطفا راهنمایی کنید که آیا معتبر هست اگر نیست آیا میتوانم شکایت کنم

  9. با سلام
    من در پلتفرم شرکت فوریس گلد Forrise gold با آدرس سایت https://forisegoldinvestment.com و آدرس دوم https://Www.forrisegold.co
    با سرمایه گذاری حدود70000دلار قربانی شدم
    من از خرداد سال گذشته در این پلتفرم سرمایه گذاری کردم و ارز تتر و ترون را به آدرس کیف پول TM53XMor9gfpNB487y2cYcZ2QZF8VqSNUN
    و
    TGosFrcbhdrfM5JWx5q58SD9zgDCUJehoB
    واریز کردم و آنها هیچوقت سود و سرمایه مرا پس ندادند.
    آنها با دریافت هزینه هایی اعم از تعمیر GPU و تعمیر ماینر ASIC و هزینهSEC و دیگر هزینه ها هربار پول دریافت کردند و هیچوقت برداشت مرا تایید نکردند
    از شما تشکر میکنم در این زمینه به من کمک کنید
    یا تشکر فراوان
    بختیار اسماعیلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *