وکیل صرافی ارز دیجیتال + شکایت

وکیل صرافی ارز دیجیتال متخصص و با تجربه : صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم تخصصی و پیشرفته برای معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال است . به طور کلی وظیفه ی صرافی ها تبدیل پول و انتقال و جابجایی آن میان کشور های دنیاست. به عبارت دیگر کار صرافی ها تبادل ارز و داد و ستد است. در گذشته صرافی ها صرفا اقدام به تبادل ارز و پول های های کاغذی می گردند. اما با روی کار آمدن ارمزارز ها پول مفهومی جدیدتر به خود گرفت . به طوری که ارز دیجتال به یکی از ارزشمند ترین و قدرتمند ترین ارز های دنیا تبدیل شد.

عمده فعالیت صرافی ارز دیجتال فعالیت در زمینه ی تبادل رمزارزهاست. با قدرت گرفتن حوزه ی رمزارز ها در سال های اخیر حجم عظیمی از سرمایه ی افراد به بازار ارز دیجیتال سرازیر شد. با تزریق این سرمایه های کلان حجم عظیمی از پول در گردش ایجاد گردید. طبیعیست در چنین شرایطی برای سودجویان و مجرمان فرصت ارتکاب جرم بیشتری به وجود آمد . علی رغم اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران قوانین منسجم و یکپارچه ای در زمینه ی رمزارز ها وجود ندارد، اما امکان پیگیری شکایات قانونی افراد در این زمینه امکانپذیر است.

در کنار جرایم مرتبط با رمزارزها آمار جرایم ارتکاب یافته در زمینه ی صرافی ارز دیجیتال نیز به شدت افزایش یافته است. در چنین شرایطی اهمیت حضور وکیل صرافی ارز دیجیتال بیش از پیش آشکار می گردد. به نظر شما وکیل صرافی ارز دیجیتال در چه زمینه هایی تخصص دارد؟ در ادامه با وکیل ارز دیجیتال همراه باشید.

وکیل صرافی ارز دیجیتال

وکیل صرافی ارز دیجیتال

امروزه با توسعه و گسترش حوزه های مختلف بالتبع بحث تخصصی شدن وکالت بیش از پیش مطرح است. رمزارز ها حوزه ای نوپا و در عین حال بسیار پیچیده است که دارای ابعاد ناشناخته ی زیادی می باشد. شاید در نگاه اول اهمیت تخصص در چنین حوزه هایی چندان مطرح نباشد. این اهمیت زمانی خود را بهتر نشان می دهد که در حوزه ی رمزارز ها و مسائل مربوط به صرافی ارز دیجیتال مشکلاتی حادث گردد.

تبادل و معامله ی رمز ارز ها از طریق صرافی ارز دیجیتال و معاملات مربوط به آن در سال های اخیر به شدت گسترش یافته است؛ به دنبال این امر جرایم متعددی در این حوزه به وجود آمده است. کلاهبرداری ارز دیجیتال و سرقت توسط صرافی های غیرمجاز و سودجویان این روزها به شدت رو به افزایش است. به طوری که پرونده های قضایی فراوانی پیرامون این موضوعات در مراجع قضایی ایران در جریان است.

به نظر شما آیا وکالت در این حوزه نیازی به تخصص دارد؟

بایستی در نظر داشت که یک وکیل پایه یک دادگستری از نظر قانونی صلاحیت ورود به تمامی پرونده ها را دارد. اما از باب تخصص و تجربه قطعا تفاوت هایی بین وکلا وجود دارد. به خصوص در حوزه های نوپا و پیچیده ای مانند رمز ارز ها که از نظر فنی و حقوقی دارای نکات فراوانی می باشد. وکیل صرافی ارز دیجیتال و به طور کلی وکیل رمزارز از تخصصی ویژه در امور مریوط به مسائل رمز ارز ها و صرافی ارز دیجیتال برخوردار است. از همین رو در چنین پرونده هایی حضور یک وکیل باتجربه و متخصص در این زمینه می تواند راهگشا بوده و پرونده را به بهترین شکل ممکن هدایت کند.

صرافی ارز دیجیتال در نگاهی کوتاه

صرافی ارز دیجیتال می تواند در قالب یک اپلیکیشن موبایل و یا یک سایت اینترنتی خدمات خود را ارائه دهد. از طرفی بر خلاف صرافی های عادی که به مجوز های قانونی نیاز دارند برای صرافی ارز دیجیتال نیازی به مجوز های قانونی نیست. همین امر موجب شده تا در سال های اخیر آمار کلاهبرداری و جرایم مرتبط با صرافی ارز دیجیتال به شدت افزایش یابد.

با کمک صرافی ارز دیجیتال می توان ارزهای دیجیتال را با یکدیگر تبدیل کرد و یا به پول نقد تبدیل نمود. معاملات صرافی ارز های دیجیتال به دو شکل زیر امکانپذیر می باشد:

  1. صرافی ارز دیجتال به عنوان یک واسطه میان خریدار و فروشنده عمل کرده و مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می نماید.
  2. صرافی ارز دیجیتال به صورت مستقیم با خریدار و فروشندگان وارد عمل می شود. یعنی می توان از خود صرافی ارز خریداری کرد و یا فروخت .

این مساله از آنجایی حائز اهمیت است که در چنین پروسه هایی علی الخصوص زمانی که افراد با صرافی وارد معامله می شوند امکان کلاهبرداری و سرقت رمزارز ها بسیار بالاست. عمده مشکلاتی که در این زمینه به وجود می آید کلاهبرداری توسط صرافی های ارز دیجیتال است.

مهم ترین نکته ای که در رابطه با این صرافی ها وجود دارد ناشناخته ماندن هویت معامله گران است. زیرا نیازی به حضور فیزیکی و ارائه ی مدارک شناسایی نیست. همین امر بستر را برای ارتکاب انواع جرایم از جمله پولشویی و کلاهبرداری مناسب تر کرده است. البته امکان پیگری تراکنش ها وجود دارد ولی دست یافتن به هویت اصلی افراد زمان بر است.

در حال حاضر صرافی های دیجیتال خارجی و ایرانی بسیاری دایر گردیده که خدمات گوناگونی را در زمینه ی معاملات رمزارز ها ارائه می دهند.

انجام شکایت و پیگیری پرونده

انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خوب و مطمئن می تواند بستری مناسب تر برای تبادلات رمزارزها به وجود بیاورد. ضمن اینکه مشکلات و چالش های حقوقی پیش روی افراد در زمینه ی معاملات رمز ارز ها را به حداقل میزان ممکن می رساند. این بستر مجازی در عین اینکه فضایی مناسب برای انجام معاملات رمزارزهاست، می تواند بستری پرخطر برای ارتکاب جرم نیز باشد. به طوریکه در حال حاضر شاهد بروز جرایم متعددی در این حوزه هستیم. با حضور وکیل صرافی ارز دیجیتال می توان به نتیجه ای مطلوب تر در چنین پرونده هایی دست یافت و شاهد دادرسی منصفانه تری بود.

همچنین اگر به تازگی وارد حوزه ی رمزارز ها شده اید ،با اخذ مشاوره حقوقی توسط وکیل صرافی ارز دیجیتال می توانید آگاهانه تر تصمیم بگیرید. وکیل صرافی ارز دیجیتال می تواند شما را در انتخاب مطمئن ترین و بهترین صرافی ارز دیجتال راهنمایی کرده و از نکات حقوقی مربوط به معاملات و خرید و فروش رمزارز ها مطلع سازد.

3 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *