معاملات رمزارز و نکاتی که راجع به آن باید بدانید.

معاملات رمزارز ها و نحوه ی مدیریت ریسک در آن : این روزها بازار ارز های دیجیتال داغ تر از هر بازار دیگریست. یک بازار بدون مرز که هرکسی در هر جایی از دنیا می تواند در آن سرمایه گذاری کند. یک سرمایه گذاری امن و مطمئن ولی پر ریسک. اما نکات مهمی وجود دارند که به کمک آن می توانید ریسک این سرمایه گذاری را کمتر کرده و معاملات رمزارز خود را به شکل بهتری مدیریت کنید. فراموش نکنید دنیای رمزارز ها در عین هیجان انگیز بودن فوق العاده پیچیده است. اگر یه تازه وارد هستید بد نیست با چند نکته ی مهم در زمینه ی معاملات رمزارز ها آشنا شوید. در ادامه با وکیل رومز ارز همراه باشید.

معاملات رمزارز چگونه صورت می پذیرد؟

برای طراحی سیستم رمزارز ها از تکنولوژی رمزنگاری استفاده شده است. تمامی اینها در بستری به نام بلاکچین صورت می پذیرد. بلاکچین برای رمزارز ها مانند یک پایگاه اطلاعاتی داده عمل می کند. به طوری که تمامی اطلاعات و تراکنش ها را در خود ذخیره می نماید. بد نیست بدانید بستر بلاکچین به گونه ای طراحی شده که امکان دستکاری و حذف داده های آن به هیچ عنوان وجود ندارد .

همانطور که گفتیم ساختار رمزارز ها به صورت رمزنگاری شده می باشد. این بدین معناست که در گام نخست باید برای رمزگشایی آن اقدام نمایید. ماینینگ کردن رمزارز بدین معناست که با انجام محاسبات پیشرفته ی ریاضی تراکنش هایی ایجاد نموده و پس از تایید آن پاداش دریافت کنید. به معنای ساده تر برای تولید و استخراج رمزار ها باید ماینینگ کردن آن را آغاز نمایید.

این کار به وسیله ی دستگاه هایی به نام ماینر صورت می پذیرد. ماینر سخت افزار های قدرتمندی هستند که به کمک آن می توانید رمزارز ها را استخراج کرده و ذخیره کنید. برای ذخیره ی رمزارز ها نیاز به کیف پول الکترونیکی دارید.

چگونه معاملات رمزارز خود را با حداقل میزان ریسک آغاز کنیم؟

قبل از هر چیزی این را در نظر داشته باشید که محیط بلاکچین و به طور کلی دنیای رمزارز ها بسیار مطمئن و ایمن راحی شده است. یعنی امکان دستکاری ، هک و سرقت اطلاعات آن به هیچ عنوان وجود ندارد. پس اگر از گوشه و کنار می شنوید که در حوزه ی رمزارز ها کلاهبرداری و یا سرقتی انجام شده است موضوع مربوط به مرحله ی استخراج و یا معاملات آن می باشد.

معاملات رمزارز ها

رمزارز ها به صورت غیرمتمرکز طراحی شده اند. بدین معنا که هیچ نهاد ، دولت و یا گروهی بر استخراج و یا معاملات آن نظارتی ندارد. این بدین معناست که در صورت داشتن اطلاعات کافی می توانید خودتان به تنهایی تمامی مراحل استخراج و خرید و فروش آن را انجام دهید. موضوع زمانی نیازمند توجه است که شما این کار را به دست دیگران می سپارید. واسطه ها و اشخاص ثالث در بسیاری موارد از نا آگاهی متقاضیان سواستفاده می کنند و در نتیجه کلاهبرداری های بزرگی رخ می دهد.

پس اگر می خواهید معاملات رمزارز های خود را موفقیت آمیز به سرانجام برسانید بهتر است که خودتان آن را شروع کنید. در صورتی که می خواهید از افراد ثالث برای این کار کمک بگیرید، بهتر است افراد مطمئنی را برای این کار انتخاب نمایید.

نکته ی دوم اینکه هرگز رمز کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. تمامی دارایی شما در کیف پول شما خلاصه می شود. این کیف پول حاوی یک رمز است که از طریق آن می توانید نسبت به خرید و فروش رمزارز خود اقدام نمایید. این رمز قابل هک شدن و یا دستکار نیست. مگر اینکه شما آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

نکاتی مهم در رابطه با صرافی های دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال نوعی پلتفرم است. یک سیستم آنلاین مجازی که از طریق آن می توانید برای ذخیره کردن و معاملات رمزارز های خود اقدام نمایید.در حقیقت صرافی های دیجیتال به عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می کنند و برای این کار مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می نمایند.

در حال حاضر صرافی های آنلاین خارجی و ایرانی زیادی وجود دارد که از طریق آن می توانید معاملات رمزارزی خود را انجام دهید. چند نکته ی طلایی و بسیار مهم را در این زمینه به یاد داشته باشید تا کلاه سرتان نرود. چرا که تعداد صرافی های آنلاین بدون مجوز کم نیست.

  • در هنگام انتخاب صرافی مورد نظر خود به میزان کمیسیون دریافتی توجه داشته داشته باشید.
  • صرافی آنلاینی که انتخاب کرده اید را به خوبی بررسی کرده و مدیریت و افراد عضو آن را شناسایی کنید. دقت داشته باشید که صرافی توسط چه کسانی اداره می شود. در صورتی که این افراد برای شما ناشناخته یا مشکوک بودند هرگز به آن اعتماد نکنید.
  • دقت کنید که صرافی مورد نظر شما حداقل میزانی که برای معامله در نظر گرفته است چه میزان می باشد.
  • در صورتی که از صرافی های خارجی استفاده می کنید، حتما به خاطر داشته باشید که از طریق یک VPN و یک IP وارد سایت آن شوید. در غیر این صورت چنانچه VPN شما قطع شود و یا از IP دیگری استفاده کنید ، اکانت کاربری شما توسط صرافی مسدود شده و تمامی دارایی های شما بلوکه می گردد.
  • توجه داشته باشید که صرافی مورد نظر شما بیمه ارائه می کند. در این صورت اگر صرافی مورد حمله ی هکر ها واقع شد ، دارایی های شما بیمه گردیده و خسارتی به شما وارد نمی شود.

نکات طلایی برای مدیریت ریسک در معاملات رمزارز ها

اگر می خواهید حضور موفقیت آمیزی را در بازار رمزارز ها تجربه کنید باید مدیریت ریسک بیاموزید. شما می توانید با کمک تکنیک های مختلفی میزان ریسک معاملات خود را مشخص کرده و آن را محدود نمایید. فراموش نکنید که قدم به قدم پیش بروید و همه ی سرمایه ی خود را وارد گردش نکنید. با مبلغ کمی شروع کنید و در صورتی که احساس کردید نتایج خوبی به دست نیاورده اید ، مدتی از معامله کردن دست بکشید. برای مدیریت ریسک در معاملات رمزارز ها نکات زیر را در گوشه ی ذهن خود داشته باشید.

تحقیق کنید.

شما قرار است سرمایه ی خود را به یک دنیای نسبتا ناشناخته و جدید وارد کنید. پس ریسک های زیادی را متحمل خواهید شد. قبل از شروع هر معامله ای بهتر است تحقیق کتید و تمامی جوانب کار را بسنجید. از افراد مطلع و آگاه در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید و به بازار شایعات خیلی گوش ندهید. شتاب زده هم عمل نکنید. حتی اگر لازم است چندین ماه مطالعه و تحقیق کتید و با چشم باز وارد این بازار شگفت انگیز شوید.

در معاملات رمزارز ها هیجانی تصمیم نگیرید.

شاید با مشاهده ی یک نمودار رو به رشد موقت ترغیب به خرید رمزارز مورد نظر شوید . شـاید هم یکی از دوستان شما به تازگی سود خوبی را از طریق یک رمزارز خاص به دست آورده است  در چنین مواردی هرگز هیجان زده تصمیم نگیرید . شایـد این یک تله باشد برای کلاهبرداری. گاه افراد و گروه های خاصی به صورت کاذب و موقت قیمت ها را افزایش داده و شما را ترغیب به خرید می کنند. اما در مدت زمان کوتاهی قیمت ها فرو می ریزد و ارزش سرمایه شما چندین برابر کاهش می یابد.

سرمایه ی خود را به یک رمزارز اختصاص ندهید.

بعضی رمزارز ها مانند بیت کوین بسیار وسوسه انگیز و پرسود هستند. هرگز دارایی و سرمایه ی خود را به یک رمزارز محدود نکنید. در این بازار باید هرچیزی را در نظر داشته باشید. امکان دارد سهام رمزارز شما سقوط کرده و تمامی دارایی شما از بین برود. همیشه به سراغ چند رمزارز مطمئن بروید و سرمایه ی خود را روی چندین رمزارز متمرکز نمایید. در این صورت چنانچه قیمت یکی از رمزارز ها سقوط کرد ، کل سرمایه ی شما به خطر نخواهد افتاد.

بیت کوین را شاخص خود قرار دهید.

قبل از شروع هر حرکتی به دقت قیمت بیت کوین را بررسی کنید. تمامی رمزارز های دنیا از بیت کوین تاثیر می پذیرند و با توجه به قیمت آن ارزش گذاری می گردند. در نتیجه با دقت بررسی کنید که قیمت بیت کوین چه میزان است و چه عواملی بر افزایش و یا کاهش قیمت آن اثر گذاشته است. بدین ترتیب می توانید معاملات کم ریسک تری داشته باشید.

حریص بودن ممنوع

سود های شگفت انگیز بازار رمزارز ها در نگاه اول هر شخصی را ترغیب به معامله می کند. امکان دارد شما در قدم اول با یک سود چند میلیونی بسیار چشمگیر مواجه شوید و این شما را ترغیب کنید که سرمایه ی بیشتری را تزریق کنید. اما این را در نظر داشته باشید که با طمع پیش نروید. طمع زیاد می تواند سرمایه ی شما را به باد دهد و بدترین تجربه ی زندگی تان رقم بخورد.

مرتب قیمت ها را چک کنید.

اگر در بازار رمزارز ها اقدام به سرمایه گذاری کرده اید باید مرتبا آنلاین بوده و قیمت ها را چک کنید. گاه در یک ساعت قیمت ها به طرز فاحشی تغییر می کند . در چنین مواردی می توانید سریعا رمزارز های خود را معامله کرده و از ضرر بیشتر جلوگیری نمایید.

قبل از هر اقدامی از وکیل جوادی مشاوره بگیرید !

معاملات رمزارز ها در کنار سوددهی زیاد با ریسک های فراوانی همراه است. این پول نوظهور در صورتی می تواند گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری به حساب بیاید که حساب شده و آگاهانه آغاز گردد. پس به یاد داشته باشید که قبل از هر گونه اقدامی ابتدا تمامی جوانب کار را به خوبی بسنجید و چارچوب کلی آن را بشناسید. ریسک در دنیای معاملات رمزارز ها اجتناب ناپذیر است. اما می توان از روش های مختلفی آن را به حداقل میزان ممکن رساند.

اگر می خواهید با جنبه های حقوقی معاملات رمزارز ها بیشتر آشنا شوید و در این زمینه اطلاعات لازم کسب کنید می توانید با مجموعه ی دکتر امیر جوادی – وکیل متخصص ارز دیجیتال در ارتباط باشید. ما به شما کمک می کنیم معاملات رمزارز های خود را در مدار قانون پیش ببرید و در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید از حقوق شما به بهترین شکل ممکن دفاع خواهیم کرد. با ما در تماس باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *