نئو، اتریوم چینی

پروژه ی نئو در سال 2014 میلادی در کشور چین کلید خورد و در سال 2017 میلادی به صورت رسمی کار خود را آغاز نمود. نئو مبتنی بر شبکه ی بلاکچین طراحی شده و از نوع متن باز می باشد. بنابراین امکان اجرای قراردهای هوشمند و سایر برنامه های غیرمتمرکز بر روی آن وجود دارد. متن باز بودن این پروژه به رشد و توسعه ی آن کمک بسیار زیادی می کند.

شباهت های ساختاری و کارکری نئو و اتریوم موجب گردیده تا در کشور چین نئو به عنوان اتریوم چینی شناخته شود. این ارز دیجیتال به زبان برنامه نویسی خاصی محدود نیست و می تواند از زبان های برنامه نویسی متعددی از جمله جاوا و پایتون برای قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند. این ویژگی به کاربران نئو این امکان را می دهد که بتوانند بسیاری از برنامه ها و اپلیکیشن های کاربردی خود را در شبکه ی بلاکچین نئو طراحی و اجرا نمایند. به نظر شما چه ویژگی هایی موجب گردیده تا NEO متمایز گردد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

نئو

نگاهی کوتاه به نئو

نئو شکلی از دارایی های دیجیتال است که با نماد اختصاری NEO شناخته می شود. نئو از دسته ی کوین های غیرقابل استخراج به حساب می آید. در حال حاضر 100 میلیون ارز دیجیتال نئو در سطح دنیا توزیع شده است که نیمی از آن در حال گردش است. 50 میلیون توکن باقی مانده به منظور توسعه ی شبکه ی نئو توسط بنیاد نگهداری می گردد.

این توکن ها شامل NEO و NEOGAS می باشد. تمامی توکن های  NEO به صورت کامل استخراج شده اند و به منظور ایجاد بلوک و اداره ی شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. ضمن اینکه نئو غیرقابل تقسیم نیز می باشد. در عملکرد توکن های NEO  و  GAS  تفاوت های زیادی به چشم می خورد.

( GAS نوعی توکن است که به عنوان یک دارایی دیجیتال جداگانه شناخته می گردد. از توکن GAS می توان برای پرداخت کارمزدها و هزینه های معاملات در شبکه ی NEO استفاده نمود. )

بنیانگذاران نئو دو فرد با نام Da Hongfei و Erik Zhang می باشند که در حال حاضر هر دو به عنوان رؤسای بنیاد NEO فعالیت می‌کنند. هدف اصلی آنها از این پروژه ترویج بلاکچین و پذیرش آن در سطج دنیاست. علاوه بر این توسعه و رشد NEO و ترویج اقتصاد هوشمند همگام با اهداف اصلی آن در دستور کار تیم قرار دارد.

چه چیزی نئو را متمایز ساخته است؟

رمزارز نئو از آغاز کار خود به یک نکته ی بسیار مهم توجه داشت: توسعه ی مداوم شبکه ی بلاکچین نئو. این همان نکته ی مهمیست که در دنیای کریپتوکارنسی بسیار حائز اهیت است. چرا که با رشد و توسعه ی مداوم شبکه ی بلاکچین تمامی باگ ها و مشکلات آن در طول زمان مرتفع می گردد و این به بهبود نسخه های این شبکه در آینده کمک بزرگی می نماید. با افزایش تقاضای شبکه ی بلاکچین موضوع امنیت این شبکه مطرح می گردد. این دقیقا همان مسأله ای است که در پروژه ی نئو مورد توجه قرار گرفته است . به طوری که کارشناسان رمزارز امنیت شبکه ی نئو را بسیار خوب ارزیابی می کنند.

مکانیزم اجماع نئو به چه معناست؟

برای ارز دیجیتال نئو از الگوریتم  Delegated Byzantine Fault Tolerance استفاده شده است. با چنین وصفی می توان تخمین زد این شبکه قادر به پذیرش هزاران تراکنش در هر ثانیه باشد. این در حالیست که اتریوم قابلیت 14 تراکنش در ثانیه را داراست.

رمزارز نئو با کمک قراردادهای هوشمند مدیریت می گردد و هدف اصلی از خلق آن ایجاد یک سیستم اقتصادی هوشمند مبتنی بر یک شبکه ی توزیع شده می باشد.

کدام کیف پول های ارز دیجیتال از NEO پشتیبانی می کنند؟

همانطور که می دانید برای ذخیره سازی و تبادل NEO نیز مانند سایر رمزارز ها به یک کیف پول الکترونیک نیاز دارید. کیف پول هایی که به این منظور می توانید استفاده کنید به شرح زیر می باشد:

O3

O3 یکی از محبوب ترین و کارآمدترین کیف پول های ارز دیجیتال در دنیاست. این کیف پول به راحتی بر روی موبایل نصب می گردد و توسط تیم NEO تأیید شده است.

 GUI NEO

GUI NEO یک کیف پول سخت افزاری استاندارد است که توسط تیم NEO  خلق شده است. شما توسط این کیف پول می توانید تمامی عملکرد ها و ساز و کار های  NEO  را به خوبی رصد کرده و مدیریت کنید. این کیف پول الکترونیک به شکل یک نرم افزار بر روی کامپیوتر شخصی شما قابل نصب است.

 NEON

NEON یک کیف پول الکترونیک بسیار سبک و کارآمد است که نیازی به بارگیری و نصب شبکه ی بلاکچین ندارد. این کیف پول توسط تیم توسعه ی NEO  تأیید شده و از نوع متن باز می باشد. NEON یک ویژگی بسیار جالب دارد. در صورتی که برای نگهداری و تبادل ارز دیجیتال NEO از کیف پول NEON استفاده کنید به صورت دوره ای ارز دیجیتال GAS را پاداش خواهید گرفت.

 Ledger Nano S

Ledger Nano S یکی از معروف ترین کیف پول ها در زمینه ی ارز دیجیتال به حساب می آید. این کیف پول سخت افزاری از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است و می تواند برای ذخیره سازی و مبادله ی NEO مورد استفاده قرار بگیرد. این کیف پول به نسبت سایر کیف پول های ارز دیجیتال از امنیت بالاتری برخوردار است.

انجام مشاوره حقوقی

NEO از ابتدای امر به گونه ای طراحی شد که محدودیت ها و قوانین دست و پا گیر را به حداقل میزان ممکن برساند. رویکرد اصلی شبکه ی NEO مدیریت خودکار دارایی های دیجیتال با کمک قرارداد هوشمند می باشد. چنین امری در نهایت به اقتصاد هوشمند منجر می گردد. در واقع  NEO در صدد بود تا جهان را با مزایا و کارآمد بودن قرارداهای هوشمند و شبکه ی بلاکچین آشنا سازد و اقتصاد جهانی را به این سمت سوق دهد.

با توجه به ویژگی های ساختاری نئو و پتانسیل های ذاتی آن و همچنین حمایت دولت چین از این پروژه به نظر می رسد چالش های زیادی پیش روی رمز ارز های قدرتمندی همچون اتریوم قرار خواهد گرفت. برای خرید و فروش و تبادلات نئو محدودیت های خاصی اعمال نشده و بسیاری از صرافی های معروف و معتبر دنیا نظیر بایننس از آن پشتیبانی می کنند.

در ایران تا بدین لحظه محدودیت و مقررات خاصی برای رمزارز NEO  اعمال نشده است و خرید و فروش و معاملات آن برای عموم مردم آزاد می باشد. از نظر قوانین و مقررات داخلی قوانین منسجم و یکپارچه ای در زمینه ی رمزارز ها وجود ندارد. بنابراین آگاهی و اشراف بر جنبه های قانونی حوزه ی رمزارز ها کمی دشوار به نظر می رسد و نیازمند تخصص و تجربه می باشد. اما این امر مانع از آن نیست که امکان شکایت و پیگیری های قانونی در این حوزه وجود نداشته باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلاف حقوقی در تمامی طول مسیر می توانید شکایات قانونی خود را در این زمینه مطرح کرده و با حضور یک وکیل متخصص و باتجربه پرونده ی خود را پیگیری نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی در این زمینه می توانید با مجموعه دکتر امیر جوادی در ارتباط باشید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *